شرایط آب و هوا امروز 3 دی 1400؛ رعد و برق و باران در بیشتر منطقه ها کشور

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، کارشناس هواشناسی گفت: هفته آینده با کاهش پنج تا هشت درجه ای دما، بارش برف، باران و وزش باد در بعضی استان های کشور رو به رو خواهیم بود.

شرایط آب و هوا امروز 3 دی 1400؛ رعد و برق و باران در بیشتر منطقه ها کشور

به گزارش ایرنا؛ فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی روز آدینه درباره شرایط جوی کشور گفت: امروز در استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، گیلان، مازنداران، گلستان، تهران، البرز، شمال ایلام و همدان بارش باران، برف و وزش باد را شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و ارتفاعات کرمان بارش خفیف باران و وزش باد پیش بینی می گردد.

گودرزی اضافه کرد: فردا - شنبه - نیز در استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد بارش باران، برف همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما خواهیم بود. در این مناطع هوای حدود پنج تا هفت درجه سردتر خواهد شد.

این کارشناس تاکید نمود: در جنوب استان هایی مانند بوشهر، فارس، هرمزگان و بعضی از منطقه ها کرمان وزش باد، بارش باران همراه با رعد و برق را داریم.

گودرزی با بیان اینکه روز یکشنبه اغلب استان های کشور آسمانی صاف دارند، اما دوشنبه و سه شنبه جنوب شرق کشور افزایش ابر، وزش باد و در سایر منطقه ها کشور جوی آرام و پایدار را داریم، اضافه کرد: تا روز یکشنبه کاهش نسبی دما در نیمه شمالی خواهیم داشت. شنبه و یکشنبه آب های خلیج فارس مواج می گردد و در تهران نیز شاهد وزش باد و بارش پراکنده خواهیم بود. بیشنیه دمای استان تهران به 9 درجه سانتی گراد می رسد.

این کارشناس هواشناسی در ادامه اضافه کرد: فرودگاه اصفهان و ورزقان منفی 9 درجه سانتی گراد و مشکین شهر با منفی هشت درجه سانتی گرادف سردترین منطقه ها کشور هستند. زرآباد سیستان و بلوچستان و جاسک با 32 درجه سانتی گراد گرم ترین شهر های کشور هستند.

منبع: فرارو

به "شرایط آب و هوا امروز 3 دی 1400؛ رعد و برق و باران در بیشتر منطقه ها کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط آب و هوا امروز 3 دی 1400؛ رعد و برق و باران در بیشتر منطقه ها کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید