آتش سوزی مرگبار در مجیدیه تهران

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، حادثه آتش سوزی یک مجتمع مسکونی در مجیدیه تهران یک کشته برجا گذاشت.

آتش سوزی مرگبار در مجیدیه تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران سه شنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: ساعت 20:11 امشب این حادثه آتش سوزی در خیابان مجیدیه شمالی، خیابان محمودی به سامانه 125 اعلام و بی درنگ ماموران چهار ایستگاه آتش نشانی به همراه نردبام هیدرولیکی، خودروی حامل تجهیزات تنفسی، گروه نجات و خودروهای پشتیبانی به محل اعزام شدند.

سید جلال ملکی اضافه کرد: محل آتش سوزی یک مجتمع مسکونی پنج طبقه با 6 بلوک بود که مجموعا 120 واحد در آن قرار داشت، این مجتمع مسکونی دارای چندین در ورودی بود و در پارکینگ آن نیز چندین دستگاه خودرو پارک شده بود.

به گفته وی، دو خودرو در پارکینگ دچار آتش سوزی شده و کاملا شعله ور بود و با توجه به اینکه از سقف کاذب در پارکینگ استفاده شده بود، دود زیادی پارکینگ و طبقات بالایی را فراگرفته بود.

ملکی با بیان اینکه زمانی که نیروهای آتش نشانی به محل رسیدند دود تا بالاترین طبقه ساختمان را فرا گرفته بود، گفت: بیش از 100 نفر نیز در نقاط مختلف این مجتمع مسکونی گرفتار شده بودند. آتش نشانان با اتخاذ تدابیر مناسب به چندین گروه تقسیم شدند و یک گروه از آنان با استفاده از نردبا هیدرولیکی و وارد طبقات ساختمان شده و عملیات نجات را شروع کردند. همزمان گروه دیگری از آتش نشانان نیز عملیات اطفای حریق را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تاکید نمود: با توجه به حجم زیاد دود و حرارت عملیات شروع شد و آتش نشانان حتی در واحدهایی که در بسته ای داشت نیز تا آن جا که امکانپذیر بود جست و جو کردند که در این مدت دهها نفر از داخل ساختمان نجات داده شدند که در میان آنها از کودک 6 ماهه تا فردی 80 ساله نیزحضور داشت.

به گفته ملکی، در این بین افرادی نیز حضور داشتند که بیمار بودند و برای جا به جا شدن احتیاج به یاری داشتند که البته سه نفر با شرایط وخیم خارج و به هوای آزاد و پشت بام منتقل شدند.

وی اعلام نمود: به تایید عوامل اورژانس یک مرد حدود 65 ساله بدلیل شدت جراحات جان باخت و دو فرد دیگر علایم حیاتی داشتند که این افراد به اورژانس تحویل داده شدند.

منبع: فرارو

به "آتش سوزی مرگبار در مجیدیه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی مرگبار در مجیدیه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید