علت کسری روزانه 1.2 میلیون لیتری بنزین در کشور چیست؟

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، مدیر عامل شرکت پخش فراورده های نفتی گفت: در حال حاضر هم در حوزه بنزین و هم نفت گاز فراوری و مصرف متوازن نیست، 102 میلیون لیتر در روز فراوری بنزین و 103.2 میلیون لیتر مصرف می کنیم.

علت کسری روزانه 1.2 میلیون لیتری بنزین در کشور چیست؟

به گزارش ایلنا، علی اکبر نژادعلی، مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی درباره علت رشد مصرف بنزین در فصل زمستان علیرغم روال سال های گذشته گفت: در حال حاضر هم در حوزه بنزین و هم نفت گاز فراوری و مصرف متوازن نیست، 102 میلیون لیتر در روز فراوری بنزین و 103.2 میلیون لیتر مصرف می کنیم. بر اساس تجارب این حوزه در فصول سرد سال یعنی از پاییز به بعد، مصرف بنزین در کشور کاهش پیدا می کرد. متاسفانه نمی دانیم چه اتفاقی افتاده که امسال برعکس سنوات گذشته نه تنها مصرف بنزین کم نشده بلکه بعضی روز ها از حد میانگین نیز اندازه مصرف بالاتر رفته که همین موضوع چالش برانگیز شده است.

بخش هایی از گفت و گوی نژادعلی را در ادامه می خوانید:

کیفیت بنزین در سطح جهانی است و بر اساس استاندارد فراوری می گردد، با نسازی و به سازی که طی امسال در پالایشگاه های کشور اجرا شده کیفیت فراوری فراورده نه تنها از قبل بهتر شده بلکه شرایط یورو را در ارتباط با فراوری بنزین پوشش می دهیم.

در حال حاضر بیشتر پالایشگاه های کشور بنزین با کیفیت یورو 4 فراوری می نمایند و در تمام کلان شهر ها و نقاطی که تکلیف شده بنزین یورو توزیع می گردد.

صد در صد بنزین توزیعی در تهران با استاندارد یورو 4 است.

با فرایندی که در حوزه پالایشگاه های نو و به سازی و بهینه سازی پالایشگاه ها رخ داده فراوری بنزین سوپر افزایش پیدا نموده است و طی هفته جاری آغاز به توزیع نموده ایم. البته در بخش عمده ای از جایگاه های تهران که قابلیت عرضه بنزین سوپر داشته اند توزیع شده است.

منبع: فرارو

به "علت کسری روزانه 1.2 میلیون لیتری بنزین در کشور چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت کسری روزانه 1.2 میلیون لیتری بنزین در کشور چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید