بازدید مدیرعامل صندوق احیاء از موزه سنگ یاقوت کویر در قم

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی از موزه سنگ یاقوت کویر در قم بازدید کرد.

بازدید مدیرعامل صندوق احیاء از موزه سنگ یاقوت کویر در قم

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم، هادی میرزایی عصر روز سه شنبه چهار آبان ماه 1400 در بازدید از از موزه سنگ یاقوت کویر در قم اظهار کرد: استفاده از بناهای تاریخی موجود در استان برای ایجاد نمایشگاه صنایع دستی به ویژه زیورآلات سنتی و انگشتر، موقعیت مناسبی برای عرضه محصولات هنرمندان مطرح استان فراهم می نماید.

مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی ادامه داد: تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و صادرات آن به کشورهای دیگر، علاوه بر حفظ منابع کشور، نقش بزرگی در فراوری ناخالص ملی خواهد داشت.

محمد فراهانی مدیرعامل و مؤسس موزه یاقوت کویر نیز در این ملاقات اظهار کرد: حدود 1500 قطعه از زیبا ترین کانی های قیمتی و نیمه قیمتی در موزه یاقوت کویر نگهداری می گردد.

مدیرعامل و مؤسس موزه یاقوت کویر با بیان این که حدود هشتاد درصد از سنگ هایی که در موزه یاقوت کویر نگهداری می گردد، مربوط به معادن ایران و بقیه متعلق به معادن خارج از کشور است، گفت: سنگ هایی مانند باریت، زئولیت، کائولن، عقیق، ژاسپر، ژیپس و هماتیت متعلق به معادن استان قم و سنگ هایی مانند کبالتین، گرانیت، آزورلیت، مالاکیت و دمانتوئید متعلق به معادن کشورهای خارجی است.

محمد فراهانی با بیان این که بزرگترین صفحه عقیق برش خورده جهان در این موزه نگهداری می گردد، توضیح داد: استان قم، علی رغم وسعت کمی که نسبت به سایر استان های کشور دارد تنوع زیادی از لحاظ مواد معدنی دارد.

منبع: توریسم آنلاین

به "بازدید مدیرعامل صندوق احیاء از موزه سنگ یاقوت کویر در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید مدیرعامل صندوق احیاء از موزه سنگ یاقوت کویر در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید