شهری که همچنان می سوزد

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، مطلبی که امروز می خواهیم به آن بپردازیم برای خیلی از مردم غیر قابل باور است، البته تا حدی هم حق دارند. شهری که همچنان می سوزد.

شهری که همچنان می سوزد

شهر سنترالیا امریکا شهری است که سوختنش در آتش هیچ وقت تمام شدنی نیست. برخی مواقع شهرها بر اثر زمین لرزه و جنگ و یا سایر بلایای طبیعی آتش می گیرند که در بدترین شرایط تا چند روز آینده آتش نشانان آن را خاموش می نمایند و روال طبیعی زندگی به راه می افتد. مگر می گردد؟ با مجله گردشگری وبلاگ ساعت دیواری همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

چرا شهر سنترالیای آمریکا همچنان می سوزد ؟

شهر سنترالیا در آمریکا 55 سال است که دارد می سوزد و طبق گفته کارشناسان این سوختن شاید تا هزاران سال ادامه داشته باشد. اما چرا؟

این شهر از 55 سال قبل تابه حال می سوزد. در سال 1962 بود که معدن شهر سنترالیای آمریکا برای اولین بار به شکل عجیبی آتش گرفت که هنوز هم علت آن آتش سوزی معلوم نیست. شهر سنترالیا در آمریکا دارای معادن بزرگ و غنی از زغال سنگ است که در دل زمین مدفون شده اند و هم اکنون دسترسی به آن غیرممکن است.

در اوایل آتش سوزی مردم محلی شهر سنترالیا فکر می کردند که آتش سوزی کوچکی است. پس از چند روز خاموش خواهد شد، اما ماجرا به نحوی دیگر رقم خورد. بیش از 55 سال است که این شهر با تمام معادن و ساختمان ها و سایر متعلقاتش بی وقفه در آتش می سوزد. حتی در این روزها هم هیچ کس هم نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

در سال 1980 دولت دستور داد شهر را به طور کامل تخلیه نمایند تا زندگی مردم بیشتر از این در خطر نباشد. بلند شدن دودهای سیاه و گازهای سمی تقریبا زندگی در این شهر را غیرممکن نموده بود.

هم اکنون که شما این مقاله را می خوانید، این شهر همچنان می سوزد. اما امروزه تبدیل به یک جاذبه گردشگری شده و مردم از سراسر جهان به اینجا می آیند تا شاهد سوختن شهر سنترالیا در استان پنسیلوانیا باشند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب زیباترین موسیقی های جهان را اینجا بشنوید را مطالعه کنید.منبع: پیام دلتا

به "شهری که همچنان می سوزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهری که همچنان می سوزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید