جواد جوادی در 3 فصل

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، روزنامه همشهری - فهیمه پناه آذر: یکی از سریا ل هایی که در شب های رمضان از شبکه 2 روی آنتن می رود، فصل سوم بچه مهندس است، سریالی که 2 فصل قبلی آن سال های97 و 98 پخش شد. در شب های رمضان سال جاری نیز فصل سوم آن پخش می گردد که قرار است تا 35 قسمت ادامه داشته باشد.

جواد جوادی در 3 فصل

حسن وارسته، نویسنده این مجموعه تلویزیونی معتقد است که از همان ابتدا تصمیم بر این بود که بچه مهندس در 3 فصل ساخته گردد و البته ادامه آن نیز امکان پذیر است با این تفاوت که این بار باید مدیران تلویزیونی بخواهند یا استقبال مخاطبان این زمینه را ایجاد کند.

پیروزیت سریال های ادامه دار

خیلی کم پیش می آید که سریال تلویزیونی در شبکه های سیما پیروز به ادامه ساخت و پخش آن در فصل های بعدی باشد. البته در میان استثنا ها مجموعه پایتخت سیروس مقدم است که توانست تا فصل ششم پیش برود. بعدا پایتخت بیشتر سریال ها نهایت در 2 یا 3فصل ساخته شدند که استقبال عمومی از آن ها نشان داده فصل اول پیروز تر و پرمخاطب تر از فصل دوم بوده است. دردسر های بزرگ یک و2، ستایش یک و 2 و 3، دیوار به دیوار یک و 2، لیسانسه ها یک و 2 و در ادامه فوق لیسانسه ها نمونه های این سریال ها هستند. بچه مهندس ازجمله سریال های پر بازیگری است که علی غفاری آن را کارگردانی نموده است؛ فصل اول این مجموعه را سجاد ابوالحسنی نوشته و نگارش 2 فصل بعدی توسط حسن وارسته و تیمش بود.

قرار بود بچه مهندس 3 فصل داشته باشد

وارسته درباره ادامه دار شدن این سریال و اینکه تا چه حد مورد استقبال عمومی قرار گرفته به همشهری می گوید: بچه مهندس از معدود سریال هایی است که از قبل ساخت فصل های بعدی اش طراحی شده بود. معمولا زمانی فصل دوم یا سوم آن ساخته می گردد که یا استقبال از آن زیاد باشد و یا مدیران سازمان تصمیم بگیرند که فصل های بعدی را بسازند.

جواد جوادی؛ نمونه یکی از مردمان

نویسنده سریال علی البدل ادامه می دهد: طرح و نگارش اولیه برعهده سجاد ابوالحسنی بود و قصه از یک پرورشگاه آغاز شد و هنگامی که به سریال ورود کردیم، قرار شد 2 فصل بعدی یعنی دوران نوجوانی و جوانی شخصیت اصلی داستان (جواد جوادی) نوشته و جلوی دوربین برود. فصل دوم کار نویسندگی سخت تر بود، وقتی نوشتن سریال را آغاز کردیم هدفمان این بود که فقط نظر مردم مدنظرمان باشد. مردمی که در طول سال ها زندگی شان دچار فراز و فرود شده و جواد جوادی نیز جوانی است که زندگی اش از موشک باران آغاز شده و تمام سختی ها را از سر می گذراند و در نهایت از دل مصیبت ها به هدف بزرگش می رسد. سعی مان این بود که از شعارزدگی دوری کنیم و در تصویر، داستان یکی از جوانان این کشور را به مردم نشان دهیم.

عشق؛ چاشنی بچه مهندس

نویسنده سریال دودکش در ادامه به باورپذیری داستان اشاره می نماید: برای اینکه نقش شخصیت اصلی باورپذیر باشد، کوشش کردیم از یک جوان شایسته و کاربلد بنویسیم نه جوان فرمایشی و سعی بر این بود که الگو های قهرمان سازی را رعایت کنیم و در کنارش چاشنی عشق و درام را قرار دادیم و داستان در 3 فصل تمام می گردد و مخاطب به نتیجه خواهد رسید. وارسته معتقد است که داستان بچه مهندس باز هم ظرفیت پردازش و فراوری دارد و می تواند در فصل بعدی خود به سال های1400 به بعد برود، اما نکته این است که ادامه آن بستگی به تصمیم مدیران سازمان و استقبال مردم دارد.

تأثیر کرونا بر بچه مهندس

نویسنده پایتخت در ادامه می گوید: در زمان طراحی قصه، تصمیم گرفتیم جوان نخبه شهرستانی را هم به کار اضافه کنیم، چون سیستان و بلوچستان را کلیشه ای دیدیم به سراغ بیرجند رفتیم. فرهاد قائمیان به خوبی از پس نقش برآمد و بازی خوب او را در کنار روزبه حصاری و چند بازیگر گمنام دیدیم.، اما این نویسنده از تأثیر کرونا بر فرایند نگارش داستان و فراوری سریال هم می گوید: قرار بود 2 قسمت از سریال در بیرجند باشد، اما به دلیل شرایط کرونا مقدور نبود و درنهایت فیلمنامه را بازنویسی کردم. گاهی نیز با توجه به اینکه در بیشتر اوقات سعی داشتم سر صحنه باشم تغییراتی در دیالوگ ها به فراخور حال و تصمیم گیری با کارگردان می دادیم و شادمان بودم در طول فراوری با یک گروه کار می کنم که به تصمیمات هم احترام گذاشته و آن را قبول می نمایند.

حاشیه های فصل دوم جواد جوادی

هرچند آغاز این سریال هم مانند بیشتر سریال ها با حاشیه همراه بود و در روز های اول نمایش سریال خیلی ها به نوع طراحی صحنه و عدم رعایت بعضی از نکات به کارگردان و گروهش ایراد می گرفتند، اما با انتها فصل اول، فصل دوم سریال که بخش نوجوانی شخصیت جواد جوادی را نشان می داد با حاشیه هایی همراه شد. داستان به عشق نوجوانی پرداخت و تابوی نشان دادن روابط عاطفی 2 نوجوان بود که خیلی ها از کودک همسری سخن گفتند و آن موقع عوامل سازنده سریال ازجمله نویسنده بیان کرد که چنین قصدی را نداشته و این نوع عشق در نوجوانان دیده و وجود دارد و معمولا کوتاه و زودگذر است.

منبع: برترین ها

به "جواد جوادی در 3 فصل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جواد جوادی در 3 فصل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید