شورای حکام با تمدید ماموریت گروسی موافقت کرد

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، ایرنا نوشت: شورای حکام روز آدینه با طرح انتصاب مجدد رافائل گروسی به عنوان مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی موافقت کرد. به این ترتیب اگر کنفرانس عمومی هم که پائیز برگزار می گردد این تصمیم را تائید کند، نامبرده تا سال 2027 این سمت را برعهده خواهد داشت.

شورای حکام با تمدید ماموریت گروسی موافقت کرد

پیش نویس انتصاب مجدد گروسی که در دستور کار این دوره از نشست شورای حکام قرار داشت، بصورت شفاهی رای گیری و به اتفاق آراء تائید شد. برهمین اساس شماری از سفرا و نمایندگان کشورها با انتشار پیغام هایی در توئیتر، انتخاب مجدد وی را تبریک گفتند.

اعضای شورای حکام به کنفرانس عمومی پیشنهاد کردند که تمدید ماموریت آقای گروسی را برای مدت 4 سال دیگر تایید کند.

در این سند آمده است: در 2 دسامبر 2019، کنفرانس عمومی انتصاب آقای رافائل ماریانو گروسی را تصویب کرد. طبق تصمیم شورای حکام، این انتصاب در 2 دسامبر 2023 به خاتمه می رسد. در تاریخ 10 مارس 2023، شورای حکام آقای رافائل ماریانو گروسی، مدیرکل فعلی آژانس را به مدت چهار سال از 3 دسامبر 2023 تا 2 دسامبر 2027 به سمت مدیرکل منصوب کرد.

بر همین اساس شورای حکام از کنفرانس عمومی خواسته، تا این انتصاب را تائید کند.

رافائل گروسی، دیپلمات آرژانتینی است که سال 2019 در پی مرگ ناگهانی یوکیا آمانو به عنوان مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی انتخاب شد. او از سال 2010 تا سال 2013 در پست های مهمی در آژانس بین المللی انرژی اتمی و پس از آن به عنوان نماینده آرژانتین در این آژانس فعالیت داشته است.

نام او این روزها با پرونده اتمی ایران گره خورده است. او هفته پیش در جریان سفری دو روزه به تهران و ملاقات با مقامهای ارشد کشورمان، به توافقاتی درباره حل وفصل مسائل پادمانی دست یافت. گروسی امیدوار است که نتیجه پیگیری توافقات بدست امده به ادعاها و آنچه او تردید درباره برنامه هسته ای ایران می نامد خاتمه دهد.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "شورای حکام با تمدید ماموریت گروسی موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای حکام با تمدید ماموریت گروسی موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید