تداوم درگیری میان مزدوران ریاض و امارات در جنوب یمن

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری به نقل از عربی 21، منابع یمنی از ادامه درگیری میان نیروهای وابسته به دولت دست نشانده سعودی در یمن و نیروهای وابسته به امارات در جنوب یمن خبر دادند.

تداوم درگیری میان مزدوران ریاض و امارات در جنوب یمن

این منابع بیان کردند که نیروهای وابسته به دولت دست نشانده سعودی در یمن به مواضع نیروهای شورای انتقالی در حومه شهر زنجبار در استان ابین در جنوب یمن حمله ور شدند و بر منطقه الدرجاج، شمال جعار، مرکز خنفر مسلط شدند.

این منابع اعلام کردند که نیروهای وابسته به دولت دست نشانده سعودی در یمن در جریان پیشروی های خود به سلاح و تجهیزاتی از جمله موشک های حرارتی که امارات به نیروهای شورای انتقالی داده بود، دست یافتند.

لازم به ذکر است که شورای انتقالی جنوب یمن در سال 2017 پس از برکناری عیدروس الزبیدی استاندار پیشین عدن با حمایت ابوظبی تشکیل و هدف آن استقلال مجدد بخش جنوبی یمن اعلام شد.

علاوه بر آنکه عناصر مزدور تحت حمایت کشورهای مذکور در یمن با یکدیگر درگیر می شوند، مردم شهرهای جنوبی این کشور نیز هر از چند گاهی با برگزاری تظاهرات، اعتراض خود را نسبت به حضور این عناصر نشان می دهند.

شهر عدن واقع در جنوب یمن که کنترل آن در دست عناصر تحت حمایت امارات موسوم به نیروهای شورای انتقالی جنوب است تا به امروز چندین مرتبه شاهد برگزاری تظاهرات علیه این نیروها بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تداوم درگیری میان مزدوران ریاض و امارات در جنوب یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم درگیری میان مزدوران ریاض و امارات در جنوب یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید