شهرستان پاکدشت به منطقه نمونه گردشگری گل و گیاه تبدیل می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، ایرنا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های بدست رسیده، شهرستان پاکدشت به منطقه نمونه گردشگری گل و گیاه تبدیل می گردد.

شهرستان پاکدشت به منطقه نمونه گردشگری گل و گیاه تبدیل می گردد

محسن اردستانی، فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: سفر رئیس جمهور به این شهرستان که با مصوبات بسیار خوبی همراه بود، برکات بسیاری را با خود به همراه آورد و شرایط را برای رشد و توسعه هرچه بیشتر منطقه فراهم کرد.

وی اضافه نمود: یکی از تاکیدات رئیس جمهور در این سفر یک روزه، استفاده از ظرفیت های گردشگری شهرستان به علت مجاورت با محور ترانزیتی شرق کشور و امام رضا (ع) بویژه در حوزه فراوری محصولات کشاورزی و گل و گیاه است که کوشش می گردد با برنامه ریزی هدفمند، موضوع تبدیل پاکدشت مرکز گل ایران به منطقه نمونه گردشگری گل و گیاه عملیاتی گردد.

این مسئول اعلام کرد: پاکدشت با داشتن 20 درصد از مزارع کشت گل و گیاه کشور، به عنوان مرکز گل و گیاه کشور محسوب می گردد و باید این ظرفیت نه تنها به مردم استان تهران که سراسر کشور معرفی گردد و گردشگران را به بازدید از این ظرفیت مهم دعوت کرد.

اردستانی ادامه داد: وجود صدها گلخانه فراوری گل و گیاه و فروشگاه های عرضه مستقیم این محصولات بویژه در منطقه گلزار، پاکدشت را به یکی از مهمترین ظرفیت های گردشگری استان تهران تبدیل نموده و مسافران و زائران علی بن موسی الرضا (ع) که از محور شرق کشور عبور می نمایند، می توانند ساعاتی را در مراکز فروش گل و گلخانه ها اوقات خوشی را سپری نمایند.

وی اضافه نمود: پاکدشت از یک هزار و 500 هکتار گلخانه کشت گل و گیاه برخوردار بوده و فراوری نمایندگان فعال این شهرستان سالانه بیش از یک میلیارد و 200 هزار شاخه گل بریده را فراوری و علاوه بر بازار داخلی این فراوریات را به علت کیفیت بالا به بسیاری از کشورهای دنیا نیز صادر می نمایند.

فرماندار پاکدشت یادآور شد: قطعا در پی سفر رئیس جمهور به پاکدشت و تأکید بر لزوم ایجاد منطقه نمونه گردشگری در بخش گل و گیاه، این شهرستان به یکی از قطب های مهم گردشگری تبدیل می گردد تا شاهد رونق بیش از پیش اشتغال و درآمدزایی در پاکدشت باشیم.

منبع: همگردی

به "شهرستان پاکدشت به منطقه نمونه گردشگری گل و گیاه تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرستان پاکدشت به منطقه نمونه گردشگری گل و گیاه تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید