آژانس ها و هتل ها هنوز به اطلاعات بیماران کرونایی دسترسی ندارند

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، خبرنگاران : مسئولان آژانس های مسافرتی و هتل ها می گویند هنوز به بانک اطلاعات بیماران کرونایی دسترسی ندارند. این درحالی است که طبق اعلام وزارت بهداشت، افراد مبتلا به کرونا تا 14 روز اجازه سفر ندارند و طرح محدودیت های جاده ای از امروز شروع شده و تا تطعیلی دوهفته ای کشور نیز کمتر از سه روز باقی مانده است.

آژانس ها و هتل ها هنوز به اطلاعات بیماران کرونایی دسترسی ندارند

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری به نقل از ایسنا، وزارت بهداشت هفته گذشته بخشنامه ای را به معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، رییس سازمان هواپیمایی کشور، رییس سازمان راهداری، مدیرعامل شرکت راه آهن و معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابلاغ و تاکید نمود: از روز چهارشنبه 28 آبان ماه، هرگونه جابه جایی مسافر به صورت هوایی، زمینی و دریایی بدون دریافت نتیجه تست کرونا ممنوع است. معاون وزیر بهداشت گفته که این طرح در راستای بند 7 مصوبه جلسه چهل و دوم ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص عدم جابه جایی مسافران دارای تست کرونای مثبت و با عنایت به تسریع در قطع زنجیره انتقال کرونا، اجرا می گردد.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هم اعلام نموده است: همه شرکت های حمل و نقلی موظف هستند پیش از صدور بلیت اتوبوس، تاکسی و مینی بوس برای مسافران، کد ملی آن ها را در سامانه مورد نظر وزارت بهداشت وارد نمایند و در صورت مجاز بودن و تایید از سوی این وزارتخانه می توانند سفر جاده ای با وسایل حمل و نقل عمومی بین شهری داشته باشند.

از طرفی، به دنبال اجرای طرح تعطیلی شهرهای پرخطر از روز شنبه اول آذرماه، وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا گفت که وزارت بهداشت با یاری وزارت ارتباطات طرحی را آماده نموده اند تا همه کسانی که کرونا مثبت می شوند به وسیله این طرح ردیابی و با رصد مستمر کنترل شوند. با این وجود مدیران آژانس های مسافرتی و هتل ها نسبت به چگونگی دسترسی به چنین سامانه یا بانک اطلاعاتی ای برای تشخیص افراد مبتلا به کرونا، ابراز بی اطلاعی نموده و می گویند هنوز بخشنامه یا دستورالعملی در این رابطه به آن ها ابلاغ نشده است و آژانس های مسافرتی و یا هتل ها امکان تشخیص چنین افرادی را ندارند که به آن ها خدمات سفر نفروشند و یا از سفر چنین افرادی جلوگیری نمایند.

معاون گردشگری قبلا که درباره برطرف شبهه بخشنامه ممنوعیت سفر افراد مبتلا به کرونا شرح داده و گفته بود انجام تست کرونا برای همه مسافران الزامی نیست، درباره ابلاغ همین بخشنامه شرح داده است: این بخشنامه مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است و همه باید اجرا نمایند. هرچند که با تشدید محدودیت های تردد از هفته آینده، عملا امکان اجرای تور وجود ندارد و سفر با وسایل نقلیه عمومی با توجه به تعطیلی بیشتر مراکز، محدود خواهد شد.

بخشنامه ای که وزارت بهداشت 21 آبان ماه ابلاغ کرد و چند روز بعد از آن منتشر شد، حاوی اطلاعات کلی است که فقط تاکید می نماید جابه جایی مسافران مبتلا به کرونا به صورت هوایی، زمینی و دریایی بدون دریافت نتیجه تست ممنوع است. اگرچه ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت بعدها شرح دادند که ضرورتی برای ارائه نتیجه منفی تست کرونا هنگام سفر و جابه جایی نیست و فقط افرادی که اطلاعات آن ها در سامانه وزرات بهداشت ثبت شده است تا 14 روز اجازه جابه جایی ندارند، اما جزئیات بیشتری درباره چگونگی دسترسی مراکزی مثل شرکت های مسافرتی و حمل و نقل جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی و مراکز اقامتی به بانک اطلاعاتی بیماران شناسایی شده را هنوز معین ننموده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز 17 آبان ماه پیامی را در توئیتر با این محتوا منتشر نموده بود: با ابلاغ وزارت بهداشت بر پایه دولت الکترونیکی، به زودی مبتلایان کووید 19 امکان استفاده از قطار بین شهری، پروازهای هواپیمایی و تاکسی های اینترنتی را در دوران بیماری و قرنطینه ندارند. بهنام ولی زاده - سرپرست معاونت دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات - هم توئیت مشابهی را منتشر نموده بود: با دستور معاون وزیر ارتباطات از هفته گذشته پیاده سازی این کار را آغاز نموده ایم. وب سرویس وزارت بهداشت و مرکز ملی تبادل اطلاعات آماده شده، با اتصال شرکت های هواپیمایی، رجا، اپلیکیشن ها و سایت های فروش بلیت، موضوع تکمیل خواهد شد که در حال اجرا است.

با وجود چنین مقدمه چینی ها و شرحاتی اما هنوز مراکز فروش بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار، شرکت های حمل و نقل و مراکز اقامتی نمی دانند به وسیله چه سامانه ای باید کد ملی مسافر را وارد نمایند تا به اطلاعات بیمار احتمالی دسترسی پیدا نمایند و از سفر مبتلایان کرونا جلوگیری گردد.

منبع: اقتصادنیوز

به "آژانس ها و هتل ها هنوز به اطلاعات بیماران کرونایی دسترسی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانس ها و هتل ها هنوز به اطلاعات بیماران کرونایی دسترسی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید