آتاری 2600 در قالب کنسولی مدرن دوباره عرضه می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، قبل از اینکه در سال 1983 صنعت بازی های ویدئویی در آستانه سقوط و نابودی قرار گیرد و سپس نینتندو با NES جان تازه ای به آن ببخشد، شرکت آتاری و کنسول خانگی آن یعنی آتاری 2600 (Atari 2600) حکمرانی می کرد. این کنسول محبوب در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 میلادی بسیار محبوب بود و کتابخانه عظیمی از بازی های مختلف را در خود جای داده بود که از آن موقع الهام بخش بازی های زیادی برای دهه های آینده بوده اند. بیش از 30 سال پس از اینکه فراوری 2600 متوقف شده است، اکنون این کنسول قرار است بازگشتی دوباره داشته باشد.

آتاری 2600 در قالب کنسولی مدرن دوباره عرضه می گردد

دو شرکت آتاری (Atari) و پلیون (Plaion) از کنسول آتاری 2600 پلاس (Atari 2600+) رونمایی کردند که یک بازسازی امروزی از این کنسول کلاسیک است که در سال 1980 میلادی منتشر شده بود. علاوه بر زیبایی ظاهری و کلیدهای فلزی مشابه، این دستگاه شامل ویژگی های مدرنی مانند خروجی HDMI، پورت USB و پشتیبانی از رزولوشن های مختلف صفحه نمایش نیز می گردد. این کنسول با جوی استیک تازه CX40+ عرضه می گردد که به نسخه اصلی وفادار است و از دو بازیکن پشتیبانی می نماید.

کنسول Atari 2600+ شامل یک اسلات کارتریج است و می تواند کارتریج های 2600 و 7800 اصلی (شامل نسخه های فیزیکی عناوین تازه منتشر شده، مانند Mr. Run and Jump و Bezerker Enhanced Edition) را بازی کند. علاوه بر این، کنسول با یک کارتریج که 10 بازی درون آن وجود دارد، با بازی های زیر بسته بندی می گردد:

  • Adventure
  • Combat
  • Dodge ‘Em
  • Haunted House
  • Maze Craze
  • Missle Command
  • Realsports Volleyball
  • Surround
  • Video Pinball
  • Yars Revenge

بن جونز (Ben Jones)، مدیر تجاری رترو در پلیون، در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: ما از همکاری با آتاری برای بازگرداندن آتاری 2600 و یاری به پاسخگویی به تقاضای رو به رشد مصرف نمایندگان برای سخت افزارهای رترو هیجان زده هستیم. برای همه، این پیشنهاد یکی از تفریح های بی زمان و فرصتی برای تجربه عصر طلایی بازی های ویدئویی به گونه ای است که تنها می تواند از سوی آتاری آمده باشد.

کنسول Atari 2600+ قرار است در تاریخ 17 نوامبر 2023 و با قیمت 129.99 دلار عرضه گردد. نسخه امروزی این کنسول کلاسیک به وسیله سایت آتاری قابل پیش خرید است. جوی استیک CX40 هم به صورت جداگانه با قیمت 24.99 دلار فروخته خواهد شد. آتاری و پلیون بعلاوه قصد دارند بسته کنترلر پدل CX-30 را عرضه نمایند که شامل پدل و یک کارتریج بازی 4 در 1(4 بازی در یک کارتریج) به قیمت 39.99 دلار است.

منبع: Game Informer

منبع: دیجیکالا مگ

به "آتاری 2600 در قالب کنسولی مدرن دوباره عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتاری 2600 در قالب کنسولی مدرن دوباره عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید