کلینزمن: هدف ما قهرمانی در جام ملت های آسیاست

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، پیروزی مقابل عربستان نیز باعث نشد تا یورگن کلینزمن از سوالات تند و تیز خبرنگاران کره در امان باشد.

کلینزمن: هدف ما قهرمانی در جام ملت های آسیاست

اولین برد کره جنوبی با راهنمایی یورگن کلینزمن در حالی رقم خورد که شاگردان این سرمربی آلمانی نمایشی درخشان و هجومی برابر عربستان داشتند. با این حال نشست خبری کلینزمن بار دیگر با سوالاتی همراه بود که رنگ و بوی عدم اعتماد به ستاره سابق بایرن مونیخ را کاملا نشان می داد.

اولین پیروزی شما را تبریک می گوییم.

کلینزمن: مستحق برد بودیم. همانطور که می دانید عربستان تیم خوبی است و در جام ملت ها پیروز شد آرژانتین را شکست دهد. آن ها شبیه ما هستند و در حال انتقال به یک دوره تازه که در جام ملت ها خواهد بود. این بازی تجربه بسیار خوبی برای ما بود و کوشش های زیادی را برای ساخت موقعیت کردیم. ما کوشش کردیم سریعا به حمله سوئیچ شویم و به دفاع برگردیم. بازیکنان ما واقعا خوب بازی کردند.

هنوز بخش هایی برای بهبود وجود دارد. چند اشتباه داشتیم و چند موقعیت سوزی هم انجام دادیم. اما در مجموع ما فرصت های بهتری نسبت به عربستان ایجاد کردیم و باید گل دوم و سوم را هم می زدیم. مطمئن باشید در آینده بهتر هم خواهیم شد و این پیشرفت به علت شناختی است که ما و بازیکنان از یکدیگر به دست می آوریم.

تا به امروز شش بازی انجام دادید، واقعا فکر می کنید تیم در حال پیشرفت است؟

کلینزمن: بله، البته توضیحش سخت است. شش بازی واقعا برای ساخت یک تیم کافی نیست. اساسا ما از اسفند کار را آغاز کردیم و در ماه ژوئن هم سون هیونگ مین و کیم مین جائه را نداشتیم. ما باید یک ریتم تعیین پیدا کنیم و درک بیشتری از یکدیگر به دست آوریم. از قلم نیاندازید هوانگ هی چان به تازگی در حال بهبودی است و لی کانگ این (مهاجم پاری سن ژرمن) را هم که در این اردو نداشتیم.

اما برای من مهم این است که هر بار که دور هم جمع شویم، به عنوان یک تیم متحد اینجا باشیم. در حال حاضر ما فقط 3 بار در فیفادی 10 روزه پیش هم بودیم و طبیعی است که کار سختی برای آشنایی با آنچه می خواهیم و آنچه هستیم، داشته باشیم.

افکار عمومی کره از شما انتقاد می نمایند. به نظرتان این برد شرایط را بهتر خواهد نمود؟

کلینزمن: اگر برنده نشوید، این یک پدیده طبیعی است. طبیعتا رسانه ها و مردم در خصوص ترکیب و سبک بازی نظر می دهند و این یک جنبه طبیعی از فوتبال و زندگی سرمربیان است. از این بابت هیچ گله و شکایتی ندارم. کار من ایجاد تیم برای جام ملت های آسیاست. روند تیم سازی همواره با فراز و فرود همراه است و باید چیز هایی را یاد بگیریم.

من از تیم ملی کره چیز های زیادی یاد گرفتم، همانطور که سعی کردم چیز هایی را هم یاد بدهم. کار سرمربیگری در تیم ملی با آنچه سرمربیان کی لیگ انجام می دهند فرق دارد، اما ما دائم در حال پیشرفت هستیم. از قلم نیاندازید هدف جام ملت های آسیا و قهرمانی در این مسابقات است و باید سعی کنیم به موقع به اوج برسیم.

منبع:ورزش سه

منبع: فرارو

به "کلینزمن: هدف ما قهرمانی در جام ملت های آسیاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلینزمن: هدف ما قهرمانی در جام ملت های آسیاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید