احتمال تغییر در استاندارد های شاخص آلودگی برای جلوگیری از تعطیلی مدارس

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، وزیر کشور از طرح پیشنهادی در دولت از سوی سازمان محیط زیست برای تغییر در استاندارد های شاخص آلودگی خبرداد تا لازم نباشد در این شرایط مدارس تعطیل گردد.

احتمال تغییر در استاندارد های شاخص آلودگی برای جلوگیری از تعطیلی مدارس

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در حاشیه نشست استانداران در پاسخ به سوالی درباره تعطیلی مدارس به جهت آلودگی هوا، اظهار کرد: تعطیلی مدارس به خاطر برطرف آلودگی نیست، بلکه بخاطر سلامتی بچه ها مان است. مصوبه ای وجود دارد که در آن معین نموده در چه شاخصی از آلودگی، مدارس باید تعطیل باشند. گروه های اضطراری استان ها براساس همین مصوبه ناچارند تصمیم به تعطیلی بگیرند.

وی اضافه نمود: در هرحال این موضوع موجب شد تا با یاری سازمان محیط زیست پیشنهاد جدیدی را برای دولت معین کنیم تا این استاندارد ها را کمی تغییر دهیم تا لازم نباشد در این شرایط مدارس مان را تعطیل کنیم.

وحیدی که در جمع وبلاگ ساعت دیواری و در حاشیه نشست استانداران سراسر کشور سخن می گفت درباره این نشست اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد آنالیز در این نشست، مولدسازی دارایی ها بود که با حضور وزیر اقتصاد این موضوع مورد آنالیز نهاده شد. چارچوب های مقرراتی مولدسازی دارایی ها در دولت فراهم شده است. این کار بسیار مهم، ظریف و دقیق است که هم باید با سرعت لازم و هم دقت کافی انجام گردد. لازم بود چارچوب مسائل با حضور استانداران بحث گردد، چون اجرای این تصمیم در استان ها بر عهده استانداران است. با بحث های اجرا شده در موقیعت بهتری برای اجرای تصمیم مولدسازی دارایی ها نهاده شده ایم.

وی ادامه داد: موضوع دوم درباره مسائل اداری و استخدامی بود که رئیس این سازمان نکات مدنظر خود را عنوان نمود. موضوع بهره وری مورد تاکید رئیس جمهور است و در این جلسه این موضوع مورد تبادل نظر نهاده شد. بعلاوه درباره سرمایه انسانی، کمبود ها و توانمندسازی هایی که مورد احتیاج است، بحث شد.

وزیر کشور با اشاره به آنالیز موضوع اشتغال با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان نمود: در این نشست آمار های بسیار خوبی که بر اثر ایجاد اشتغال پدید آمده و بر پایه سامانه رصد تا مرز 1 میلیون شغل می رسد، آنالیز شد. کار های خیلی خوبی در استان ها اجرا شده است. برای تقویت اشتغال که مهمترین مساله روز کشور است هم وزارت رفاه و هم استانداران آماده هستند. در سال 1402 منابع لارم اختصاص داده می گردد تا در جذب این تبصره های 16 و 18 قوی تر عمل کنیم. بانک ها هم باید همکاری نمایند بعضی بانک ها خوب همکاری نموده اند؛ ولی بعضی بانک ها باید همکاری بهتری نمایند. سال جاری سال خوبی در جهت ایجاد اشتغال داشته ایم و امیدوارم سال آینده هم این روند ادامه پیدا کند.

منبع: فرارو

به "احتمال تغییر در استاندارد های شاخص آلودگی برای جلوگیری از تعطیلی مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تغییر در استاندارد های شاخص آلودگی برای جلوگیری از تعطیلی مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید