خودروی تازه و مرموز کرمان موتور؛ پیش بینی هایی از جک J7 تا سی هاو A5 پلاس

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، اخیرا تصاویری از خط فراوری کرمان موتور در فضای مجازی منتشر شده که یک سدان سفید رنگ را در مراحل مونتاژ و البته فقط از نمای عقب، نشان می دهد. همین جزئیات کافی است تا برآورد ها در رابطه با این محصول تازه و اینکه برابر کدام سدان JAC در بازار چین می تواند باشد، شکل بگیرد؟!

خودروی تازه و مرموز کرمان موتور؛ پیش بینی هایی از جک J7 تا سی هاو A5 پلاس

با توجه به اطلاعات قبلی و بعلاوه حضور خودروی J 7 کمپانی جک در کشور های همسایه مانند روسیه، قزاقستان و کمی دورتر شیلی، مصر و… قطعا نخستین احتمال را باید به همین سدان مرتبط بدانیم. پس در ابتدا به آنالیز کد های این سدان می پردازیم.

(A5) JAC J 7

سدان جی7 با نام A 5 نیز شناسایی می گردد که در ادامه تصاویر واقعی آنرا مشاهده می کنید.

خودرو از منظر ابعاد برابر با 4775 میلیمتر در طول، 1820 میلیمتر در طول، 1492 میلیمتر در ارتفاع و 2760 میلیمتر در فاصله بین محور ها پیشرفته است.

اما اگر به تصاویر دقت نموده باشید، الگوی طراحی نمایی عقب و بطور خاص سپر اصلی خط فراوری کرمان موتور با سدان J 7 یا همان A 5 فرق دارد.

بدین ترتیب و با توجه به اطلاعاتی که از تصاویر دریافت می گردد پس قطعا این خودروی تازه با J 7 استاندارد متفاوت خواهد بود و یا به عبارت دیگر با یک خودروی تازهتر سر و کار داریم. به منظور دستیابی به گزینه های احتمالی دیگر نیز سراغ شرایط طراحی نمای عقب دیگر محصولات جک می رویم که در این میان جستجو ها ما را به محصولی به نام سی هاو A 5 پلاس می رساند.

SEHOL A 5 PLUS

سی هاو یکی از برند های جوان خودروسازی در کشور چین با نام Sehol شناسایی می گردد که در واقع حاصل همکاری سئات و جک فولکس واگن است. این برند به وسیله چینی ها سی هاو تلفظ می گردد.

تصاویر نشان می دهند که سی هاو A 5 پلاس در نمای عقب با الگوی محصول روی خط مونتاژ کرمان موتور شباهت بیشتری را به اشتراک می گذارد؛ پس آیا این شباهت می تواند دلیلی بر حضور A 5 پلاس در خیابان های ایران باشد؟!

خودرو از منظر ابعاد برابر با 4780 میلیمتر در طول، 1820 میلیمتر در عرض و 1492 میلیمتر در ارتفاع پیشرفته است. فاصله بین محور های آن نیز برابر با 2770 میلیمتر است. وزن خالص خودرو نیز برابر با 1485 کیلوگرم است.

جمع بندی

با توجه به آنچه که مشاهده کردید و البته عدم دسترسی به تصاویر نمای جانبی و جلوی خودروی روی خط فراوری کرمان موتور دو احتمال شکل می گیرد: ابتدا ممکن است همان سدان J 7 استاندارد برای بازار ایران فیس لیفت شده باشد (چون نمای عقب قطعا مربوط به J 7 استاندارد نیست) و خودرویی را در ایران ببینیم که تا کنون سابقه حضور در گروه محصولات JAC را نداشته است.

احتمال دیگر نیز به ارائه سی هاو A 5 پلاس در بازار ایران مربوط می گردد که این مورد نیز سبب حضور یک سدان اسپرت چینی البته از نوع باکیفیت آن در کشورمان خواهد شد. به هر ترتیب باید منتظر ماند تا جزئیات بیشتری به وسیله کمپانی کرمان موتور در رابطه با این خودرو اعلام رسمی گردد.

اما نگاهی به ویژگی های رفاهی و فنی این دو گزینه احتمالی داشته باشیم:

جک J 7 یا همان A 5

کابین و ایمنی

از جمله امکانات این بخش می توان به: نمایشگر 10.4 اینچی ویژه تنظیمات سیستم تفریح و دوربین ها در مرکز کنسول جلو، نوربالای اتوماتیک، سانروف الکتریکی، نورپردازی داخل کابین به همراه روشن شدن لوگوی جک برای خوشامدگویی، نمایشگر ال سی دی 7 اینچی جایگزین نشانگر سنتی آمپر وابسته به آپشن و… اشاره نمود.

در بخش ایمنی نیز کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوای کناری وابسته به آپشن، کیسه هوا برای سرنشینان عقب وابسته به آپشن، سیستم ترمز ای بی اس و ایی بی دیی، ترمز اضطراری، سیستم پایداری الکترونیکی، هشدار خروج از خط، سنسور باد لاستیک ها، دوربین دید عقب و جلو، کمربند ایمنی سه نقطه ای برای سرنشینان عقب، سنسور هشدار و… در شرایط فعال واقع شده است.

پیشرانه

در بخش پیشرانه از نمونه 4 سیلندر توربوشارژ 1.5 لیتری 16 سوپاپ با 147 اسب بخار خروجی و گشتاور 210 نیوتن متر استفاده شده است. ازحالت توقف، خودرو طی 4.7 ثانیه به سرعت 60 کیلومتر برساعت و طی 10.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد.

سی هاو A 5 پلاس

کابین و ایمنی

از امکانات کابین می توان به سیستم تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، درب صندوق الکتریکی بازشونده بدون دخالت دست، سنسور نور، نمایشگر لمسی سیستم تفریح، پشتیبانی از فرمان های صوتی، شارژ بی سیم، پورت یو اس بی، نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر، جی پی اس، تنظیم الکتریکی جایگاه راننده و… اشاره نمود.

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل: سنسور پارک عقب و جلو، دوربین 360 درجه، نشانگر فشار باد لاستیک، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری، دستیار حرکت در سربالایی، نمایش نقاط کور دید راننده، سیستم پارک اتوماتیک، ایزوفیکس، ایربگ و… قابل اشاره هستند.

پیشرانه

در بخش پیشرانه از تپنده 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با 184 اسب بخار خروجی و گشتاور 300 نیوتن متر استفاده شده است. این مجموعه با جعبه دنده 6 سرعته دی سی تی هماهنگ شده است. خودرو در تمامی تریم ها فاقد سامانه تمام چرخ محرک است.

بیشینه سرعت نیز برابر با 210 کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

منبع: عصر ایران

منبع: فرارو

به "خودروی تازه و مرموز کرمان موتور؛ پیش بینی هایی از جک J7 تا سی هاو A5 پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی تازه و مرموز کرمان موتور؛ پیش بینی هایی از جک J7 تا سی هاو A5 پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید