سامسونگ اگزینوس 2200 را با گرافیک AMD روز 21 دی معرفی می نماید

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، سامسونگ در سال 2019 همکاری با AMD را برای توسعه نسل نو پردازنده های گرافیکی مختص تراشه های اگزینوس شروع کرد. در همان زمان اعلام شد که نسل اول این پردازنده گرافیکی حدود 2 سال بعد آماده خواهد شد و ساعاتی قبل این شرکت بالاخره تاریخ معرفی اولین چیپست مبتنی بر گرافیک AMD را رسما بیان کرد که قرار است برای سری گلکسی S22 استفاده گردد. بر اساس اعلام سامسونگ، در تاریخ 11 ژانویه (21 دی) شاهد رونمایی از اگزینوس 2200 خواهیم بود.

سامسونگ اگزینوس 2200 را با گرافیک AMD روز 21 دی معرفی می نماید

در توییت سامسونگ آمده که پردازنده گرافیکی این تراشه مبتنی بر معماری RDNA 2 است. برای افرادی که با این معماری آشنا نیستند باید بگوییم که شرکت AMD با کارت گرافیک های سری Radeon RX 5000 از معماری RDNA رونمایی کرد. نسل دوم این معماری به غیر از پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری S و X در کارت گرافیک های سری Radeon RX 6000 مورد استفاده قرار گرفته است. از نظر تئوری، پردازنده گرافیکی اگزینوس 2200 باید نسبت به طراحی های ارائه شده به وسیله شرکت Arm حرف بیشتری برای گفتن داشته باشد.

مطابق معمول، بخش بزرگی از گوشی های سری گلکسی S22 همراه با اگزینوس 2200 به دست کاربران می رسند. البته در این میان، گزارش هایی منتشر شده که سامسونگ در بعضی منطقه های که به طور معمول از چیپست اگزینوس استفاده می نموده، سری گلکسی S22 را با چیپست اسنپدراگون راهی بازار خواهد نمود که از بین این منطقه ها می توانیم به کشور هند اشاره کنیم.

در رابطه با عملکرد این تراشه گزارش های مختلفی منتشر شده است. اما چند روز قبل یکی از افشاگران خبر ناامیدنماینده ای را درباره اگزینوس 2200 ارائه داد. او در توییتی نوشته که پردازنده اگزینوس 2200 نسبت به نسل قبلی فقط 5 درصد سریع تر است و پردازنده گرافیکی آن هم حدود 17 درصد سرعت بیشتری ارائه می نماید. اگرچه AMD در زمینه گرافیک کامپیوترها و کنسول های بازی سابقه زیادی دارد، ولی این اولین باری است که وارد حوزه موبایل می گردد. بعضی کارشناسان بر این باور هستند که اولین پردازنده گرافیکی AMD موجود در چیپست اگزینوس حرف زیادی برای گفتن نخواهد داشت و احتمالا نسل دوم و سوم در این زمینه عملکرد بسیار بهتری را ارائه خواهند داد.

برای یادآوری باید بگوییم که این اولین باری نیست که سامسونگ برای تراشه های موبایل خود به بهره گیری از معماری اختصاصی روی می آورد. تمام پردازنده های اگزینوس تا سال 2016 از هسته های Cortex-A شرکت Arm استفاده می کردند. اما در سال 2016، سامسونگ از چیپست اگزینوس 8890 رونمایی کرد که با هسته های اختصاصی این شرکت موسوم به Mongoose راهی بازار شد. سامسونگ برای 4 نسل از تراشه های خود به استفاده از هسته های اختصاصی ادامه داد اما این فرایند با عرضه اگزینوس 9825 به آخر خط رسید. هسته های پردازشی تراشه های اگزینوس در برابر تراشه های اگزینوس ضعف های زیادی داشتند و به همین دلیل در نهایت سامسونگ آن ها را کنار گذاشت و به بهره گیری از طراحی های ارائه شده به وسیله شرکت Arm روی آورد.

حالا با بهره گیری از این تجربه، احتمالا سامسونگ این بار برای پردازنده گرافیکی چیپست های اگزینوس توجه بیشتری به عملکرد آن نشان می دهد. باید خاطرنشان کنیم چیپست های اسنپدراگون برای پردازنده گرافیکی خود از معماری اختصاصی کوالکام استفاده می نمایند و به همین دلیل معمولا نسبت به رقبا عملکرد بهتری را به ارمغان می آورند. در نهایت باید ببینیم آیا گزارش های مربوط به عملکرد ناامیدنماینده اگزینوس 2200 صحت دارند یا نه. به نظر شما آیا این تراشه می تواند کاربران گوشی های سامسونگ را غافلگیر کند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: XDA-Developers

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ اگزینوس 2200 را با گرافیک AMD روز 21 دی معرفی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ اگزینوس 2200 را با گرافیک AMD روز 21 دی معرفی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید