گورمن: اپل احتمالاً از 2 مک نو در کنفرانس WWDC 2022 رونمایی می کند

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، پس از معرفی مک استودیو و استودیو دیسپلی در رویداد ماه گذشته، به نظر می رسد کار معرفی مک های نو سال جاری اپل تمام نشده و این شرکت بزرگ فناوری قصد دارد تا از مک های دیگری نیز رونمایی کند. به گفته روزنامه نگار معروف خبرگزاری بلومبرگ یعنی مارک گورمن اپل فهرستی بلندبالا از مک هایی دارد که باید در سال جاری به روزرسانی شوند و احتمالاً در کنفرانس WWDC 2022 از دوتای آن ها رونمایی و روانه بازار خواهند شد.

گورمن: اپل احتمالاً از 2 مک نو در کنفرانس WWDC 2022 رونمایی می کند

مارک گورمن در آخرین نسخه از خبرنامه هفتگی Power On به این موضوع اشاره کرده که غول فناوری آمریکایی ممکن است در رویداد WWDC 2022 از دو مک تازه رونمایی کند. همچنین وی معتقد است که در فصل تابستان تعدادی دیگر از مک های تازه این شرکت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. او در گزارش خود آورده: اپل در حال آماده شدن برای معرفی چند مک تازه طی ماه های آینده است و کنفرانس WWDC 2022 محل مناسبی برای این کار است. باید خاطر نشان کنم که این رویداد همان جایی بود که اپل دو سال پیش به جهان گفت به جای تراشه های اینتل از پردازنده های ساخت خودش استفاده می کند.به من اعلام شده 2 مک تازه در اواسط سال جاری یا اوایل نیمه دوم سال جاری به کاربران معرفی می شود که یکی از آن ها به احتمال بسیار زیاد مک بوک ایر تازه خواهد بود.

همانطور که می دانید اپل ماه گذشته علاوه بر محصولاتی که در ابتدای خبر به آن ها اشاره شد، از تراشه M1 اولترا خود نیز رونمایی کرد. اگر پیش بینی های گورمن صحت داشته باشد و با توجه به اینکه احتمالاً سری تراشه M1 عضو تازهی نخواهد داشت، انتظار داریم که مک بوک ایر تازه با تراشه M2 از راه برسد. بر اساس گزارش های منتشر شده، این لپ تاپ از طراحی تازهی بهره می برد و شکل ظاهری آن تا حدودی یادآور آی مک 24 اینچی خواهد بود.

این محصول تازه اپل طبق آخرین شایعه های منتشر شده، احتمالا از طراحی ناچ بالای نمایشگر استفاده خواهند کرد. همچنین گفته می شود که مک بوک ایر های تازه طراحی بسیار زیباتری نسبت به نسل قبل خواهند داشت و به نظر می رسد که اپل قصد دارد در طراحی خود تغییراتی ایجاد کند. این گجت ها مدت هاست که از طراحی ضخیم تر قسمت پشتی و طراحی بسیار ظریف قسمت جلویی بهره می برند. اما مک بوک ایر 2022 به نظر می رسد دارای طراحی ظاهری مسطحی در لبه های بالایی و پایینی خود خواهد بود.

در حالی که در ابتدا تصور می شد که مک بوک ایر تازه با نمایشگر miniLED روانه بازار شود، اما به نظر می رسد که این موضوع صحت ندارد. از دیگر ویژگی های احتمالی این لپ تاپ می توانیم به بهره گیری از پورت های بیشتر، پشتیبانی از مگ سیف و بهبود دوربین های فیس تایم اشاره کنیم. این روزنامه نگار مشهور در ادامه توضیحات خود افزود: اپل روی مدل های دیگری نیز کار می کند که شامل یک مک مینی به روز رسانی شده و آی مک 24 اینچی به همراه یک مک بوک پروی ارزان قیمت برای جایگزینی مدل 13 اینچی قدیمی می شوند. در ضمنً نباید مدل های مک پرو و آی مک پرو را نیز از قلم بیاندازیم.

در تازهترین نسخه از خبرنامه Power On، گورمن به تغییرات چشمگیری که قرار است در سیستم عامل تازه اپل یعنی iOS 16 شاهد آن باشیم نیز اشاره کرده است. همانطور که می دانید، احتمالاً در رویداد پیش روی اپل ما شاهد معرفی iOS 16 به همراه iPadOS 16 و watchOS 9 خواهیم بود. وی در رابطه با این موضوع اعلام کرده که قرار نیست اپل در نسخه تازه سیستم عامل خود بازطراحی های را صورت دهد، اما iOS 16 پیشرفت چشمگیری خواهد داشت که از جمله قابلیت های تازه آن می توان به به روزرسانی نوتیفیکیشن ها و ویژگی های تازه ردیابی سلامت اشاره کرد.

گورمن بر این باور است که سیستم عامل تازه اپل واچ یعنی watchOS 9 نیز احتمالاً آپدیت های مهمی را برای ویژگی های ردیابی فعالیت و سلامت خود دریافت خواهد کرد. همچنین او به بهبود رابط مالتی تسکنیگ iPadOS نیز اشاره کرده که کاربران خیلی در iPadOS 15 از آن رضایت نداشتند. در نهایت باید منتظر برگزاری رویداد WWDC باشیم که از تاریخ 16 الی 20 خرداد برگزار و محصولات تازه غول فناوری آمریکایی به کاربران پرشمار آن معرفی خواهد شد.

منبع: Macrumors و 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "گورمن: اپل احتمالاً از 2 مک نو در کنفرانس WWDC 2022 رونمایی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گورمن: اپل احتمالاً از 2 مک نو در کنفرانس WWDC 2022 رونمایی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید