راهنمای انتخاب و خرید برترین صندلی انتظار

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، دانشگاه، بیمارستان، اداره، هتل، فرودگاه و هر جایی که در آن، افراد ممکن است دقایق یا ساعاتی را منتظر بمانند، باید مجهز به صندلی انتظار باشد. نام صندلی انتظار به میزان کافی، گویای کاربری آن است اما با توجه به تنوع بالای این نوع صندلی در کشورمان، ضروری است تا با علم و اطلاع کامل، نسبت به انتخاب و خرید صندلی انتظار اقدام کنیم. در این مطلب، ما به شما یاری می کنیم تا برترین صندلی انتظار را متناسب با احتیاج خود پیدا کنید.

راهنمای انتخاب و خرید برترین صندلی انتظار

صندلی انتظار چیست؟

همان طور که قبل تر به آن اشاره کردیم، صندلی انتظار به صندلی هایی گفته می گردد که در اتاق انتظار برای مراجعه نمایندگان قرار می گیرد. این صندلی ها معمولا از جنس چوب، فلز یا پلاستیک فراوری می شوند و اغلب دارای طراحی هایی ساده، کاربردی و نه چندان لوکس هستند.

صندلی انتظار اغلب برای توقف کوتاه مدت افرادی که در صفوف انتظار هستند، طراحی می شوند. معمولا صندلی های انتظار بدون تشک و روکش هستند اما در سال های اخیر طرح هایی به بازار معرفی شده که دارای پشتی یا بالشتک هایی هستند که افراد با وجود آن ها می توانند در طول انتظار آسایش بیشتری داشته باشند.

با توجه به محل نصب و احتیاجهای استفاده نمایندگان، صندلی های انتظار می توانند انواع و اشکال مختلفی داشته باشند. این صندلی ها ممکن است به صورت تک نفره یا ترکیبی چندنفره فراوری شوند. در ادامه به معرفی بعضی از انواع صندلی انتظار خواهیم پرداخت.

انواع صندلی انتظار

صندلی های انتظار بر اساس طراحی، مواد ساخت و کاربردهای خاص می توانند انواع مختلفی داشته باشند. بعضی از انواع رایج صندلی های انتظار را در ادامه معرفی کرده ایم.

  1. صندلی انتظار تکنفره: این نوع صندلی ها، ساده ترین عضو خانواده صندلی های انتظار هستند که به صورت مستقل طراحی و استفاده می شوند. جابه جایی آسان، مهمترین مزیت صندلی انتظار یک نفره است.
  2. صندلی های انتظار دونفره و چندنفره: این صندلی ها برای دو یا چند نفر (حدبیشتر 5 نفر) به صورت کنار هم طراحی می شوند؛ به گونه ای که در آن ها پایه مشترک و نشیمن گاه مجزا است. این صندلی ها به عنوان صندلی های انتظار خانوادگی یا محبت آمیز مناسب هستند. کاهش قیمت، مزیت ویژه صندلی های انتظار چند نفره است؛ چرا که از متریال کمتری در ساخت آن ها استفاده شده است.
  3. صندلی های انتظار بدون پشتی: بعضی از صندلی های انتظار فاقد پشتی هستند که افراد به صورت نیمه نشسته بر روی آن ها می نشینند. این نوع صندلی ها بیشتر در مکان هایی مانند ایستگاه ها و فرودگاه ها دیده می گردد. اشغال کم فضا و قیمت پایین تر نسبت به نمونه مشابه پشتی دار، مزیت این نوع از صندلی های انتظار است.
  4. صندلی های انتظار با پشتی: این صندلی ها دارای پشتی هستند که به افراد اجازه می دهد به صورت کامل بر روی صندلی بنشینند و در طول انتظار بر روی پشتی آن استراحت نمایند. بیشتر صندلی های انتظار از پشتی دار هستند.
  5. مبل انتظار: در کنار صندلی انتظار، مبل انتظار نیز در بازار وجود دارد. کاربرد آن همچون صندلی برای استراحت در زمان انتظار است اما طراحی لوکس و کاربری راحت تری دارد.

علاوه بر نوع کاربری، در هنگام خرید صندلی انتظار باید به متریال اصلی تشکیل دهنده آن نیز توجه داشته باشید. بر این مبنا، صندلی های انتظار براساس نوع متریال، به انواع زیر تقسیم می شوند. برای آشنایی بیشتر با محصولات انتظار و یا خرید صندلی انتظار کلیک کنید یا در ادامه با ما همراه باشید.

  1. صندلی انتظار پلاستیکی: این نوع صندلی ها از مواد پلیمری مثل پلی پروپیلن و پلی اتیلن ساخته می شوند و قیمت پایینی دارند. معمولا در مکان های شلوغ و عمومی که احتیاج به مبلمان اداری با دوام بالاست، از صندلی انتظار پلاستیکی استفاده می گردد. در این صورت در هزینه ها نیز صرفه جویی می گردد.
  2. صندلی انتظار فلزی: این صندلی ها از مواد فلزی مانند فولاد یا آلومینیوم ساخته می شوند و به علت مقاومت بالا در مقابل شرایط محیطی، مناسب استفاده در فضاهای بیرونی یا مکان های صنعتی هستند.
  3. صندلی های انتظار چرمی و پارچه ای: این نوع صندلی ها از استراکچر فلزی یا پلاستیکی ساخته شده و با استفاده از چرم مصنوعی یا پارچه های مختلف روکش دار می شوند تا ظاهر لوکس تری پیدا نمایند. در شرکت های خصوصی و محیط هایی که ظاهر زیبا اهمیت بالایی دارد، بهتر است از این نوع صندلی انتظار استفاده کنیم.

آشنایی با ویژگی های برترین صندلی انتظار

حال که با انواع مدل های صندلی انتظار آشنا شدیم، باید بدانید که انتخاب برترین صندلی انتظار بستگی به مجموعه ای از ویژگی ها دارد.

رعایت استانداردها و اصول در طراحی صندلی انتظار می تواند تجربه کاربری افراد را بهبود ببخشد. در ادامه، بعضی از ویژگی های مهم که هنگام خرید برترین صندلی انتظار باید با آن توجه کنید، می پردازیم:

  1. جنس صندلی: جنس صندلی می تواند از مواد مختلفی مانند چوب، فلز، پلاستیک، چرم، پارچه و … باشد. انتخاب جنس صندلی بستگی به سلیقه خریدار، کاربری مدنظر و محیط استفاده دارد. مثلا صندلی های با روکش چرم یا پارچه معمولا برای فضاهای اداری مناسب هستند، در حالی که صندلی های فلزی بیشتر در فضاهای بیرونی مانند ایستگاه های اتوبوس قابل استفاده هستند.
  2. ابعاد صندلی: مقدار و ابعاد صندلی باید با طول و عرض کاربران تناسب داشته باشد تا راحتی کاربران را تضمین کند. صندلی هایی با عمق کافی و پشتی که از پشت و کمر حمایت نمایند، برای ایجاد راحتی بیشتر مناسب هستند. باید به این نکته توجه داشته باشید که برای استفاده در فضاهای عمومی مانند پاساژها، احتیاجی نیست تا راحتی صندلی انتظار در اولویت قرار بگیرد.
  3. راحتی صندلی ها: راحتی صندلی ها بسیار مهم است، زیرا کاربران ممکن است مدت طولانی در انتظار بنشینند. وجود تشک و روکش پارچه ای، می تواند راحتی صندلی ها را افزایش دهند. البته در این صورت قیمت صندلی افزایش پیدا کرده و بیشتر در معرض آسیب پذیری قرار می گیرد. برای فضاهای بیمارستانی بهتر است از صندلی انتظار راحت استفاده کرد.
  4. خدمات پس از فروش: محصولی که خدمات پس از فروش خوبی دارد و به وسیله آن می توانید مسائل فنی مرتبط با صندلی را برطرف کنید، بسیار ارزنده است.

در نهایت، باید قبل از خرید صندلی اداری از جمله صندلی انتظار، گزینه های مختلف را با هم مقایسه کرده و با دریافت مشاوره از کارشناسان مرتبط، برترین گزینه را برای برطرف احتیاجتان انتخاب کنید.

معرفی برترین برندهای فراورینماینده صندلی انتظار در ایران

در میان فراورینمایندگان مبلمان اداری در ایران، چند برند، صندلی انتظار را نیز در سبد محصولاتشان گنجانده اند. برای معرفی برترین برندهای فراورینماینده صندلی انتظار در ایران، باید به برند مبلمان نظری اشاره کنیم. برندی که انواع صندلی انتظار باکیفیت را به بازار عرضه کرده است.

برند نیلپر، دیگر فراورینماینده صندلی انتظار در ایران است. نیلپر با برخورداری از آزمایشگاه ارگونومی، محصولات استاندارد و ارگونومیکی را به بازار عرضه می نماید. برند هلگر نیز با عرضه انواع مبل انتظار با طراحی های مدرن، عرضه نماینده انواع مبل و صندلی انتظار لوکس در کشور است.

صندلی انتظار از کجا بخریم ؟

حالا که با ویژگی های برترین صندلی انتظار آشنا شدیم، این سوال به وجود می آید که صندلی انتظار از کجا بخریم؟ شما می توانید با مراجعه به وبسایت گروه مبلمان اداری الوند انواع صندلی انتظار عرضه شده از سوی برترین برندهای ایرانی را مقایسه و خریداری نمایید.

بعلاوه می توانید با مراجعه به فروشگاه ها و نمایندگی های مبلمان اداری الوند در تهران و شهرستان ها، پس از امتحان انواع صندلی و مبل انتظار، برترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید.

در کنار صندلی انتظار، شما می توانید خرید صندلی اداری مثل صندلی مدیریتی، صندلی کارشناسی و صندلی کنفرانس را از الوند انجام دهید. علاوه بر این، الوند فراورینماینده مستقیم انواع میز اداری و پارتیشن اداری نیز هست. بنابراین همین حالا برای خرید مبلمان اداری www.alvandworkstyle.com/shop/ بر روی لینک کلیک کنید.

منبع: اتاق

به "راهنمای انتخاب و خرید برترین صندلی انتظار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب و خرید برترین صندلی انتظار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید