خبرنگاران استاندار: اردبیل برای رسیدن به شرایط سفید نیاز به ادامه اقدامات پیشگیرانه دارد

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، اردبیل - خبرنگاران - استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر اقدامات پیشگیرانه و رعایت پروتکل های بهداشتی تا حدی توسط مردم انجام می شود و رسیدن به شرایط سفید و تثبیت این شرایط مستلزم ادامه اقدامات بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

خبرنگاران استاندار: اردبیل برای رسیدن به شرایط سفید نیاز به ادامه اقدامات پیشگیرانه دارد

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری ، اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در گفت و گویی خبری تشریح کرد: بی توجهی به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و برگزاری مراسم جشن و ختم بعد از پیک اول کرونا در استان، شیوع و رسیدن به پیک دوم ابتلا به این بیماری را در استان رقم زد.

وی با اشاره به تعداد 430 بستری در پیک دوم کرونا در استان در 10 روز گذشته از رسیدن این تعداد به 270 در روزهای اخیر نفر خبر داد.

استاندار اردبیل اظهارداشت: مردم همچنان باید فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا از پیک دوم عبور و این شرایط را کنترل کنیم.

بهنامجو گفت: کنترل پیک دوم و رسیدن به شرایط سفید به معنای از بین رفتن ویروس کرونا نیست و باید تا تولید واکسن و توزیع آن در بین مردم همچنان رعایت اقدامات پیشگیرانه را ادامه دهیم.

وی اظهارامیدواری کرد با رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، پروتکل های بهداشتی و عدم حضور در اجتماعات تا 25 روز آینده اردبیل از شرایط قرمز بیرون بیاید.

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به قرار دریافت در آستانه ماه محرم افزود: ستاد ملی کرونا مصوباتی در رابطه با شکل برگزاری عزاداری در این ایام داشته که به اطلاع هیات های عزاداری رسیده است.

او ممنوعیت حرکت دستجات عزاداری، برگزاری عزاداری هیات ها در فضای باز و بزرگ با تعداد محدود را از جمله این مصوبات ذکر کرد.

وی بیان نمود: مراسم تشت گذاری و استقبال از ماه محرم به شیوه بسیار مناسب و با رعایت موازین بهداشتی در اردبیل انجام شد که در این خصوص از متولیان این مراسم قدردانی می شود.

استاندار اردبیل گفت: در راستای رعایت حال عزاداران با تولیدکنندگان ماسک هماهنگ شده که ماسک برای هیات های عزاداری به قیمت900 تومان که پایین تر از قیمت بازار است، ارائه کنند.

وی افزود: شهرداری ها نیز نسبت به ضدعفونی معابر و مکان های عزاداری اقدام و آموزش و پرورش نیز نسبت به تامین فضای موردنیاز هیات ها از محوطه مدارس همکاری می کند.

وی در ادامه به تاثیرپذیری حوزه گردشگری از کرونا در استان اشاره کرد و گفت: با کاهش ورود گردشگران و شرایط بازار و آبدرمانی ها و اماکن گردشگری تحت تاثیر قرار گرفته و راکد شد.

بهنامجو بیان نمود: در حال حاضر نیز به دلیل شیوع این ویروس گردشگری در استان نداریم و میزان مراجعات به آبدرمانی ها نیز بسیار کم است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار: اردبیل برای رسیدن به شرایط سفید نیاز به ادامه اقدامات پیشگیرانه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: اردبیل برای رسیدن به شرایط سفید نیاز به ادامه اقدامات پیشگیرانه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید