اقتصاد آمریکا از نفس افتاد

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، عظیم ترین اقتصاد دنیا در سه ماهه پایانی سال 2.1 درصد رشد کرد.

اقتصاد آمریکا از نفس افتاد

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری به نقل از اسوشیتد پرس، رشد مالی آمریکا در سه ماهه پایانی سال 2.1 درصد و برای کل سال 2019 معادل 2.3 درصد اندازه گیری شد که این رقم، ضعیف ترین سطح رشد ثبت شده در این کشور از زمان انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور در سال 2016 بوده است.

در حال حاضر تصویر کلی اقتصاد آمریکا ابهامات زیادی دارد: با وجود فرایند افزایشی مخارج مصرف کننده، میزان رشد درآمدها نسبت به سه ماهه سوم کندتر شده و کسب و کارها نیز به نحو آشکاری از میزان سرمایه گذاری های خود کاسته اند هر چند که با وجود امضای فاز نخست توافق تجاری با چین، رفتاری متضاد با این انتظار می رفت با این حال بسیاری از کارشناسان با استقبال از امضای فاز نخست گفته اند این کار به کاهش ریسک وقوع رکود مالی یاری زیادی خواهد نمود.

گاس فاوشر، کارشناس ارشد مالی در موسسه پی ان سی گفت: بنیان های مالی در حال حاضر بسیار نیرومندند و بعضی از ریسک ها که باعث نگرانی فدرال رزرو بودند نیز رفع شده اند.

از سوی دیگر لری کودلو، مشاور مالی ترامپ گفت که رشد مالی در سال آینده با توجه به امضای فاز نخست توافق تجاری با چین و امضای توافقات تجاری جدید با کانادا و مکزیک بیش از پیش تقویت خواهد شد.

سال جاری با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، سال مهمی برای اقتصاد آمریکا خواهد بود و نگه داشتن شرایط مالی در سطح مطلوب عاملی بسیار کلیدی در معین سرنوشت دونالد ترامپ محسوب می گردد. اکنون نرخ بیکاری آمریکا در پایین ترین سطح خود طی نیم قرن اخیر قرار گرفته است.

مخارج مصرف کنندگان بار اصلی رشد مالی آمریکا را بر دوش می کشد و 70 درصد کل رشد مالی مربوط به این بخش است.

انتظار نمی رود با توجه به باقی ماندن بخش بزرگی از تعرفه های تجاری با چین و زیان هنگفت شرکت بوئینگ، رشد مالی آمریکا در نخستین ماه سال تغییر محسوسی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اقتصاد آمریکا از نفس افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد آمریکا از نفس افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید