بارش های سیل آسا از فردا ، این 7 استان آماده باشند

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، خبرنگاران: سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا چهارشنبه اطلاع داد و برای استان های نوار غربی کشور هشدار سطح قرمز بارش های سیل آسا صادر کرد.

بارش های سیل آسا از فردا ، این 7 استان آماده باشند

به گزارش تسنیم، بر اساس پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، غرب کرمانشاه، غرب کردستان، شمال ایلام، ارتفاعات البرز در استان های قزوین، البرز و تهران رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد.

گستره و شدت بارش ها چهارشنبه و پنجشنبه نیمه غربی کشور را فرا گرفته و باعث رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در این منطقه ها می گردد.

روز آدینه در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و منطقه های از جنوب غرب کشور بارش های پراکنده پیش بینی می گردد. شنبه هفته آینده نیز در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال سیستان و بلوچستان بارش پراکنده روی می دهد و در سایر منطقه ها کشور جو پایداری حاکم است.

به گزارش تسنیم، امروز و فردا در استان های ساحلی دریای خزر وزش باد جنوبی همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می گردد که در دامنه ها و ارتفاعات این استان ها وزش باد شدید خواهد بود. فردا شمال خلیج فارس و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج است.

رستوران های روباز مشهد

رستوران های نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

توصیف سامانه: فعالیت بسیار شدید سامانه بارشی

زمان آغاز: چهارشنبه 1402/01/23

زمان انتها: پنج شنبه 1402/01/24

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ، صاعقه، ذوب برف و وزش باد شدید

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/01/23: ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، جنوب و غرب لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان.

پنجشنبه 1402/01/24: شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال و غرب چهارمحال و بختیاری.

اثر مخاطره: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، آب گرفتگی معابر به صورت گسترده، انسداد راه های روستایی و اختلال در جاده ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت های عمرانی، خسارت به بعضی زیرساخت ها مانند خطوط انتقال برق و غیره.

توصیه: عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، بازگشایی کانال ها و آبروها درون و برون شهری، آمادگی دستگاه های اجرایی و امداد رسان، اجتناب از سفرهای برون شهری، اجتناب از فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایرکوچ رو.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان آغاز: چهارشنبه 1402/01/23

زمان انتها: پنجشنبه 1402/01/24

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ، وزش باد شدید

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/01/23: آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، شرق لرستان و جنوب خوزستان، زنجان، همدان،

پنجشنبه 1402/01/24: خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، جنوب اردبیل، شمال غرب فارس، شمال بوشهر، غرب و جنوب اصفهان، زنجان، ارتفاعات در استان های مازندران و گیلان.

اثر مخاطره: آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه، خسارت به سازه های موقت، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی

توصیه: عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت های کوه نوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آب روها.

منبع: توریسم آنلاین

به "بارش های سیل آسا از فردا ، این 7 استان آماده باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش های سیل آسا از فردا ، این 7 استان آماده باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید