انیمیشن فروزن 3 بیشتر در خصوص آنا خواهد بود تا السا

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، انیمیشن فروزن 3 این فرصت را خواهد داشت تا بیشتر بر روی کاراکتر آنا تمرکز کند و برای این کاراکتر تخیلی پایانی رضایت بخش را رقم بزند. درست همچون همان کاری که فروزن 2 برای السا انجام داد.

انیمیشن فروزن 3 بیشتر در خصوص آنا خواهد بود تا السا

انیمیشن فروزن 3 بیشتر در خصوص آنا خواهد بود تا السا

قطعا وقتی که فروزن 3 ساخته گردد خواهیم دید که این فیلم بیشتر در رابطه با آنا خواهد بود تا السا. زیرا دو فیلم اول فروزن بیشتر حول محور کاراکتر السا، قدرت های او و کشمکش های درونی اش جریان داشتند و آنا تنها نقش مکملی را در این داستان ها بازی می کرد، اما فروزن 3 باید همان فیلمی باشد که در آن آنا پای به میدان می گذارد و همان توجهی را دریافت می نماید که السا در دو فیلم اول دریافت کرد.

در فیلم فروزن، عدم کنترل السا بر قدرت هایش، خطری بزرگ را برای آرندل ایجاد می نماید و لذا او باید با رنج های دوران کودکی اش کنار بیاید تا بتواند پادشاهی خود را از نابودی در امان نگاه دارد. آنا به خواهرش یاری می نماید تا احساس عشق دوباره در وجودش جوانه بزند و لذا این عشق به انگیزه ای برای السا بدل می گردد تا بتواند بر مسائل عاطفی خود غلبه نماید.

اما فروزن 2 در این زمینه پا را فراتر گذاشت و کشمکش های درونی السا را با انتخاب او به عنوان ملکه آرندل، بیشتر به مخاطبان نشان داد و به روایت چالش هایی پرداخت که السا برای نجات پادشاهی اش با آن ها دست و پنجه نرم می کرد و به مخاطب نشان داد که چگونه السا در طول این راستا خودش را پیدا می نماید و درمی یابد که واقعا کیست و چه هدفی در زندگی دارد و چگونه می تواند راستا واقعی اش را پیدا کند. در این فیلم باز هم آنا کسی بود که به السا یاری می کرد و در واقع نقش یک منجی معنوی را در داستان فیلم بر عهده داشت.

اما حالا دیگر آنا به مقدار کافی پشت السا بوده و از او حمایت نموده است. او شخصیتی عالی دارد اما در کنار آن باید به خواسته ها و نیازهای خودش هم رسیدگی کند و حالا وقت آن است که آنا به ایفای نقش ملکه آرندل، بپردازد و لذا فروزن 3 باید بر روی این کاراکتر تمرکز کند و اجازه دهد تا السا نقش مکمل را بر عهده بگیرد. آنا قلمرویی دارد که باید آن را اداره کند، نامزدی دارد که به او پیشنهاد ازدواج داده و در طول این دو فیلم به بخش جدایی ناپذیر داستان تبدیل شده و همه این ها نشان می دهند که فروزن 3 باید بر روی این کاراکتر تمرکز نماید.

فروزن 2 سرانجامی استثنایی برای داستان السا بود

فروزن 2 فیلمی بود که می توان گفت در آن داستان السا برای همیشه تمام شد. او به جواب سوالاتی که در خصوص قدرت هایش داشت رسید، بر افکار و چالش هایی که مانع از کنترل قدرت هایش می شدند غلبه کرد و دریافت که واقعا چه کسی است. بنابراین می توان گفت که داستان السا برای همیشه بسته شده است. بنابراین فیلم فروزن 3 به آنا اجازه خواهد داد که بیشتر بر روی خودش تمرکز کند زیرا السا یک سرانجام رضایت بخش را در فروزن 2 تجربه نموده و حال این نوبت آنا است که خودی نشان دهد و خوش بدرخشد.

بیان اینکه قدرت های السا نه تنها بخشی از وجود او هستند، بلکه میراثی هستند که از مادرش به او رسیده، به او اجازه می دهد تا آزادانه تر از این قدرت ها استفاده کند و در واقع هر کاری که دلش می خواهد بکند. در حقیقت او بالاخره توانست سختی ها و فراز و نشیب های تاج و تخت و فشارهایی را که بر قلبش سنگینی می کرد پشت سر بگذارد، اگرچه نمی خواست خانواده و یا دوستانش متحمل چنین فشارهایی شوند.

در حقیقت السا بین آنچه که احساس می کرد جزو مسئولیت هایش هستند و باید انجامشان دهد و آنچه که احساس می کرد درست است، مدام در کشمکش بود. اما در سرانجام فیلم فروزن 2 این مسائل رفع شدند و السا آزاد شد و به آرامشی که لیاقتش را داشت دست یافت.

انیمیشن های فروزن معمولا از آنا در نقش های یاریی و از السا به عنوان کاراکتر اصلی استفاده می نمایند

در حالی که جادوی السا تا به امروز سنگ بنای فرنچایز فیلم فروزن را تشکیل داده، اما آنا برای درخشیدن در نقش اول نیازی به قدرت های جادویی ندارد. چراکه او دختری قوی، مستقل، توانا، مبتکر و فعال است و لذا قطعا شایسته آن است که فیلمی به نحو اختصاصی تنها برای او ساخته گردد. دو فیلم اخیر فروزن تنها کاراکتر السا را در کانون توجه قرار دادند و به آنا توجهی نکردند. البته این ها به این معنی نیست که السا از شخصیت فوق العاده ای برخوردار نیست بلکه به آن معناست که او در فیلم های قبلی به مقدار کافی مورد توجه قرار گرفته و این آنا بوده که همیشه به حاشیه رانده شده است.

با این حال، در فیلم فروزن 3 این فرصت وجود دارد که دست اندرکاران این فرنچایز بتوانند چنین مسئله ای را رفع نمایند و داستان فیلم را به سمت و سوی آنا بکشند و اجازه دهند شخصیت قدرتمندش خودی نشان دهد. در حقیقت در طول فیلم های فروزن، این آنا است که مدام السا را دنبال می نماید تا آسیب نبیند و لذا می توان نقش او را در این دو فیلم نقشی فرعی دانست. اما از منظری دیگر می توان گفت که این نقش های فرعی، آنا را برای فیلم فروزن 3 آماده کردند و لذا آنا می تواند در این فیلم به کاراکتر اصلی داستان تبدیل گردد.

آنا باید در فروزن 3 به شخصیت مهم تری تبدیل گردد

به این ترتیب، فیلم فروزن 3 باید داستانی حول محور کاراکتر آنا داشته باشد و این اوست که باید به مهم ترین شخصیت فیلم تبدیل گردد. زیرا فیلم فروزن 2 همه چیز را محیا نموده است. آنا به عنوان ملکه آرندل تاج گذاری می نماید، برای ازدواج با عشق زندگی اش آماده می گردد و لذا گویا زمان آن است که دیگر به آرامش برسد زیرا تا به امروز برای به آرامش رسیدن خواهرش از هیچ تلاشی دریغ ننموده اما شاید حالا زمان آن باشد که او متوجه گردد نمی تواند همیشه و همه جا مراقب خواهرش باشد و باید به زندگی خودش هم بپردازد. در نتیجه، پیامدهای درون نگری و رشد شخصیت آنا قطعا در فیلم فروزن 3 مشهودتر خواهند بود و او بیشتر به خودش خواهد پرداخت. به علاوه آنا به وسیله کاراکترهای بی نظیری احاطه شده که می توانند به ارتقای جایگاه او به عنوان قهرمان اصلی فروزن 3 یاری نمایند.

آنا برای نشستن بر تاج و تخت بزرگ نشده بود و در دو فیلم گذشته نیز به خوبی نشان داد که حضور در قلعه ای بزرگ ممکن است برایش سخت باشد زیرا او بیشتر به رفتن در دل طبیعت علاقه مند است. اما ساختار اجتماعی نو، بار مسئولیت های رهبری و وظایف سلطنتی، ممکن است روح آزاد آنا را در درون خود خفه نمایند. تئوری هایی که در این خصوص وجود دارد نشان می دهند که آنا در فروزن 3 به قدرت های خاصی دست پیدا می نماید و شرورهای قبلی فیلم نیز تصمیم می گیرند مجددا برای این خانواده سلطنتی مشکل ایجاد نمایند. حتی ممکن است اسرار خانوادگی دیگری نیز برای آنا برملا گردد و لذا این به آن معنی که در فیلم فروزن 3 داستان های زیادی وجود دارد که می توانند روایت شوند و به رشد شخصیت کاراکتر آنا یاری نمایند.

اما آنچه که می تواند برای فرنچایز فروزن مفیدتر از خلق شخصیت های نو باشد، تکیه بر شخصیت هایی است که فروزن پیش تر آن ها را به مخاطبان معرفی نموده و داستان های درامی را بر مبنای شخصیتشان تعریف نموده است. مسئولیت های نو و ازدواج آنا قطعا بار درام داستان را افزایش خواهد داد و داستانی را مهیا خواهد نمود که می توان بر اساس آن، کاراکتر آنا را بیشتر از پیش به مخاطبان شناساند و بیشتر با او همزادپنداری کرد. در حالی که آنا باید در فیلم فروزن 3 با کریستوف ازدواج کند، زیرا ما در هر دو فیلم قبلی شاهد شکل گیری رابطه بین این دو کاراکتر و عشق بی حد و حصرشان بودیم، قطعا پرداختن به مراسم عروسی در کنار بر عهده گرفتن مسئولیت جامعه ای که هرگز برای پادشاهی بر آنها آماده نشده بود میتواند داستان چالش برانگیز دنباله سوم را تشکیل دهد و آن را به فیلمی مجذوب کننده و به یاد ماندنی در خصوص آنا تبدیل کند.

در واقع، اگر دیزنی تصمیم دارد به داستان آنا نیز همچون السا سرانجام دهد، باید بر روی رشد شخصیت او تمرکز کند و السا را از راستا اصلی داستان دور کند تا خواهر کوچکش نیز بتواند به مقدار او بدرخشد و خودش را نشان دهد. قطعا آنا در فیلم بعدی فروزن حرف های زیادی برای گفتن و داستان های زیادی برای تعریف کردن خواهد داشت. در واقع دست اندرکاران دیزنی به آنا بدهکار هستند و حال زمان آن است که با ساخت فیلمی اختصاصی برای او دین خود را ادا نمایند و به او اجازه دهند تا داستانش را برای مخاطبان تعریف کند.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "انیمیشن فروزن 3 بیشتر در خصوص آنا خواهد بود تا السا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انیمیشن فروزن 3 بیشتر در خصوص آنا خواهد بود تا السا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید