چطور از فرودگاه ویلنیوس لیتوانی به مرکز شهر برویم؟

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، حمل و نقل فرودگاه ویلنیوس | Vilnius Airport

فرودگاه ویلنیوس فرودگاه اصلی و بین المللی پایتخت لیتوانی، یعنی ویلنیوس است. این فرودگاه در فاصله حدودا 6 کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته و دسترسی آسانی به مرکز شهر دارد. قبلا در مطلبی جداگانه این فرودگاه و امکانات و خدمات آن را به شما معرفی کردیم. امروز اما می خواهیم گزینه های حمل و نقل فرودگاه ویلنیوس را به شما شرح بدهیم تا در سفر به لیتوانی به راحتی بتوانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. با خبرنگاران همراه باشید.

چطور از فرودگاه ویلنیوس لیتوانی به مرکز شهر برویم؟

فرودگاه ویلنیوس

فرودگاه بین المللی ویلنیوس با کد یاتای VNO کد ایکائو EYVI شاهراه اصلی ورود گردشگران و جهانگرد ها به پایتخت کشور لیتوانی است. این فرودگاه دارای یک ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی است و در سال گذشته نزدیک به 4 میلیون نفر برای جابجایی از آن استفاده نموده اند. فرودگاه ویلنیوس قطب فعالیت ها و پروازهای ایربالتیک، رایان ایر، اسمال پلنت ایرلاینز و ویزایز است. در فرودگاه ویلنیوس امکانات و خدمات متنوعی در اختیار مسافران قرار می دهد. امکاناتی مثل دستگاه خودپرداز و صرافی، دفاتر ارائه دهنده خدمات کرایه اتومبیل و رستوران ها و کافه تریاهای مختلف در این فرودگاه وجود دارند و جوابگوی احتیاج مسافران هستند. اما در خصوص حمل و نقل فرودگاه ویلنیوس چه؟ چطور می توان از این فرودگاه خود را به هتل و مرکز شهر رساند؟

دسترسی فرودگاه

  • اتوبوس: اتوبوس جزء گزینه های خوب و مقرون به صرفه حمل و نقل فرودگاه ویلنیوس است و اگر چمدان های زیاد و سنگینی ندارید می توانید با اتوبوس خود را به هتل و مقصد برسانید. در فرودگاه ویلنیوس اتوبوس های مختلفی مسافران را از فرودگاه به مقصد مرکز شهر جابجا می نمایند:

اتوبوس شماره 1: این اتوبوس بین فرودگاه و ایستگاه ویکینگو تردد می نماید.

اتوبوس شماره 2: این اتوبوس هم مسافران را از فرودگاه سوار می نماید و به ایستگاه خیابان لیپکالینو و خیابان ویکینگو می رساند.

اتوبوس 3G: این اتوبوس از فرودگاه به سمت Fabijoniškės و مرکز شهر حرکت می نماید.

اتوبوس 88: با سوار شدن به این اتوبوس می توانید از فرودگاه به سمت شهر قدیم و میدان Nepriklausomybės بروید.

  • مینی بوس: علاوه بر اتوبوس، مینی بوس هم جزء گزینه های حمل و نقل فرودگاه ویلینوس است و مسافران را به طور مرتب از فرودگاه به سمت ایستگاه اتوبوس جابجا می نماید. این مینی بوس ها در نزدیکی سالن c پروازهای ورودی واقع شده است و با هزینه ای بالغ بر 1 یورو می توانید خود را از فرودگاه به مرکز شهر برسانید.
  • اتوبوس به مینسک بلاروس: کشور بلاورس در فاصله نزدیکی از کشور لیتوانی واقع شده است و اتوبوس هایی هم مسافران را در راستا فرودگاه ویلنیوس و مینسک جابجا می نماید. این اتوبوس ها 4 بار در روز حرکت می نمایند و مسافران را از فرودگاه به مینسک می برند. کل این راستا حدودا 3 ساعت و 45 دقیقه طول می کشد و این اتوبوس ها هم امکانات مناسبی مثل اینترنت وای فای و پذیرایی با چای و قهوه دارند. در ویلینوس این اتوبوس ها از ایستگاه اتوبوس حرکت می نمایند، به سمت فرودگاه ویلنیوس می آیند و مسافران را سوار نموده و مجددا به سمت مینسک حرکت می نمایند. در شهر مینسک هم اتوبوس ها از ایستگاه اتوبوس مرکزی حرکت می نمایند، به سمت فرودگاه و در نهایت ایستگاه اتوبوس ویلنیوس می فرایند.
  • تاکسی: تاکسی راحت ترین و بهترین گزینه حمل و نقل فرودگاه ویلنیوس است و بسیاری از مسافران با استفاده از آن خود را به هتل می رسانند. اگرچه تاکسی در مقایسه با سایر گزینه های حمل و نقل فرودگاه ویلنیوس هزینه به مراتب بیشتری دارد اما به دلیل راحتی و آسایشی که دارد هواداران زیادی دارد. در واقع اگر چمدان های زیاد و سنگینی همراه دارید، اگر با فرزندانتان سفر می کنید یا اگر برای اولین بار به ویلینیوس لیتوانی سفر می کنید و نگران گم شدن در شهر هستید پیشنهاد می کنیم از تاکسی بهره ببرید. فرودگاه کمتر از 6 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و با استفاده از تاکسی در مدت زمان 15 دقیقه می توانید به راحتی به شهر برسید. ایستگاه تاکسی های فرودگاه درست بیرون ساختمان ترمینال واقع شده است و به محض خارج شدن از فرودگاه آن ها را خواهید دید.
  • کرایه اتومبیل: کرایه اتومبیل هم یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل فرودگاه ویلنیوس است که برای بعضی افراد بسیار مناسب و کارآمد است. اگر دوست دارید در مدت زمان اقامت در ویلنیوس و لیتوانی از آزادی عمل و استقلال بیشتری برخوردار باشید می توانید اتومبیل کرایه کنید. به ویژه اگر 3-4 نفر هستید و هزینه سفر را با هم تقسیم می کنید کرایه اتومبیل می تواند حتی باعث کاهش هزینه های سفر هم بگردد. در فرودگاه ویلنیوس شرکت های مختلف محلی و بین المللی به ارائه خدمات کرایه اتومبیل می پردازند. شرکت های نام آشنایی مثل هرتز، یوروپکار، یورو رنتا، گرین موشن، اولکس، پانک، باجت، اویس، روتو، اوتوکام و .. از جمله این شرکت ها هستند. با مراجعه به دفاتر این شرکت ها که در فرودگاه واقع شده است می توانید قیمت ها و خدمات را با هم مقایسه کنید و بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.
  • قطار: خط ویژه ای به نام ویلنیوس-فرودگاه به طور مرتب از ایستگاه راه آهن ویلنیوس حرکت می نماید. سرویس شاتل مخصوص این قطار 16 بار در روز حرکت می نمایند و مسافران را از فرودگاه به ایستگاه راه آهن می رسانند. مسافت فرودگاه تا ایستگاه قطار تنها 7 دقیقه طول می کشد و به راحتی می توان خود را به این ایستگاه رساند. بلیط قطار را می توانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری و در ایستگاه راه آهن خریداری کنید.

مختصری در خصوص ویلنیوس

همان طور که می دانید ویلنیوس پایتخت و عظیم ترین شهر لیتوانی است و به القاب مختلفی از جمله آتنِ لیتوانی هم شهرت پیدا نموده است. جاذبه های تاریخی فراوانی در شهر ویلنیوس و به ویژه مرکز شهر تاریخی آن وجود دارند. بخش تاریخی شهر در سال 1994 در لیست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسید و یکی از گنجینه های تاریخی جهانی محسوب می گردد. جالب است بدانید که یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا هم در این منطقه قدیمی و تاریخی واقع شده است. همه این عوامل باعث شد تا این شهر در سال 2009 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب گردد.

منبع: worldtravelguide.net

منبع: الی گشت

به "چطور از فرودگاه ویلنیوس لیتوانی به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه ویلنیوس لیتوانی به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید