یادگیری سریع زبان دوم ، ارتباط آسان با مردم در سفر خارجی

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، آیا قصد سفر به یک کشور خارجی و یادگیری زبان دوم را دارید؟ دوست دارید خودتان بتوانید بدون هیچ واسطه ای با مردم دیگر صحبت کنید؟ نگران نباشید. شما می توانید به سرعت یک زبان نو را یاد بگیرید. در این مطلب با خبرنگاران همراه باشید تا با 5 نکته برای یادگیری سریع زبان دوم آشنا شوید. درضمن می توانید برای مطالعه مقالات بیشتر درباره یادگیری زبان دوم از جمله انگلیسی به لینک های زیر مراجعه کنید:

یادگیری سریع زبان دوم ، ارتباط آسان با مردم در سفر خارجی

نکات یادگیری زبان انگلیسی | برای سفر کاربردی زبان یاد بگیرید، روش های صحیح برای یادگیری زبان انگیسی و استفاده آن در سفر و 7 ترفند برای یادگیری زبان در یک هفته | آموزش زبان در یک هفته.

خود را در شرایط مناسب قرار دهید

فکر انسان همواره در پی راحت ترین راه ها می گردد و همواره سعی دارد که شرایط را به گونه ای جلو ببرد که لازم به یادگیری بیشتر نباشد. این مسئله با یادگیری زبان دوم تطابق ندارد. برای یادگیری سریع زبان دوم، احتیاج به یک اراده قوی دارید، به طوری که نتوانید به عقب برگردید و آموزش را متوقف نمایید. اگر برایتان مقدور است که برای مدتی در محیطی خارج از ایران زندگی کنید، از این رو برای انجام بعضی از فعالیت های روزمره خود مانند سفارش دادن غذا، خرید کردن و ... احتیاجمند ارتباط با دیگران هستید. آن ها زبان شما را بلد نیستند، پس مجبورید شما زبان آن ها را یاد بگیرید. خواهید دید که در کمتر از چند هفته لغت های نو زیادی را یاد گرفته اید. اگر امکان رفتن به مکان دیگر برای شما وجود ندارد، می توانید این کار را در محیط زندگی خود انجام دهید. به عنوان مثال گوشی تلفن خود را بر روی زبانی تنظیم کنید که قرار است آن را یاد بگیرید. سعی کنید در قسمت های مختلف خانه و بر روی اشیای مختلف، یک برچسب بچسبانید و کلمه مربوطه را روی آن بنویسید. در این صورت هر وقت احتیاج به آن وسیله داشته باشید، لغت مورد نظر جلوی چشمتان خواهد بود و این کار باعث می گردد که به سرعت لغات نوی را یاد بگیرید. بعلاوه می توانید افرادی را پیدا کنید که با زبان مورد نظر آشنایی داشته باشند و با آن ها به مصاحبه بنشینید. این راه حل در دنیای مدرن امروز و با تکنولوژی های نو چندان هم سخت نیست.

روان صحبت کنید

درست حرف زدن خیلی خوب است، اما اول سعی کنید که روان و صریح صحبت کنید. درست صحبت کردن به این معنی است که بدون غلط و اشتباه صحبت کنید، اما روان صحبت کردن یعنی بتوانید به راحتی کلمات را به زبان بیاورید و ارتباط برقرار کنید. نکته این جاست که روان صحبت کردن باید اهمیت بیشتری برای شما داشته باشد. وقتی روان صحبت کنید، حتی اگر کلماتی را اشتباه بگویید، دیگران متوجه منظور شما خواهند شد. شما ممکن است در زبان مادری خود نیز اشتباه داشته باشید، پس نگران نباشید. سعی کنید کلمات بیشتری یاد بگیرید و دستور زبان خود را تقویت کنید. یادگیری زبان دوم فقط از روی یک کتاب امکان پذیر نیست. سعی کنید بیشتر عبارات کاربردی را بیاموزید. باید بتوانید با دنیای واقعی ارتباط داشته باشید و آموخته های خود را به معرض آزمایش بگذارید.

از فن آوری های نو استفاده کنید

یک مثل در زبان ماندارین هست که می گوید: هر روز سخت درس بخوانید تا پیشرفت کنید، اما این از نظر ما درست نیست. برای یادگیری سریع زبان دوم، نباید لیستی از کلمات را جمع آوری نموده و تعداد زیادی از آن ها را حفظ کنید. این روش شاید در کوتاه مدت جواب دهد، اما قطعا برای مدت طولانی جوابگو نخواهد بود و حافظه دراز مدت شما از پس آن برنمی آید. پیشنهاد ما برای یادگیری زبان، استفاده از نرم افزار تکرار با فاصله (Spaced repetition) است. این نرم افزار کاری شبیه به فلش کارت ها را انجام می دهد. نرم افزار تکرار با فاصله شما را بیشتر در معرض یادگیری کلمات سخت تر قرار می دهد و کلمات ساده تر را کمتر به شما نشان خواهد داد. تماشای فیلم های زبان اصلی و گوش دادن به موسیقی یا بخش های خبری شبکه ها می تواند تاثیر زیادی در پیشرفت شما داشته باشد. برای این کار می توانید از ویدیوهای رایگان فلوئنت یو (FluentU) استفاده نمایید.

برای یادگیری از یک فرد مناسب یاری بگیرید

یکی از مواردی که می تواند در یادگیری سریع زبان دوم به شما یاری کند، استفاده از یک همراه مناسب برای یادگیری است. از یکی از دوستان یا اطرافیان خود بخواهید که برای یادگیری در کنار شما باشد. مهم نیست در چه سطحی هستید. شخصی را پیدا کنید که هم سطح شما باشد و بخواهد که مانند شما زبان دیگری را یاد بگیرد. می توانید زمان هایی را وقت بگذارید تا با هم مطالعه کنید و با هم صحبت کنید.

از اشتباهات خود درس بگیرید

اگر در کشور دیگری هستید و سایر افراد، زبان مورد نظر شما را به خوبی صحبت می نمایند، خجالت نکشید. از صحبت کردن و اشتباه کردن نترسید. شما اول راه هستید، پس نگران نگاه دیگران به خودتان و حرف زدنتان نباشید. کوشش کنید تا بیشتر یاد بگیرید و اشتباهات خود را آنالیز و رفع نمایید. در سرانجام باید بگوییم که شاید آموختن یک زبان نو غیر از زبان مادری در نگاه اول کمی سخت به نظر برسد، اما مطمئنا پس از یادگیری، حس رضایت بخش و فوق العاده ای به ما خواهد داد. با کمی کوشش و توجه به نکاتی که افراد باتجربه در اختیارمان قرار می دهند، می توانیم به راحتی و حتی به سرعت این کار انجام دهیم و از رسیدن به نتیجه لذت ببریم. پیروز باشید.

منبع: همگردی

به "یادگیری سریع زبان دوم ، ارتباط آسان با مردم در سفر خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادگیری سریع زبان دوم ، ارتباط آسان با مردم در سفر خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید