بازداشت خانگی رئیس گروه یمنی شورای انتقالی جنوب در عربستان

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، بر اساس گزارش وبگاهی یمنی، رئیس شورای انتقالی جنوب که 10 روز پیش به دعوت عربستان به این کشور سفر کرده، تحت بازداشت خانگی است.

بازداشت خانگی رئیس گروه یمنی شورای انتقالی جنوب در عربستان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت دیواری، عیدروس الزبیدی رئیس المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) حدود ده روز پیش به دعوت عربستان سعودی به این کشور رفت تا درباره تنش های کنونی در جنوب یمن میان نیروهای شورای انتقالی وابسته به امارات و نیروهای دولت مستعفی و نیز بازگشت به توافق ریاض تبادل نظر کند.

در همین زمینه وبگاه الخبر الیمنی به نقل از منابع خود در عربستان گفت، عربستان عیدروس الزبیدی را تحت بازداشت خانگی در ریاض قرار داده است.

بر اساس این گزارش، اقدام مذکور پس از آن اجرا شده که رایزنی های اجرا شده میان شورای انتقالی و دولت مستعفی به نظارت ریاض به جایی نرسیده است.

در همین ارتباط یک منبع در شورای انتقالی جنوب گفت: عربستان پس از آنکه بر روی تشکیل دولت توافق شد پروژه ای جدید شامل ایجاد فدرالیسم در جنوب یمن ارائه کرد.

منبع مذکور اضافه نمود، بر اساس این پروژه ، عدن، لحج، ضالع و أبین (شهرهای جنوبی) اقلیمی واحد تحت تسلط شورای انتقالی جنوب با نظارت مستقیم عربستان خواهند بود و شبوه (جنوب شرق)، المهره و حضرموت (شهرهای شرقی) نیز تحت تسلط طرفی سوم با نظارت ریاض قرار خواهند کرد.

این منبع در انتها گفت، شورای انتقالی جنوب با این طرح مخالف است.

نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن در شامگاه ششم اردیبهشت دولت مستعفی منصور هادی را به عمل نکردن به توافق ریاض متهم کرده و از اعمال شرایط خودمختاری در جنوب یمن خبر دادند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "بازداشت خانگی رئیس گروه یمنی شورای انتقالی جنوب در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت خانگی رئیس گروه یمنی شورای انتقالی جنوب در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید