خبرنگاران آذربایجان غربی تا انتها هفته بارانی است

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، ارومیه- خبرنگاران- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: آنالیز نقشه های پیش بینی و پیش یابی بیانگر ادامه بارندگی ها در استان تا آخر هفته جاری است.

خبرنگاران آذربایجان غربی تا انتها هفته بارانی است

مهدی کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ ساعت دیواری افزود: فعالیت سامانه بارشی در استان از هفته گذشته موجب بارش باران در بیشتر نقاط آذربایجان غربی شده به طوری که تنها در 24 ساعت گذشته 16 میلی متر بارش در چالدران، 11.6 میلی متر در ماکو، 9 میلی متر در شوط و 4.6 میلی متر بارش در ارومیه به ثبت رسیده است.

وی افزود: در سایر مناطق آذربایجان غربی نیز گزارش بارش وجود دارد که از یک تا هشت میلی متر متغیر است.

وی خاطرنشان کرد: تا سرانجام هفته نیز این شرایط پابرجاست و وزش باد، رعد و برق و تگرگ نیز در طول هفته پیش بینی می گردد.

وی اظهار کرد: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها، احتمال سقوط اشیا در اثر وزش باد در این مدت دور از انتظار نیست و ضروری است شهروندان موارد ایمنی را رعایت نمایند.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: انجام اقدامات به موقع در مورد آبگرفتگی معابر شهری و اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه ها از ضرورت روزهای آینده در استان است.

کریمی افزود: در 24 ساعت گذشته چالدران سردترین شهر استان با دمای پنج درجه سانتی گراد بالای صفر و میاندوآب گرم ترین شهر با دمای 21 درجه سانتی گراد بالای صفر بود؛ در این مدت دمای هوای ارومیه هم بین هفت و 15 درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود.

رگبار متناوب باران همراه با بارش تگرگ و رعد و برق و وزش باد شدید از اواخر وقت روز چهارشنبه در استان شروع شده است و تا اواخر هفته جاری ادامه دارد.

این استان سالانه بر اثر بارش تگرگ و رگبارهای بهاره دچار خسارت های فراوانی در بخش کشاورزی می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آذربایجان غربی تا انتها هفته بارانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آذربایجان غربی تا انتها هفته بارانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید