لاوروف: پوتین آماده دیدار با ترامپ است، ابراز نگرانی روسیه از پرتاب موشک یمنی به عربستان

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت، برنامه کاری رهبر کشورش و رئیس جمهوری آمریکا هماهنگ شده است و طرفین در حاشیه نشست همکاری اقتصادی آسیا - اقیانوسیه دیدار خواهند داشت.

لاوروف: پوتین آماده دیدار با ترامپ است، ابراز نگرانی روسیه از پرتاب موشک یمنی به عربستان

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما اظهارات دونالد ترامپ درباره اینکه قصد دارد این نشست را با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برگزار کند، شنیدیم و پوتین هم آماده است. آمریکایی ها در این باره اطلاع دارند. سرویس های پروتکل در تماس هستند و زمانی که نهایتا برنامه رهبران نهایی شد، در این باره اطلاع رسانی می شود.

این دیپلمات ارشد روسیه همچنین اضافه کرد، تماس ها با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا هم ممکن است انجام شود اما این برنامه تنها در حاشیه نشست اپک در 10 و 11 نوامبر انجام می شود. تیلرسون حین تور آسیایی ترامپ را همراهی می کند. ترامپ امروز(چهارشنبه) از کره جنوبی وارد چین شد . رئیس جمهوری آمریکا 10 نوامبر هم در ویتنام خواهد بود.

لاوروف گفت، مذاکرات دوجانبه در دستور کار قرار گرفته است چرا که تیم باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا تلاش زیادی در راستای تخریب آن انجام داد و علاوه بر آن، روابط بین الملل، سوریه، کره شمالی و اوکراین مورد بحث و رایزنی قرار می گیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین تبادل تهدیدات میان آمریکا و کره شمالی را نامناسب دانست و گفت: اطمینان داریم که هیچ جایگزینی برای سازش مسالمت آمیز وجود ندارد. تبادل تهدید و توهین میان ایالات متحده آمریکا و کره شمالی هیچ سرانجامی ندارد و لازم است که مذاکرات از سر گرفته شود. بارها موضع خودمان در این باره گفتیم. معتقدیم که تهدید دوجانبه و حتی توهین های دو طرفه و این اتفاقاتی که میان دو طرف رخ داده است، مناسب نیست.

لاوروف اضافه کرد: زمان آن فرا رسیده که بنشینیم و توافق کنیم؛ الان یک پیشنهاد مشترک روسیه - چین وجود دارد. معتقدیم که هیچ جایگزینی برای سازش صلح آمیز وجود ندارد. معتقدیم که مسائل امنیتی شبه جزیره کره باید با آرامش حل و فصل شود نه با استفاده از احساساتی که هر روز بیشتر می شود. این بازی بسیار خطرناک است. همانطور که پیشتر وزیر دفاع آمریکا تاکید کردند، وقوع یک درگیری نظامی موجب می شود هزاران و یا ده ها هزار تلفات بر جای بماند و فاجعه رخ دهد و برآوردهای جدید هم از وارد آمدن تلفاتی معادن میلیون ها تن حکایت دارد.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه روسیه همچنین گفت مسکو عمیقا نگران گسترش شرایط بوجود آمده پس از پرتاب موشک بالستیک به سمت عربستان سعودی از خاک یمن است.

وزارت امور خارجه روسیه تایید کرد ،این موشک از خاک یمن و از بخشی که تحت کنترل حوثی هاست به سمت کشور عربستان سعودی شلیک شده است.

پیشتر اعلام شده بود ، یمن موشک بالستیکی با برد 750 کیلومتر را به سمت عربستان سعودی شلیک کرده اما نیروی دفاع موشکی عربستان توانسته است آن را ساقط کند.

رهبران حوثی مسولیت پرتاب این موشک بالستیک را به عهده گرفته اند و آن را جوابی برای حمله گسترده عربستان و ائتلاف عربی به شهرهای صنعا و صعده در شمال یمن و بمباران این شهرها اعلام کرده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "لاوروف: پوتین آماده دیدار با ترامپ است، ابراز نگرانی روسیه از پرتاب موشک یمنی به عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: پوتین آماده دیدار با ترامپ است، ابراز نگرانی روسیه از پرتاب موشک یمنی به عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید