2760 مورد بازرسی از مراکز توزیع کالاهای اساسی در کردستان

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، خبرنگاران/کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از 2 هزار و 760 مورد بازرسی از مراکز توزیع کالاهای اساسی در کردستان اطلاع داد.

2760 مورد بازرسی از مراکز توزیع کالاهای اساسی در کردستان

پیمان اسکندری امروز (27بهمن) در چهل و یکمین جلسه قرارگاه امنیت غذا ضمن تاکید بر این نکته که پیشگیری بهتر از درمان است؛ اظهار کرد: با اعتقاد استوار معتقد بر این نکته هستم که با اصلاح فرآیندهای قبل از توزیع و شناسائی گلوگاه ها می توان بازار را کنترل نمود و بە جای بازرسی مکرر با نظارت بر نحوه توزیع، از هرگونه مسائل بعدی جلوگیری نمود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مطرح کرد: در تمامی جلسات قرارگاه امنیت غذایی دعوت از تجار، بازرگانان، عاملین پخش و صاحبان فروشگاه های زنجیره ای می تواند نقش بسزایی در کنترل قیمت ها و کاهش هزینه های بازرسی داشته باشد.

وی با اشاره به بازرسی های اجرا شده گفت: بیشترین بازرسی های اجرا شده از مراکز توزیع نهاده های دامی، خبازی ها، فروشگاه های مواد پروتئینی و میوه و سبزیجات بودە اند و ده رقم کالای اساسی مختلف با مشاهدات میدانی بازرسین رصد شده است.

پیمان اسکندری از تشکیل پرونده برای بالغ بر 300 نفر از متخلفین اطلاع داد و اضافه نمود: بازرسین سازمان جهاد کشاورزی پس از رویت هرگونه تخلف، مستقیما نسبت به تشکیل پرونده و ارجاع به سازمان تعزیرات جهت اعمال قانون اقدام خواهد کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد: قیمت فراوریکننده- واردکننده درج شده بر روی کالا باید عیناً منطبق با قیمت فروش بر اساس صورتحساب های صادره (فاکتورهای فروش) باشد و با احتساب مالیات بر ارزش اضافه نموده و یا معاف از مالیات بر ارزش اضافه نموده در کنار قیمت به منظور جلوگیری از اخذ مضاعف مالیات درج گردد.

اسکندری اضافه نمود: تدوین برنامه های تامین معیشت آحاد مردم به منظور کنترل و تعدیل قیمت و تنظیم بازار کالاهای اساسی از جمله وظایفی است که به جهاد کشاورزی واگذار شده که در این اثنا، توزیع برنج در دو نوع تایلندی و هندی، توزیع شکر در سه نوع مصرف خانوار، مصرف صنف و صنعت و مصرف اتحادیه تعاونی زنبورداران و نیز توزیع مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازار با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال و افزایش پیک مصرف به جد در دستور کار قرار گرفته است.

پیمان اسکندری جلب مشارکت تعاونی های فراوری، تشکل ها و تعاونی های تخصصی در تصمیم گیری های مرتبط با موضوع ضرورت های مورد احتیاج در حوزه های پیش آگاهی در تامین و رصد هوشمندانه توزیع و نظارت بر کمیت و کیفیت و قیمت محصولات کشاورزی را خواهان شد تا احتمال هرگونه کمبود یا مازاد احتیاج محصولات کشاورزی وجود نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "2760 مورد بازرسی از مراکز توزیع کالاهای اساسی در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2760 مورد بازرسی از مراکز توزیع کالاهای اساسی در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید