اعمال محدودیت های کرونایی برای 9 گروه شغلی؛ دُز سوم واکسن کرونا اجباری گردد

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، تهران (پانا) - معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت که بعد از مصوب در ستاد ملی کرونا و تاکید سازمان امور استخدامی تزریق دُز سوم واکسن کرونا اجباری می گردد و خدمت دهنده و خدمت گیرنده ها در 9 گروه شغلی باید دُز سوم را زده باشند.

اعمال محدودیت های کرونایی برای 9 گروه شغلی؛ دُز سوم واکسن کرونا اجباری گردد

حمید سوری، متخصص اپیدمیولوژی و عضو کمیته علمی کشوری کووید 19 دریکی از بخش های خبری شبکه خبر گفت: انتشار و سرعت توسعه امیکرون بالاست و هر هفته بصورت تصاعدی پنج برابر می گردد.

وی با بیان اینکه اُمیکرون پی سی آر گریز است، اضافه نمود: امیکرون تهدید کننده است و رویکرد جدیدی برای مقابله با این سویه ضروری است.

سوری گفت: در هفته های اخیر با افزایش تصاعدی بیماری روبرو هستیم. هدف از بیان این ها ایجاد وحشت نیست بلکه برای افزایش هوشمندی است.

وی اضافه نمود: واریانت های قبلی کرونا زیر بیست ساعت باقی می ماندند، اما امیکرون قدرت ماندگاری زیادی دارد.

سوری گفت: اثر بخشی واکسن ها کمتر شده و ضروری است برای افزایش ایمنی دز سوم هم زده گردد.

وی اضافه نمود: در هیچ کشور شواهدی نیست که کرونا تمام شده باشد بلکه در بعضی کشور ها تسری این بیماری از حالت اجتماعی به حالت خوشه ای و پراکنده رسیده است.

در ادامه، محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت هم گفت: ما مجبور به رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم؛ زدن ماسک، دوری از تجمعات و ... باید در دستور کار باشد.

وی اضافه نمود: طبیعت این بیماری سرعت زیادی دارد. مهمترین راه برای جلوگیری، تزریق دز سوم واکسن است. در کنار زدن واکسن پروتکل ها هم باید رعایت گردد.

فرهادی تاکید نمود : بعد از مصوب در ستاد ملی کرونا و تاکید سازمان امور استخدامی تزریق دُز سوم واکسن کرونا اجباری می گردد و خدمت دهنده و خدمت گیرنده ها در 9 گروه شغلی باید دُز سوم را زده باشند.

فرهادی گفت: مراکز تفریحی و ورزشی، رستوران ها، مراکز خدماتی و ... همچنان فعال هستند. اجرای محدودیت ها مد نظر نیست؛ اما رعایت پروتکل ها نباید کمرنگ گردد.

وی بر خود مراقبتی بخصوص در نانوایی ها، باشگاه ها و رستوران ها تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اعمال محدودیت های کرونایی برای 9 گروه شغلی؛ دُز سوم واکسن کرونا اجباری گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعمال محدودیت های کرونایی برای 9 گروه شغلی؛ دُز سوم واکسن کرونا اجباری گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید