هزاران برنامه اندرویدی گوشی شما را ردیابی می نمایند ، لغو مجوز دسترسی ها بی فایده است!

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، شاید باورکردنی نباشد اما هزاران برنامه اندرویدی به شکل مداوم در حال رصد کردن اطلاعات موقعیت مکانی یا به عبارتی دقیق تر ردیابی شما بدون آن که آگاه باشید هستند. این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که حتی اگر مجوز دسترسی و ردیابی به اطلاعات را لغو کنید این ردیابی ها ادامه پیدا می نماید.

هزاران برنامه اندرویدی گوشی شما را ردیابی می نمایند ، لغو مجوز دسترسی ها بی فایده است!

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اگر کاربر سیستم عامل اندروید باشید می دانید که وقتی یک برنامه تازه را نصب می کنید، برای شما یک پیام ارسال می گردد که بعضی مجوزهای دسترسی را می پذیرید یا خیر. در بسیاری از موارد شما گزینه رد دسترسی را انتخاب می کنید و در نتیجه انتظار می رود این دسترسی ها واقعا قطع شوند اما محققان می گویند که هزاران برنامه بدون آن که از سوی شما مجوزی داشته باشند در حال رصد و ردیابی اطلاعات موقعیت مکانی شما هستند.

به نظر می رسد این اتفاق زمانی میفتد که شما به بعضی برنامه ها اجازه دسترسی می دهید و بعضی دیگر را محدود می کنید، در نیجه یکی از برنامه ها با بیت ها و فضای ذخیره سازی مشترک سعی می نماید به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد. البته ماجرا به همین سادگی نیست . درواقع به دلیل ساخت نرم افزارها با استفاده از کیت های توسعه نرم افزاری مشترک، بعضی برنامه ها با وجود عدم دریافت مجوز از سوی شما باز هم به ردیابی مکانی دسترسی دارند. این درست مثل این است که یک بچه از مادر خود درخواست دسر کند اما مادرش به او جواب منفی دهد. با این وجود، چون پدرش اجازه خوردن دسر را به او داده او می تواند از دسر استفاده کند.

بر اساس یک مطالعه ارائه شده در PrivacyCon 2019، ما در خصوص برنامه هایی ناشناخته صحبت نمی کنیم و حتی بعضی از برنامه های سامسونگ نیز شامل این موضوع می گردد. برنامه هایی که صدها میلیون بار دانلود شده اند. افزون بر این ها بعضی برنامه ها نیز به دلیل آسیب پذیری های جانبی دچار این مسائل می شوند و به اطلاعات سرورهای شما دسترسی پیدا می نمایند. مشکل وقتی حادتر می گردد که بدانیم ردیابی عکس های شما به وسیله این برنامه ها حتی می تواند برنامه زندگی ماهانه و سالانه شما را نیز رصد کند و این یک موضوع خطرناک است.

منبع: انتخاب

به "هزاران برنامه اندرویدی گوشی شما را ردیابی می نمایند ، لغو مجوز دسترسی ها بی فایده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزاران برنامه اندرویدی گوشی شما را ردیابی می نمایند ، لغو مجوز دسترسی ها بی فایده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید