خبرنگاران نخستین آنالیز های باستان شناسی در شهرستان خاتم شروع شد

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، یزد - خبرنگاران - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم گفت: با هدف تکمیل نقشه باستان شناسی کشور برای اولین بار در این شهرستان آنالیز های باستان شناسی شروع شد.

خبرنگاران نخستین آنالیز های باستان شناسی در شهرستان خاتم شروع شد

عباس قدیریان شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با وبلاگ ساعت دیواری اضافه کرد: در این راستا گروهی متشکل از چهار نفر از افراد باستان شناس خبره، با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، آنالیز و مطالعات میدانی باستان شناسی در دو بخش مرکزی و چاهک شهرستان خاتم را در مدت یکماه انجام می دهند.

وی اعلام نمود: این گروه با هدف تکمیل نقشه باستان شناسی کشور و اولویت های پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی، این پروژه را انجام می دهند.

قدیریان گفت: خاتم یکی از شهرستان های تاریخی استان یزد است که با آثار تاریخی متعدد و قلعه های تاریخی ارزشمند، دارای بافت های تاریخی بکر و دست نخورده شهری و روستایی است که زندگی در آنها جریان داشته و پویا و زنده است.

شهرستان خاتم بیش از 250 اثر تاریخی دارد که افزون بر 60 اثر آن به ثبت رسیده است.

استان یزد حدود 6 هزار اثر تاریخی و گردشگری شناخته شده دارد که تا به امروز حدود هزار و 900 اثر آن ثبت آثار ملی شد و این شهر در کنار مثلث گردشگری اصفهان، شیراز و یزد واقع شده است.

هرات مرکز این شهرستان در فاصله 240 کیلومتری از شهر یزد واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نخستین آنالیز های باستان شناسی در شهرستان خاتم شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخستین آنالیز های باستان شناسی در شهرستان خاتم شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید