خبرنگاران رایزن بازرگانی ایران: بازار افغانستان بروی جوجه های ایران باز شد

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، کابل - خبرنگاران - رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کابل از رفع ممنوعیت صادرات جوجه یک روزه، مرغ و تخم ایران از طرف دولت افغانستان قدردانی کرد و به صادر کنندگان ایرانی گفت که برای صادرات جوجه های مازاد اقدام کنند.

خبرنگاران رایزن بازرگانی ایران: بازار افغانستان بروی جوجه های ایران باز شد

محمدمهدی جوانمردقصاب امروز دوشنبه به خبرگزاری وبلاگ ساعت دیواری در کابل گفت: ایران در روزهای اخیر شاهد تولید بی رویه جوجه یک روزه و حتی مرغ هست که مازاد نیاز کشور هستند و بازارهای صادراتی یکی از اهداف مهم ماست.

وی افزود: از آنجایی که ایران برای تنظیم بازار و جلوگیری از زیان تولید کنندگان داخلی به بازارهای مهم صادارتی که یکی از آنها افغانستان است چشم دوخته است، با توجه به اینکه در خبرهای اخیر به نقل از سخنگوی وزارت کشاورزی و دامداری افغانستان ممنوعیت صادرات جوجه یک روزه، مرغ و تخم مرغ را برداشته اند، ایران فرصت را برای صادرات محصولات خود به افغانستان را مساعد می داند.

رایزن بازرگانی ایران در کابل گفت: افغانستان یکی از بازارهای مهم ما است که در خود را بروی محصولات ایرانی باز گذاشته و صادر کنندگان ایرانی می توانند از این فرصت برای صادرات محصولات خود به کشور افغانستان اقدام کنند و همچنان از افغانستان دان و غذای مرغ به ایران وارد کنند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران رایزن بازرگانی ایران: بازار افغانستان بروی جوجه های ایران باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رایزن بازرگانی ایران: بازار افغانستان بروی جوجه های ایران باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید