خبرنگاران 80 درصد فوتی های کرونا در ایلام بیماری زمینه ای دارند

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، ایلام - خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: 80 درصد فوتی های ناشی از کرونا در این استان دست کم یک بیماری زمینه ای داشته اند که به ترتیب شامل بیماری های قلبی عروقی مزمن، ریوی، کلیوی، دیابت و بدخیمی هاست.

خبرنگاران 80 درصد فوتی های کرونا در ایلام بیماری زمینه ای دارند

دکتر جمیل صادقی فر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ ساعت دیواری گفت: با هماهنگی وزارت بهداشت تمامی متوفیان کرونا مثبت که در بیمارستان جهت درمان بستری بودند اما در طول درمان بر اثر بیماری دیگری فوت شدند جزو آمار فوتی ها کرونا محسوب می شوند.

وی یادآور شد: 20 مرکز درمانی 16 ساعته و 24 ساعته برای بیماران مشکوک به کرونا در استان اختصاص داده شده است که با اقدامات اجرا شده در این حوزه و با تماس مراقبان با بیماران مشکوک در این راستا با مشکل ترافیک در این مراکز روبرو نشدیم.

صادقی فر یادآور شد: چنانچه فردی مشکوک به کرونا فوت شده باشد در این شرایط در مراکز درمانی از وی نیز تست گرفته می شود و در صورت ابتلا به کرونا تمامی پروتکل اعلامی وزارت بهداشت برای تدفین وی اعمال می شود.

دستگاه تب سنج با قطعیت تشخیص دهنده ابتلا به کرونا نیست

وی با تاکید بر اینکه دستگاه تب سنج به تنهایی و با قطعیت تشخیص دهنده اصلی برای بیماری کرونا نیست، توصیه کرد: از دستگاه تب سنج باید در محیط های بسته استفاده شود که میزان درجه تب شخص تحت تاثیر شرایط جوی نباشد.

وی تاکید کرد: از افرادی که علائم اصلی کرونا از جمله گلو درد، سرفه خشک، تنگی نفس، تب زیاد و اختلال در سیستم بویایی را داشته باشند تست کرونا گرفته می شود.

کارمندان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند/لزوم دریافت کد بهداشتی از سوی اصناف

وی به کارمندان ادارات و سازمان ها توصیه کرد: به طور کامل پروتکل ها و دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند و پس از اتمام ساعت کار و به محض ورود به منزل ضمن شست و شوی دست ها با آب و صابون، گوشی موبایل خود را نیز ضدعفونی کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: اصناف پرخطری که تا آخر ماه اجازه فعالیت ندارند و اصناف کم خطری که مجوز فعالیت آنها صادر شده است حتما به سایت www.salamt gov.ir مراجعه کنند و ضمن دریافت کد بهداشتی، پروتکل بهداشتی راهم دریافت کرده و مطالعه کنند و شرایط مناسب را برای آینده جهت پیشگیری از بیماری کرونا ایجاد کنند.

ایجاد کارگروه رسانه ای کرونا بهترین فرصت برای تبادل نظر در حوزه سلامت

وی ایجاد کارگروه رسانه مجازی کرونا رامهمترین فرصت و قسمت خوب موضوع کرونا در استان دانست و اضافه نمود: این کارگروه که با حضور مدیران، فرمانداران و وبلاگ ساعت دیواری استان ایجاد شده است فرصتی بسیار خوب برای بحث های مفید و تبادل نظر مختلف در حوزه سلامت استان است.

صادقی فر گفت: با توجه به تنوع بیماری های واگیر در آینده، امیدواریم این فرهنگ سازی بتواند میزان آمادگی مردم استان را در مقابله با حوادث غیرمترقبه از جمله کرونا افزایش دهد.

تعریف پروتکل های اختصاصی برای صنوف مختلف

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در موضوع فاصله گذاری هوشمند نیز که در ادامه تصمیمات ستاد کرونا در کشور و استان مصوب شد، مسوولیت اصلی بر دوش اصناف و مجموعه های سازمان یافته از جمله مراکز نظامی و انتظامی، کارخانجات و صنایع بزرگ، مراکز عمومی و اداری، مراکز تجمعی، مراکز پخش غذا و توزیع غذا بوده که برای هر یک پروتکل های اختصاصی تعریف شده است.

دکتر صادقی فر با بیان اینکه ممکن است صنوفی که اجازه فعالیت داشته و کد بهداشتی خود را دریافت کرده است پروتکل بهداشتی را رعایت نکنند، تاکید کرد: قطعا تیم های نظارت براساس دستورالعمل ملی فعال می شوند و با اصنافی که براساس موارد پروتکل عمل نکنند، برخورد قاطع می شود.

وی بیان نمود: تصور ما این نیست که اگر فردی به کرونا مبتلا شده باشد حتما تمام اطرافیان او به این بیماری مبتلا شده اند، در چنین شرایطی باید با احتیاط عمل کرد چرا که بعضی از آنها شاید روبروه کمتری با فرد مبتلا داشته یا اینکه بدن آنها محافظت بیشتری در مقابله با این بیماری داشته است.

اختصاص 35 دستگاه پالس اکسیمتر و 40 دستگاه تب سنج به ایلام

صادقی فر در خصوص درخواست هایی که به وزارتخانه ارسال شده نیز یادآور شد: در خواست جذب نیروی انسانی و ارسال تجهیزات به وزارتخانه ارسال شده است اما در حال حاضر بیشتر تمرکز وزارت بهداشت بر ارسال اقلام حفاظت فردی و بهداشتی جهت مقابله به بیماری کرونا می باشد.

وی اضافه نمود: حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام فاقد دستگاه پالس اکسیمتر بود که از وزارت تعداد 35 دستگاه پالس اکسیمتر و 40 دستگاه تب سنج دریافت شد.

صادقی فر در خصوص فرایند کاهشی تعداد مبتلایان در شهرستان ایوان نیز به مردم این شهرستان توصیه کرد: هوشیاری مردم و مسوولان این شهرستان باید بیش از گذشته باشد و امیدواریم این فرایند بهانه ای برای رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم این شهرستان نباشد.

بنا بر اعلام روز پنجشنبه کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن تا به امروز 77995 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 92 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 4869 نفر رسید.

وی اضافه نمود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر روز گذشته 28 فروردین بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی 1606 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و با در نظر دریافت موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید 19 در کشور به77995 نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول 24 ساعت گذشته 92 بیمار دیگر مبتلا به کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تا به امروز4869 نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان نمود: بر اساس این گزارش ها تا کنون 52229 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و 3594 نفر از این بیماران نیز در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: تا به امروز 310 هزار و 340 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده استدر 95 آزمایشگاه تشخیصی مورد تایید وزارت بهداشت در کشور اجرا شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 80 درصد فوتی های کرونا در ایلام بیماری زمینه ای دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 80 درصد فوتی های کرونا در ایلام بیماری زمینه ای دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید