راه اندازی سرور hp

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، اگر در پی نصب و راه اندازی سرور hp در شرکت، محل کار یا خانه خود هستید، تا انتها این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم مراحل راه اندازی سرور hp را به صورت مرحله به مرحله شرح دهیم تا با مطالعه آن بتوانید راه اندازی سرور اچ پی را به تنهایی انجام دهید.

راه اندازی سرور hp

با آموزش هایی که در ادامه بیان می کنیم، می توانید سرور hp را به راحتی راه اندازی کنید. اما توجه داشته باشید که راه اندازی سرور اچ پی امری تخصصی است و به تجربه کافی احتیاج دارد. کارشناسان این حوزه قطعاً با تمام نکات نصب و راه اندازی آشنا هستند و در زمان کمتر و بدون ایجاد مشکل در آینده این کار را انجام می دهند. پیکربندی آنلاین سرور خدمت منحصر به فردی ست که ایران اچ پی فالنیک به مشتریان ارائه می نماید تا هر سروری را متناسب با احتیاجهای کاری خود، کانفیگ کنید.

قبل از راه اندازی سرور اچ پی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اچ پی سرورهای مختلفی همانند رکمونت، تاور، بلید و ... را برای پاسخگویی به احتیاج کسب وکارهای مختلف طراحی نموده است. اگر اطلاعات کاملی در خصوص کاربرد و تعیینات فنی این سرورها نداشته باشید، ممکن است تنوع محصولات باعث سردرگمی شما گردد. فالنیک با ارائه مشاوره تخصصی رایگان در کنار شماست تا بتوانید مناسب ترین گزینه را با برترین قیمت انتخاب کنید.

کارشناسان ما ارزش هزینه قابل توجه ای را که باید برای خرید سرور hp پرداخت کنید، می دانند. به همین علت پس از دریافت درخواست شما، سوالاتی دقیقی را در خصوص بودجه و نوع کسب و کارتان می پرسند. سپس با ارزیابی گزینه های موجود، برترین کانفیگ سرور hp را متناسب با احتیاجتان به شما پیشنهاد می دهند. گارانتی طلایی دو ساله، یک سال پوشش حوادث، جنرال سرویس دوره ای و خدمات پس از فروش حرفه ای از دیگر خدماتی است که پس از خرید سرور hp از فالنیک دریافت خواهید کرد.

قبل از آنکه آموزش راه اندازی سرور اچ پی را آغاز کنیم، می خواهیم در این قسمت به نکاتی اشاره کنیم که قبل از راه اندازی باید آنها را در نظر داشته باشید:

  • تعیین کردن بودجه برای خرید سیستم سرور
  • انتخاب سرور براساس هدف کاری، تعداد کاربران و احتیاجهای در حال رشد کسب و کارتان
  • انتخاب نوع سیستم عامل
  • تعیین کردن محل قرارگیری سرور
  • انتخاب نوع سرور رکمونت، تاور، بلید و ...
  • توجه به هزینه های جاری مثل اجاره یا تجهیز اتاق سرور، نگهداری و ...
  • پیش بینی هزینه هایی مانند تعمیر، ارتقا؛ آموزش نیرو، افزایش امنیت و ...
  • برآورد سخت افزارهای مورداحتیاج مانند تعداد هارد برای ذخیره سازی اطلاعات، تعداد پورت، نوع پردازنده و ...

مراحل راه اندازی سرور hp به صورت گام به گام

بعد از آنکه با در نظر گرفتن موارد بیان شده سرور خود را انتخاب کردید، باید مراحل راه اندازی سرور اچ پی را به صورت گام به گام پیاده سازی کنید. راه اندازی سرور hp که شامل راه اندازی فیزیکی و نرم افزاری است اگر به درستی صورت بگیرد، بسیاری از مشکلاتی که ممکن است پس از راه اندازی با آن روبرو شوید را کاهش می دهد. در ادامه آموزش راه اندازی سرور hp با ما همراه باشید:

1- نصب سخت افزارها

ابتدا سخت افزارهای مورداحتیاج خود مانند ظرفیت رم، فضای ذخیره سازی، تعداد سی پی یو، تعداد فن و ... را انتخاب و سرور خود را براساس آنها پیکربندی کنید.

2- قرار دادن سرور در محل نصب

سرور خود را براساس نوع آن (رکمونت، تاور و...) در محل نصب به درستی قرار دهید. اگر سرور رکمونت است باید درقفسه رک نصب گردد. اگر سرور تاور است و می خواهید از آن به صورت رک بهره ببرید، می توانید با تهیه ریل کیت آن را در قفسه رم قرار دهید.

باید هنگام نصب به این نکات توجه داشته باشید:

اگر دسترسی شما به رک راحت است، برای کاهش وزن سرور ابتدا آن را بدون سخت افزارهایی مانند هارد دیسک، منبع تغذیه و ... در محل نصب رک قرار دهید.

طبقات رک را به گونه ای قرار دهید که سرورها با وزن بیشتر در پایین ترین ردیف قرار بگیرد و قفسه ها را از پایین به بالا پر کنید.

3- نصب دستگاه های جانبی به سرور

دستگاه های جانبی را می توانید براساس پورت هایی که در پشت سرور قرار گرفته اند به آن متصل کنید. نوع هر پورت اغلب با برچسب های مرتبط تعیین شده است. توجه کنید زمان نصب بازوهای مدیریت کننده کابل های سرور، کابل ها به مقدار کافی فضا برای حرکت داشته باشند و هنگام خارج کردن سرور از رک، بیش از مقدار کشیده نشوند و به آنها آسیب وارد نگردد.

4- اتصال سیم برق به منبع تغذیه

ابتدا سیم برق را به منبع تغذیه سرور وصل کنید. می توانید از دستگاه های کنترل و تنظیم کننده فشار جریان برق برای اتصال سیم برق سرور بهره ببرید. در نهایت سیم برق را به منبع برق AC وصل کنید. برای کاهش خطر برق گرفتگی با آسیب دیدگی به موارد زیر توجه کنید:

  • دوشاخه اتصال به زمین سیم برق را قطع نکنید.
  • سیم برق سرور را به یک پریز برق ارت دار که همواره در دسترس است، وصل کنید.
  • مسیر های پر رفت وآمد یا مکان هایی که محل قرارگیری اشیای سنگین است، انتخاب مناسبی برای عبور سیم برق سرور نیستند.

5- روشن کردن سرور و انتخاب گزینه های بوت

  • کابل اترنت سرور را وصل کنید و دکمه پاور را فشار دهید.
  • هنگام بوت اولیه مراحل زیر را دنبال کنید:
    • برای تغییر تنظیمات پیشفرض پیکربندی ROM سرور، هنگامی که پیام ادامه مراحل نصب را مشاهده می کنید، دکمه F9 را فشار دهید تا وارد RBSU شوید. به صورت پیشفرض، RBSU به صورت انگلیسی اجرا می گردد.
    • اگر احتیاجی به تغییر پیکربندی اولیه سرور ندارید و آماده نصب نرم افزار سیستم هستید، کلید F10 را فشار دهید تا به Intelligent Provisioning دسترسی پیدا کنید.

نکته مهمی که در این قسمت باید به آن اشاره کنیم این است که اگر یک کنترلر HP Smart Array به سرور اضافه شده باشد یا به صورت اولیه در سرور وجود داشته باشد، کنترلر براساس مقدار و تعداد هارد دیسک های نصب شده، به صورت پیشفرض پیکربندی رید را تنظیم می نماید.

6- نصب سیستم عامل سرور

برای نصب سیستم عامل روی سرور با استفاده از Intelligent Provisioning مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یکبار دیگر برای دسترسی به Intelligent Provisioning سیستم را مجدد راه اندازی (reboot) کنید و دکمه F10 را فشار دهید.
  • از صفحه اصلی روی Perform Maintenance و سپس Firmware Update کلیک کنید.
  • مطمئن شوید آخرین درایورها برای نصب در دسترس هستند. Intelligent Provisioning را از بین سیستم عامل ها انتخاب نموده و روی گزینه Update کلیک کنید. اگر تیک چک باکسی زده نشده باشد، نشان دهنده این است که آخرین درایورها قبلاً نصب شده اند.
  • از صفحه اصلی، روی Configure and Install کلیک کنید.
  • پرامپت ها (دستورات) مرحله به مرحله را دنبال کنید تا نصب تمام گردد.

Intelligent Provisioning به طور اتوماتیک نرم افزار پشتیبانی سرورهای ProLiant بهینه شده را از HP SPP یکپارچه می نماید. SPP بسته نصبی برای بسته های خاص سیستم عامل از درایورهای بهینه سازی شده ProLiant، ابزارهای کمکی، عوامل مدیریت و سیستم عامل سیستم است.

بعلاوه از Intelligent Provisioning برای نصب و راه اندازی ilo در سرور hp و راه اندازی esxi در سرور hp نسل 10 استفاده می گردد.

در این مقاله آموزش راه اندازی سرور hp سعی کردیم به صورت گام به گام مراحل نصب و راه اندازی سرور hp را بیان کنیم. راه اندازی سرور hp dl380 g10 نیز مشابه مراحل فوق است و به راحتی می توانید نصب و راه اندازی سرور خود را به تنهایی انجام دهید. اما در صورت نداشتن اطلاعات و تجربه کافی پیشنهاد می کنیم این فرآیند را به افراد متخصص بسپارید.

منبع: فرارو

به "راه اندازی سرور hp" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سرور hp"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید