مقایسه کیا سورنتو نسل اول با هیوندای سانتافه و تویوتا پرادو

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، کیا سورنتو در زمان ورودش به ایران، رقبایی ازجمله میتسوبیشی اوتلندر، نیسان ایکس تریل، میتسوبیشی پاجرو، تویوتا پرادو و تویوتا فورچونر داشت. در این مقاله، به مقایسه کیا سورنتو 3300 سی سی با هیوندای سانتافه و تویوتا پرادو می پردازیم تا خریداران به راحتی بتوانند خودروی موردنظر خود را پیدا نمایند. با ما همراه باشید.

مقایسه کیا سورنتو نسل اول با هیوندای سانتافه و تویوتا پرادو

مقدمه ای بر مقایسه کیا سورنتو 3300 سی سی

زمانی که اولین نسل از کیا سورنتو پا به عرصه رقابت با شاسی بلند های میانه گذاشت، هنوز چندان تنوعی در بازار خودروهای شاسی بلند وارداتی وجود نداشت. اصلی ترین رقیب سورنتو در آن موقع، هیوندای سانتافه بود. در این فضای کم رقیب، هر دو خودرو بازار خوبی برای خود دست وپا نموده بودند. شرکت اطلس خودرو کیا سورنتوی نسل اول را با موتور 3300 سی سی و جعبه دنده اتوماتیک، به بازار ایران عرضه کرد.

مقایسه کیا سورنتو 3300 سی سی با هیوندای سانتافه

شباهت های زیادی بین محصولات کمپانی های خودروسازی کیا و هیوندای دیده می گردد. خریداران هنگام انتخاب بین خودروهای شرکت های ذکرشده، بی گمان دست به مقایسه می زنند تا انتخاب بهتری داشته باشند.

کیا سورنتو 3300 سی سی از نمای روبه رو

در بحث طراحی ظاهری، نسل اول کیا سورنتو زیبایی، قدرت و قابلیت و سانتافه زیبایی و مدرن بودن را به نمایش گذاشته است. با وجود یکسان بودن کیفیت متریال به کاررفته در هر دو خودرو، تفاوت هایی هم در آنها مشهود است. فضای داخلی سورنتو ساده و کلاسیک است اما طراحی داخلی سانتافه مدرن و لوکس محسوب می گردد. البته هر دو خودرو ارگونومی قابل قبولی دارند. درکل، طراحی داخلی و خارجی هر دو خودرو سلایق مختلفی را در بر می گیرد و انتخاب از میان این دو خودرو به سلیقه افراد بستگی دارد.

درمورد پیشرانه دو خودرو باید گفت که سورنتو با حجم موتور 3300 سی سی نسبت به سانتافه با حجم موتور 2700 سی سی پرقدرت تر ظاهر شده است. در مقایسه کیا سورنتو 3300 سی سی با هیوندای سانتافه ازنظر حداکثر سرعت، می توان گفت که سورنتو با سرعت 189 کیلومتر بر ساعت برنده میدان رقابت با سانتافه با سرعت 176 کیلومتر بر ساعت است. ضمن اینکه سورنتو پرشتاب تر هم عمل می نماید. کیا سورنتو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به 9.2 ثانیه زمان احتیاج دارد، اما سانتافه این سرعت را در 11.7 ثانیه طی می نماید.

نمای داخلی کیا سورنتو 3300 سی سی

اندازه سوخت ترکیبی سورنتو 1 لیتر بیشتر از سانتافه است. هر دو خودرو استاندارد آلایندگی یورو 3 را دارند. ازنظر ایمنی، سانتافه با 12 عدد کیسه هوا، شرایط بهتری در مقایسه کیا سورنتو 3300 سی سی با 6 عدد کیسه هوا دارد. درکل، امکانات مربوط به جایگاه، آینه و شیشه ها در سورنتو کمی بیشتر از سانتافه است.

گفتنی است که با وجود قرارداشتن این دو خودرو در بازه قیمتی یکسان، بازار خرید و فروش هیوندای سانتافه از رونق بیشتری برخوردار است. به طورکلی سانتافه خودروی محبوب تری در بین ایرانیان محسوب می گردد، آن چنان که این خودرو در خیابان های ایران به تعداد بیشتر حضور دارد، اما ممکن است بعضی افراد ترجیح بدهند تا سوار خودرویی شوند که تعداد زیادی از آن در سطح خیابان ها دیده نگردد.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه هیوندای سانتافه 2700 سی سی با خودروهای هم رده را مطالعه کنید.

مقایسه کیا سورنتو 3300 سی سی با تویوتا پرادو

هر دو خودرو دارای 2 ریموت کنترل هستند که برد خوبی هم دارند. برای سوارشدن، پرادو هم رکاب دارد و هم یک دست گیره در داخل که سوارشدن را خیلی راحت تر می نماید، اما سورنتو از هر دوی این امکانات بی بهره است. البته سوارشدن به سورنتو مشکل زیادی هم ندارد. تنظیم جایگاه در هر دوی آنها برقی است. تنظیم گودی کمر در پرادو برقی اما در سورنتو دستی است.

درکل، جایگاه هر دو خودرو بسیار راحت است، ولی در شروع حرکت در پرادو راحت تر هستید. کیفیت جایگاه پرادو در مقایسه کیا سورنتو 3300 سی سی بهتر است. در قسمت سوئیچ، هر دو مجهز به چراغ دور قسمت کلید برای دید بهتر در شب هستند. استارت در پرادو به صورت اتوماتیک انجام می گردد؛ یعنی شما فقط کلید را به قسمت استارت می رسانید و احتیاجی به نگه داشتن کلید ندارید. این آپشن در سورنتو وجود ندارد.

نمای پشتی کیا سورنتو 3300 سی سی

موتور پرادو دارای 6 سیلندر به حجم 4000 سی سی و قدرت 240 اسب بخار است. در مقابل، موتور سورنتو 6 سیلندر به حجم 3300 سی سی و قدرت 241 اسب بخار دارد. هر دو خودرو دارای 5 دنده جلو هستند که سورنتو مجهز به تیپ ترونیک است، اما پرادو از این آپشن بسیار مهم بی بهره است. کیفیت دسته دنده پرادو در مقایسه کیا سورنتو 3300 سی سی بهتر است، اما کیفیت فرمان در هر دو خودرو خوب است. فرمان سورنتو به مراتب نرم تر از پرادو است. شتاب اولیه هر دو خودرو بسیار خوب و سریع است، اما تا سرعت 100 کیلومتر پرادو سریع تر عمل می نماید. در شتاب گیری در سرعت های بیشتر از 100 کیلومتر، سورنتو شتاب بهتری دارد.

در آخر پیشنهاد ما این است که حتما مقایسه تویوتا پرادو چهار در با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ آنالیز و مقایسه کیا سورنتو 3300 سی سی است، برای شما مفید بوده باشد. بعلاوه می توانید در سایت وبلاگ ساعت دیواری آگهی های خرید و فروش کیا سورنتو 3300 سی سی را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ ساعت دیواری در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه کیا سورنتو نسل اول با هیوندای سانتافه و تویوتا پرادو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه کیا سورنتو نسل اول با هیوندای سانتافه و تویوتا پرادو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید