شرایط برای کاهش نرخ سود مناسب است

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، تغییر نرخ سود بانکی مساله ای بوده که با شایعات زیادی طی روزهای اخیر همراه بوده و نگرانی های زیادی را برای سپرده گذاران به همراه داشته است. آیا تغییر نرخ سود بانکی به صلاح اقتصاد کشور است؟

شرایط برای کاهش نرخ سود مناسب است

شاهین چراغی، عضو شورای عالی بورس در مصاحبه با تجارت نیوز می گوید: رشد نقدینگی در ایران باید کنترل گردد. بعضی معتقدند که پایین آوردن نرخ سود یک آوار را از بازار پول وارد بازار سرمایه می نماید، یک تفکر این است که دور از ذهن هم نیست اما این اتفاق باید بیفتد، مانند وقتی که یک آتش سوزی رخ می دهد باید مرکز آتش سوزی پیدا گردد و آب روی دود پاشیدن فایده ای ندارد؛ به همین دلیلی باید نرخ سود را کاهش دهیم تا به یک ساختار درست اقتصادی برسیم.

وی ادامه می دهد: در حال حاضر اتفاق خوبی که در اقتصاد کشور افتاده این است که فراورینماینده ها شان و منزلت گرفته اند. تا چند سال گذشته بسیاری از مردم انگیزه ای برای فراوری نداشتن و خواهان این بودند که پول خود را در بانک بگذارند و با خیال راحت سود خود را دریافت نمایند. اما اکنون این مساله موضوعیت ندارد.

چراغی می افزاید: بنابراین جهت اقتصاد ناخواسته یا خواسته در حال قرار دریافت در جهت درستی است، یعنی اقتصاد کشور از حالت بانک محور تبدیل به بازار محور می گردد و جهت ها به سمت بازار سرمایه است. رئیس کل بانک مرکزی نیز بارها تکرار کرد که تامین اقتصادی باید به سمت بازار سرمایه برود.

این کارشناس عنوان می نماید: قبلا برای راه اندازی یک کارخانه و تامین منابع اقتصادی مورد احتیاج باید با یک رئیس شعبه بانک به توافق می رسیدید، اما اکنون بازار سرمایه در اختیار است، افراد زیادی بر روی کسب وکار شما کار می نمایند، از کارشناس گرفته تا مردم و کسب وکار شما در معرض یک دید عمومی قرار می گیرد؛ به همین علت است که کاهش نرخ سود بانکی بسیار مهم است.

چراغی در پاسخ به این سوال که آیا شرایط کنونی برای کاهش نرخ سود مناسب است؟ ضمن تایید این موضوع، می گوید: در عرضه شستا نیز بسیاری اظهار کردند که زمان مناسبی برای این عرضه عظیم نبود، همواره بهانه ای برای زمان مناسب وجود دارد اما باید توجه داشت که این اتفاق باید بیفتد و نرخ سود بانکی باید کاهش یابد. این اتفاق برای اقتصاد کشور عوارضی را ایجاد می نماید اما عواقب آن را باید پذیرفت تا نظام اقتصادی اصلاح گردد.

منبع: تجارت نیوز

به "شرایط برای کاهش نرخ سود مناسب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط برای کاهش نرخ سود مناسب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید