دفاع روسیه از استقرار سامانه اس-400 در قطب شمال

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، نماینده روسیه در ناتو، استقرار سامانه اس-400 در قطب شمال را تضمینی برای امنیت ملی کشور خود برشمرده و گفته این اقدام نباید ایجاد نگرانی کند.

دفاع روسیه از استقرار سامانه اس-400 در قطب شمال

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، نیکلای کورچونوف، نماینده روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، استقرار سامانه اس-400 در قطب شمال را تضمینی برای امنیت ملی کشور خود دانست.

به نوشته خبر گزاری اسپوتنیک، کورچونوف در مصاحبه ای گفت: استقرار سامانه موشکی اس-400 در جزایر شمالگانی روسیه یک اقدام منطقی است که به طور انحصاری برای دفاع ملی ضروری است و نباید نگرانی ایجاد کند.

وی در ادامه در خصوص استقرار سامانه اس-400 در این جزایر گفت: پس از ایجاد میدان راداری یکپارچه برفراز قلمروی کشورمان، این اقدام نیز متداوم و با ثبات است.

کورچونوف اضافه کرد: سامانه اس -400 تنها برای دفاع است. استقرار آن در هر جایی نباید نگرانی ایجاد کند. اگر کسانی از این بابت نگرانند، قصد حمله به شیء یا ناحیه ای که قرار است اس -400 از آن محافظت کند را نداشته باشند.

سامانه اس-400 مستقر در قطب شمال

نماینده روسیه در ناتو همچنین درباره ناو یخ شکن ایوان پاپانین روسی نیز گفت: ایوان پاپانین روسیه یک [ناو] یخ شکن کلاسیک نیست، بلکه یک کشتی نظامی است، بنابراین تعبیه سلاح روی آن نباید شک و تردید ایجاد کند. به خصوص با توجه به اینکه [تعبیه] این سلاح ها با توافق های بین المللی که کشور ما در آنها عضویت دارد مغایر نیست.

کورچونوف اضافه کرد: امکان نصب کانتینرهایی با موشک های کروز کالیبر یا اوران (Uran) روی این ناو یخ شکن، که در رسانه های روسی نیز ذکر شده اند، تنها برای یک دوره خاص پیش بینی شده اند.

وی همچنین گفت: برای این دوره، پیش بینی شده که کشتی ها بتوانند در تقویت فرماندهی ناوگان شمالی [روسیه]، که حوزه های مسئولیت آن شامل مسیرهای دریای شمال و سواحل شمالگان روسیه می گردد، شرکت داشته باشند.

ناو یخ شکن ایوان پاپانین روسی

ایوان پاپانین، اولین ناو گشت زنی چند منظوره در کلاس قطب شمال است که در پروژه ای تحت عنوان پروژه 23550 در سال 2019 رونمایی شد و قرار است بیست و پنجم نوامبر 2023 به بهره برداری برسد.

جیمز فوگو، فرمانده نیروی دریایی ایالات متحده در اروپا و آفریقا مدعی شده بود که ناو یخ شکن ایوان پاپانین برای حمل موشک های کروز کالیبر طراحی شده است و همچنین ادعا نموده بود این ناو نشانه رویکرد تهاجمی روسیه در قطب شمال است.

مایکل مورفی معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اورآسیا نیز ماه گذشته گفته بود که حضور فزاینده نظامی روسیه در منطقه قطب شمال خط دفاع ناتو را با تهدید روبرو می نماید.

سامانه موشکی اس-400 روسیه قادر به نابود ساختن اهداف از مسافت بیش از 400 کیلومتری در ارتفاع بیش از 30 کیلومتر است. اس-400 در ناتو با نام اس ای -212 معروف است و برد آن دست کم دو برابر سامانه موشکی پاتریوت ساخت آمریکاست. اس- 400 قادر است انوع جنگنده های رادار گریز و موشک های بالستیک را سرنگون سازد. آخرین نسخه این مجموعه اس-500 است که روسیه تنها خود از آن استفاده می نماید.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "دفاع روسیه از استقرار سامانه اس-400 در قطب شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاع روسیه از استقرار سامانه اس-400 در قطب شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید