قائم مقام وزیر میراث فرهنگی کشور از موزه فرش بازدید کرد

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، قائم مقام وزیر میراث فرهنگی کشور از موزه فرش بازدید کرد.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی کشور از موزه فرش بازدید کرد

علی دارابی گفت: فرش بیانگر شناسنامه و هویت فرهنگی هنری ما ایرانیان است، سابقه و قدمت این هنر صنعت به درازای تاریخ است و میراث ملموس و ناملموس ایران در تار و پود فرش ایرانی به وضوح دیده می گردد.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی گفت: سبک زندگی و ادوار تاریخی ایران در لابلای نقوش فرش های ایرانی روایت می گردد. حتی معماری موزه ملی فرش، دار قالی است که تاثیر هنر فرش بر معماری را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: اگر چه فرش را به عنوان یک صنعت می شناسند اما در حقیقت تاریخ هنر فرش بسیار قدیمی تر از صنعتی بودن آن است که روایت تاریخ و تمدن ایرانیان است. اگر از اقتصاد بدون نفت یا دیپلماسی عمومی سخن می گوییم، باید به فرش توجه کنیم؛ فرش راه میانبر برای معرفی صلح دوستی و نوع دوستی ایرانیان به جهان است.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی گفت: حال فرش ایرانی خوب نیست، اگر حال این هنر ناب خوب گردد، حال همه ما و حال همه ابعاد فرهنگی مالی کشور خوب خواهد شد. رقبای زیادی در جهان برای فرش دستباف ایرانی وجود دارند، اما اصالت فرش ایرانی مورد تاکید است. بسیاری از مشتریان فرش ایرانی را به عنوان فرش نخست خود انتخاب می نمایند.

دارابی اعلام نمود: باید در نمایشگاه های بزرگ جهان حضور داشته باشیم و سرمایه گذاری گسترده جدی باید انجام گردد. اگر چه فراورینمایندگان و صنوف مختلف فرش صاحب اصلی این هنر هستند اما دولتها هم باید حمایت نموده و نسبت خود را با سند ملی توسعه فرش ایران معین نمایند.

وی گفت: دولت سیزدهم و مجلس باید درباره معین متولی اصلی فرش ایران تصمیم بگیرند. فرش در صدر صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران است و معروفیت جهانی دارد که همراه و مترادف نام ایران است.

معاون وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: هنر فرش ایرانی باید حفظ گردد و باید همه فراوری نمایندگان و هنرمندان این عرصه قدردانی شوند. بعلاوه باید چالش های کسب و کار هنرمندان رفع شده و برنامه ای ویژه برای فرش ایرانی تدارک دیده گردد.

دارابی تاکید نمود: موزه ملی فرش گنجینه و تالار بزرگی از تاریخ، فرهنگ و هنر ایران است. یاری می کنیم شرایط بهتری برای فراوری نمایندگان فراهم گردد. وزارت میراث فرهنگی هم به سهم خود اقدامات لازم را در این زمینه انجام می دهد.

منبع: همگردی

به "قائم مقام وزیر میراث فرهنگی کشور از موزه فرش بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قائم مقام وزیر میراث فرهنگی کشور از موزه فرش بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید