جزئیات برگزاری جشنواره شیخ بهایی با موضوع فناوریهای نوظهور

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری به نقل از وزارت علوم، امید رضایی فر در نشست خبری برگزاری هفدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که امروز (چهارشنبه) در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار گردید؛ با اشاره به نقش معاونت نوآوری و فناوری در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی کشور، گفت: مجموعه معاونت نوآوری و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فضایی را برای مدیریت پارک های علم و فناوری، سیاستگذاری و هماهنگی ایجاد نموده است و در 15 تا 20 سال بعد از شکل گیری و بلوغ این فضا، در پی برگزاری جریانات و برنامه هایی مانند جشنواره ملی شیخ بهایی، برنامه دستیار فناوری و برنامه گرنت فناوری کنیم.

جزئیات برگزاری جشنواره شیخ بهایی با موضوع فناوریهای نوظهور

او ادامه داد: بیشترین رویکردی که در برنامه های مختلف و از جمله جشنواره شیخ بهایی داریم، فرهنگ سازی کارآفرینی و اتصال با فضای مالی است. زاویه نگاه ما به موضوع فناوری با ساختار منسجم و هماهنگ با حوزه های دیگر اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی است. امیدواریم بتوانیم مجموعه فناوری در کشور را علاوه بر فرهنگ سازی در جامعه اتصال مناسبی با فضای مالی جامعه همراه کنیم. در سال 1402 در ادامه مسیری که داشتیم، همکاری ها و تفاهم نامه هایی با بعضی از دست اندرکاران مانند وزارت صمت داشته ایم.

رضایی فر با تأکید بر تشکیل بازارهای مناسب دانش بنیان ها و شرکت های نوپا گفت: نقش پارک های علم و فناوری از فضای کنار دانشگاه باید به سمت تأثیرگذاری مستقیم به عنوان بازار فناوری در سطح جامعه برسد و این فرایند احتیاجمند همکاری و شناخت بازیگران مختلف است. ایجاد بازارهای سهام برای کسب وکارهای نوپا، بسترسازی برای ایجاد بیمه با توافق با شرکت بیمه مرکزی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله اقداماتی هستند که در معاونت نوآوری و فناوری در حال پیگیری است.

وی جشنواره شیخ بهایی را تشویق به فرهنگ کارآفرینی دانست و اضافه نمود: جوایز و جشنواره هایی که در این زمینه در نظر گرفته شده است، مانند جشنواره خوارزمی و شیخ بهایی فضای تشویق را برای فناوران و فن آفرینان ایجاد می نماید. حضور سرمایه گذاران نیز در این فضا، توسعه این کسب وکارها را فراهم خواهیم کرد. جشنواره شیخ بهایی یکی از برنامه های اصلی در این راستا است که زمینه سرمایه گذاری در این راستا را فراهم کند.

پیوند دو بازیگر مهم اکوسیستم کارآفرینی در جشنواره شیخ بهایی

قاسم مصلحی رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز از این مجموعه به عنوان اولین پایه گذار پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در کشور یاد کرد و اضافه نمود: این شهرک به عنوان پایه گذار پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری در کشور، دارای بیش از 700 شرکت و مجموعه دانش بنیان و فناور با اشتغال زایی بالای 8500 نفر از جمله 550 نفر از فارغ التحصیلان مدرک دکتری تخصصی است.

وی در مورد اهداف جشنواره شیخ بهایی اظهار کرد: به عنوان برگزارکننده جشنواره شیخ بهایی در پی تعامل دو بخش خصوصی مهم، یعنی دانش بنیان ها و سرمایه گذارها به عنوان بازیگران مهم اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی است. بحث حضور سرمایه گذاران در دوره های مختلف جشنواره همیشه دنبال شده و در این دوره نیز حضور سرمایه گذاران نقش پررنگی در جشنواره خواهد داشت.

وی اضافه نمود: از اهداف جشنواره این است که به رویدادی مهم در زمینه کارآفرینی تبدیل گردد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: در مسیر کارآفرینی، تجاری سازی و ورود فناوری به بازار، مهم تر از ایجاد فناوری است و سرمایه گذاری در این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد. در جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی سعی شده ترکیبات مختلفی که می تواند امر جذب سرمایه و تأمین مالی را محقق کند، در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: بعضی از شرکت هایی که در دوره های قبلی جشنواره حضور داشتند، امروز دارای درآمدهای بالای 1000 میلیارد تومان در سال هستند.

هفدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی 20 و 21 اردیبهشت ماه امسال، مقارن با ایام بزرگداشت شیخ بهایی و روز ملی کارآفرینی، به میزبانی شهرک علمی و تحقیقاتی در مهمان سرای تاریخی عباسی اصفهان برگزار خواهد شد.

برگزاری 2 رویداد سرمایه گذاری با حضور حامیان کارآفرینی صندوق های خطرپذیر، کارگاه و نشست تخصصی ویژه با حضور و سخنرانی فیلیپ کاررا از دانشگاه لیسبون پرتغال از برنامه های این رویداد دو روزه است.

فناوری های نوظهور و آینده نگر، فناوری های صنعت ساز، برطرف احتیاج صنعت در دوران تحریم، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، محیط زیست، آلودگی هوا، آب و انرژی، مدیریت منابع آب، احتیاجهای صنعت دارو، مهندسی پزشکی، فناوری های نرم، هویت ساز و صنایع خلاق، زیست فناوری، نانو، کشاورزی و صنایع غذایی و صنایع IT، ICT و هوش مصنوعی موضوعات این دوره از جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی را تشکیل می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جزئیات برگزاری جشنواره شیخ بهایی با موضوع فناوریهای نوظهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات برگزاری جشنواره شیخ بهایی با موضوع فناوریهای نوظهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید