10 راه فرار از حساسیت به لوازم آرایشی

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، بسیاری از کسانی که از لوازم آرایشی استفاده می نمایند معمولا در برهه ای از زمان با مواد آرایشی که قبلا برای آنها حساسیت زا نبوده ، دچار مشکل و یا حساسیت پوستی می شوند . در این مقاله به نکاتی اشاره خواهیم کرد که یاری می نماید تا کمترین اندازه حساسیت به لوازم آرایشی بوجود آید.

10 راه فرار از حساسیت به لوازم آرایشی

درب قوطی ها را ببندید

  • زمانی که از لوازم آرایشی بهره ببرید دقت کنید که همواره درب این محصولات را محکم و کامل ببندید . هرگز کرم پودر ها ، پنکک ها و سایه های خود را با درب باز روی میز آرایش رها نکنیداین کار باعث تجمع میکروب های موجود در هوا روی سطح لوازم آرایشی شده و این میکروب ها در مواجهه با پوست ایجاد حساسیت می نمایند . علاوه بر آن وارد شدن هوا در بعضی لوازم آرایشی مثل ریمل و خط چشم و رژلب های مایع، باعث خشک شدن و زود به سرانجام رسیدن عمرمفید این مواد می گردد که در صورت استفاده مداوم باعث ایجاد حساسیت به لوازم آرایشی می شوند.

قدیمی ها را کنار بگذارید

  • لوازم آرایشی قدیمی خود را هر از چندگاهی مورد آنالیز قرار دهید و اگر تغییری در شرایط ظاهری آنها بوجود آمده بود آنها را دور بریزید . تغییراتی مثل تغییر رنگ یا خشک شدگی را جدی بگیرید .اگر تاریخ مصرف محصولات به سرانجام رسیده بود ، حتی اگر دفعات زیادی از آن محصول استفاده ننموده بودید از مصرفشان خودداری کنید. عدم استفاده از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته عامل مهمی در دوری از ایجاد حساسیت به لوازم آرایشی است .

دست هایتان را بشویید

  • زمانی که قصد آرایش کردن دارید حتما در اولین اقدام دست های خود را بشویید . دست ها به دلیل قرار گرفتن در معرض انواع آلودگی ها مستعد انتقال انواع میکروب و آلودگی به پوست شما هستند و این اقدام ساده شستن دست ها ریسک ایجاد حساسیت به لوازم آرایشی را کاهش می دهد.

هرگز لوازم آرایشی خود را قرض ندهید

  • لوازم آرایش مانند تمامی اقلام بهداشتی دیگر مثل شانه یا مسواک یک وسیله کاملا شخصی است . سعی کنید تا حد ممکن از استفاده دیگران از لوازم آرایشی خودتان جلوگیری کنید تا از خطرات پوستی در امان بمانید . استفاده از کرم پودر یا ریمل و حتی سایه مشترک می تواند موجب انتقال بیماری یا حساسیت های پوستی بین افراد مصرف نماینده گردد که این امر نیز یکی از عوامل مهم ایجاد حساسیت به لوازم آرایشی است که قبلا فرد بدون مشکل از آن استفاده می نموده است .

لوازم آرایشی بدون بو خریداری کنید و بهره ببرید

  • لوازم آرایشی که دارای عطر و اسانس خوشبو نماینده هستند معمولا دارای عوامل حساسیت زا می باشند پس تا می توانید از لوازم آرایشی که بدون بو هستند بهره ببرید تا از ابتلا به حساسیت های پوستی ناشی از استفاده از لوازم آرایشی در امان بمانید.

حواستان به چشم ها باشد

  • گاهی در زمان استفاده از لوازم آرایشی به چشم های خود دقت کنید که دچار قرمزی یا تورم نشده باشند. چشم ها عضوی حساس هستند که در مقابل کمترین وکوچکترین عوامل حساسیت زا از خود عکس العمل مشهود نشان می دهند و به این ترتیب شما می توانید متوجه بروز حساسیت و جلوگیری از پیشرفت آن شوید. در زمان وجود تورم یا قرمزی در چشم ها از مصرف هرگونه لوازم آرایشی که مستقیما با چشم در ارتباط هستند مثل خط چشم ، ریمل ، مداد و سایه چشم خودداری کنید و تا زمان از بین رفتن این حساسیت به لوازم آرایشی این کار را ادامه دهید.

آرایش در زمان حساسیت ممنوع

  • اگر پوست شما به یکی از لوازم آرایشی مورد استفاده تان حساسیت نشان داد در اولین اقدام استفاده از آن مواد را متوقف کنید و برای حفظ سلامت و بهبود کامل پوست ، تا از بین رفتن علایم آن حساسیت پوستی از هیچ گونه مواد آرایشی دیگری استفاده نکنید تا پوست شما کاملا به حالت عادی بازگردد و از حساسیت به لوازم آرایشی نو دچار عارضه جدی نگردد.

مواد و لوزم آرایشی خود را دور از نور آفتاب نگهدارید

  • بهتر است مواد و لوازم آرایشی خود را دور از نور آفتاب نگهدارید . حرارت و اشعه نور خورشید باعث بوجود آمدن تغییرات شیمیایی در لوازم آرایشی شما میگردد و نه تنها عمر آنها را کم می نماید بلکه کارایی این مواد را نیز کم خواهد نمود و این تغییرات باعث ایجاد حساسیت به لوازم آرایشی می شوند . اگر روی میز لوازم آرایش شما آفتاب می افتد آنها را از روی میزتان جمع کنید و به محل دیگری انتقال دهید.

اسپری ها را دور از حرارت نگهدارید

  • قوطی های اسپری مو ف اسپری های ضد تعریق و یا حتی اسپری های عطر و ادکلن خود را از منبع حرارتی مثل تابش نور آفتاب ، بخاری و شوفاژ یا سایر منابع حرارتی دور نگهدارید زیرا حرارت با ایجاد تغییرات شیمیایی این محصولات باعث ایجاد حساسیت به لوازم آرایشی می گردد . علاوه بر آن ممکن است این قوطی ها در اثر حرارت بالا دچار انفجار شوند.

به برچسب وزارت بهداشت توجه ویژه داشته باشید

  • مدیرکل نظارت بر مواد غذایی و آرایشی وزارت بهداشت اظهار داشت که هر برای ورود هر ماده آرایشی به کشور ، تایید و ثبت شرکت وارد نماینده آن ماده در وزارت بهداشت الزامی است . شما می توانید برچسب وزارت بهداشت که نشان مطمعنی بر سلامت کالای مورد استفاده شما دارند را به صورت برچسب های سفید با نوشته های فارسی سیاه رنگ در پشت محصولات آرایشی مشاهده کنید . این برچسب نشان سلامت و اصالت محصول مورد استفاده شما خواهد بود . شما می توانید اطمینان داشته باشید که محصولاتی که دارای این برچسب هستند، در صورت سازگار بودن با نوع پوست شما ، مسئله ای از جهت سلامتی یا ایجاد حساسیت به لوازم آرایشی برای شما بوجود نخواهند آورد.
منبع: اُکالا

به "10 راه فرار از حساسیت به لوازم آرایشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 راه فرار از حساسیت به لوازم آرایشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید