ارائه تسهیلات ویژه در زمینه جذب و شهریه دانشجویان افغان

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، رییس پردیس البرز دانشگاه تهران از کاهش حدود نیمی از شهریه دانشجویان افغان و افزایش ظرفیت جذب این دانشجویان در این پردیس اطلاع داد.

ارائه تسهیلات ویژه در زمینه جذب و شهریه دانشجویان افغان

دکتر یونس نوربخش در گفت و گو با وبلاگ ساعت دیواری، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به اینکه پردیس البرز دانشگاه علوم پزشکی تهران خودگردان است و دانشجویان این پردیس خودشان هزینه تحصیل را پرداخت می نمایند، ما در تصمیم گیری شهریه های دانشجویان مجبور هستیم در عین حال که هزینه های خود را محاسبه می کنیم، به فکر شرایط مالی دانشجویان در شرایط فعلی نیز باشیم.زیرا نمی توانیم به دانشجویان نگاه صرفا مالی داشته باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در پردیس البرز دانشگاه تهران طی چند ترم تحصیلی گذشته علی رقم افزایش هزینه ها، شهریه دانشجویان را افزایش نداشتیم، توضیح داد: اگر چه عدم افزایش شهریه دانشجویان شامل همه پردیس های دانشگاه تهران بود. اما در ترم جاری تحصیلی مقدار شهریه دانشجویان حدود 15 درصد افزایش یافت.

رییس پردیس البرز دانشگاه تهران بعلاوه خاطر نشان کرد: با افزایش بی سابقه هزینه ها،نمی توانستیم هزینه های حق التدریسی ها و غیره در پردیس برای ترم جاری را افزایش ندهیم به همین جهت مجبور به افزایش ناچیز شهریه دانشجویان شدیم.

نوربخش بعلاوه تاکید نمود: متاسفانه تعدادی از دانشجویان در شرایط نو دچار مسائل مالی شده و شغل خود را از دست داده اند در نتیجه پرداخت شهریه آنها با مشکل روبرو شده است .لذا سعی کردیم با ارائه تسهیلاتی نظیر وام این مشکل دانشجویان را رفع کنیم.

وی اضافه کرد: ظرفیت پذیرش در پردیس ها از سوی وزارت علوم و به صورت محدود معین می گردد. این گونه نیست که هر مقدار دانشجو بخواهیم اجازه جذب داشته باشیم. اما به علت اینکه ما نمی خواهیم ظرفیت روزانه ها به وسیله پردیس ها تکمیل گردد، به همین جهت ظرفیت پذیرش در این پردیس ها محدود است.

رییس پردیس البرز دانشگاه تهران با بیان اینکه برنامه ما این است به صورت تدریجی به سمت آموزش های حضوری حرکت کنیم، گفت: موضع ما در این زمینه تابع تصمیم دانشگاه است و در این راستا برنامه حضوری خود را به صورت آرام آرام از دانشجویان دوره دکتری شروع کردیم.

دکتر نوربخش با تاکید بر اینکه نیمی از شهریه دانشجویان افغان در پردیس البرز دانشگاه تهران را کاهش دادیم، گفت: شهریه این دانشجویان تقریبا به یک سوم یا نیمی از شهریه کاهش یافته، تا آنها در پرداخت شهریه مسئله ای نداشته باشند. بعلاوه ظرفیت پذیرش دانشجویان افغان را افزایش دادیم تا میزبان تعداد بیشتری از این دانشجویان باشیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 40 دانشجوی خارجی در پردیس البرز دانشگاه تهران جذب کردیم که اغلب آنها از کشور های همسایه هستند و سال جاری هم تقاضای بیشتری برای پذیرش در این پردیس ارسال شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ارائه تسهیلات ویژه در زمینه جذب و شهریه دانشجویان افغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه تسهیلات ویژه در زمینه جذب و شهریه دانشجویان افغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید