ساکنان جزیره ای که همواره غم سیلاب دارند

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، مونوارا بیگم هر بار که خانه اش غرق آب می گردد، از جابجایی خسته می گردد.

ساکنان جزیره ای که همواره غم سیلاب دارند

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، این کشاورز 45 ساله که در جزیره ای در رودخانه براهماپوترا در استان شمال شرقی آسام هند زندگی می نماید، گفت که او و خانواده اش هر ساله از سیل های شدید و نامنظم تر رنج می برند.

آن ها در آب تا زانو در کلبه کوچک خود زندگی می نمایند، گاهی اوقات برای روز ها و با وجود غرق شدن خانه آشپزی خوردن و خوابیدن را ادامه می دهند.

بیگم گفت: هنگامی که آب خانه آن ها را کاملاً فرا گرفت، ما همه چیز را رها می کنیم و سعی می کنیم مکان بلندتری پیدا کنیم یا به نزدیکترین کمپ امدادی منتقل شویم.

وی یکی از 240000 نفر تخمین زده شده در منطقه موریگان استان آسام است که به ماهیگیری و فروش محصولاتی مانند برنج، چتانی (کنف هندی) و سبزیجات از مزارع کوچک خود وابسته هستند.

هنگامی که سیل می آید، ساکنان جزایر اغلب در قایق های موقتی با چند وسیله، و گاهی اوقات دام، به سمت زمین های خشک پارو می زنند. آن ها خانه های موقت با پشه بند راه اندازی می نمایند.

آن ها که جای دیگری برای دائمی رفتن ندارند، پس از فروکش کردن آب به عقب برمی گردند، خانه های خود را تمیز می نمایند و کشاورزی و ماهیگیری را از سر می گیرند تا زندگی خود را تامین نمایند.

بیگم گفت که رودخانه همواره طغیان نموده است، اما در سال های اخیر بسیار بیشتر شده است. ما مردم بسیار فقیری هستیم. ما برای زنده ماندن در اینجا به یاری دولت احتیاج داریم، زیرا اینجا تنها خانه ماست. ما جای دیگری برای رفتن نداریم.

دولت استانی آسام یک برنامه اقدام آب و هوایی طراحی نموده است که دارای هدایت برای مقابله با رویداد های آب و هوایی است، اما دولت فدرال هند هنوز این طرح را تأیید ننموده است. دولت نیز بودجه جداگانه ای برای اجرای این طرح ندارد.

افزایش بارندگی در منطقه به علت تغییرات آب و هوایی، رودخانه برهماپوترا را - که قبلاً به علت جریان قدرتمند و غیرقابل پیش بینی اش شناخته شده بود - برای زندگی در نزدیکی یا در یکی از بیش از 2000 روستای جزیره ای در وسط آن خطرناک تر نموده است.

بر اساس گزارش سال 2021 شورای انرژی، محیط زیست و آب، اقلیم مستقر در دهلی نو، هند و به ویژه استان آسام به علت بارش شدید باران و سیل به عنوان یکی از آسیب پذیرترین منطقه ها دنیا در برابر تغییرات آب و هوایی شناخته می شوند.

بیگم و خانواده اش و سایر ساکنان جزیره چار سال به سال در خط مقدم این خشم ناشی از آب و هوا هستند.

منبع: فرارو

به "ساکنان جزیره ای که همواره غم سیلاب دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساکنان جزیره ای که همواره غم سیلاب دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید