پارت؛ دستیار هوشمند مالی قدرتمند

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، از وقتی که سیاری از کارهای اداری و مالی ما از مراجعه حضوری به بانک ها و سازمان ها به گوشی های هوشمند مهاجرت نموده شاهد شکل گیری نیازهای ویژه ای هستیم که اگر سامانه های کارآمدی برایش به وجود نیاید نه تنها کارمان از فرآیندهای حضوری طولانی تر می گردد بلکه حتی پیچیدگی ها بیش از مراجعات حضوری خسته مان خواهد نمود.

پارت؛ دستیار هوشمند مالی قدرتمند

با آنالیز این احتیاجها و ضعف هایی که در سامانه ها و اپلیکیشن های موجود وجود دارد، شرکت دانش بنیان پردازش اطلاعات مالی پارت توانسته راهکارها و خدمات کارآمدی را در این زمینه ارائه دهد. این شرکت از عظیم ترین مجموعه های علمی و فناورانه کشور در حوزه هوش مصنوعی است که به دلیل ارائه سامانه های کاربردی و فناورانه ای همچون سیگنال و مرآت توانسته عنوان کارآفرین برتر ملی سال 1399 را به دست آورد و اکنون با کسب تجربه های گوناگون در این زمینه به دنبال اجرای برنامه های متنوعی در حوزه اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی است.

دکتر علی رسولی زاده مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارت درباره فعالیت های این شرکت به جام جم می گوید: شعار اصلی شرکت دانش بنیان پارت دستیار هوشمند مالی مردم است. بنابراین تمام فعالیت های این شرکت براساس پیوندزدن فناوری های دیجیتال به صنعت و جامعه طراحی و اجرا شده است. این شعار، محور اصلی فعالیت های این شرکت در حوزه هوش مصنوعی است تا بتواند این فناوری نوظهور را به عرصه کاربردی و تجاری سازی پیوند دهد. از اهداف مهم پارت هدایت افراد در حوزه امور مالی و مالی با استفاده از سامانه های مختلف بوده است.

این مجموعه با 700 نفر سرمایه انسانی با متوسط سن 28 سال و پراکندگی جغرافیایی در استان های مختلف از جمله تهران، مشهد و کرمان با یاری متخصصان حوزه های مختلف در کوشش است تا با استفاده از نوآوری، مسائل جامعه و صنعت را برطرف کند. در این راستا پارت با دانشگاه های عظیمی همچون دانشگاه تهران، علم و صنعت و آزاد اسلامی در تعامل است و این ارتباطات منجر به عقد تفاهم نامه ها و همکاری مختلفی از جمله با دانشکده مهندسی کامپیوتر و اقتصاد دانشگاه تهران با موضوع فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فناورانه شده است.

خدمات پارت در یک نگاه

فراشناسا: خدمات احراز هویت در بورس: این شرکت کوشش نموده است با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، سامانه های کاربردی برای مردم طراحی و فراوری کند که از جمله آنها می توان به سامانه های سیگنال، مرآت، فراشناسا، سهاب، شهاب، رسام و ثبت یار اشاره نمود. پیوند هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات در این شرکت دانش بنیان منجر به فراوری سامانه ای برای احراز هویت غیرحضوری و آنلاین افراد شد که فراشناسا نام دارد. این سامانه باعث شده تا در اوج همه گیری ویروس کرونا، مردم برای ورود به بورس احتیاج به ماندن در صف های طویل و زمانبر نداشته باشند. اکنون بیش از پنج میلیون نفر از این طریق احراز هویت شده اند. به مرور خدمات احراز هویت غیرحضوری در اختیار نهادها و سازمان های دیگر نیز قرار می گیرد. یکی از این نهادها، قوه قضاییه بود که برای احراز هویت مراجعان خود از همین زیرساخت استفاده می نماید. با این امکان، مردم برای دریافت خدمات قضایی می توانند غیرحضوری اقدام نمایند.

مرآت؛ خدمات اعتبارسنجی افراد حقیقی: یکی دیگر از سامانه های زیرساختی این شرکت دانش بنیان، سامانه مرآت است. این سامانه خدمتی به نام اعتبارسنجی افراد حقیقی ارائه می دهد. در حال حاضر، خدمات سامانه اعتبارسنجی مرآت در همه استان های کشور در دسترس است. تا به امروز بیش از 5/2میلیون نفر از مشتریان با یاری این سامانه اعتبارسنجی شده اند و در مجموع، تسهیلاتی بالغ بر30هزار میلیارد تومان به مشتریان اعطا شده است. به زودی، خدمات این سامانه گسترش خواهد یافت و در اختیار نهادهای گوناگون قرار می گیرد تا گروه های بیشتری از مردم بتوانند از مزایای اعتبارسنجی بهره مند شوند.

سهاب؛ بازارچه ای ایمن برای کسب و کارها: سامانه دیگری که متخصصان این شرکت دانش بنیان فراوری نموده اند، سهاب نام دارد. سهاب بازارچه ای ایمن برای کسب و کارها، استارت آپ ها و برنامه نویسان است که با استفاده از آن می توان سرویس های مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی و ارائه کرد. همچنین از APIهای سهاب می توان برای ارتقای محصول نهایی خود بهره برد. هدف سهاب ارائۀ خدماتی است که موجب تسهیل راستا کسب وکارها می گردد. در این بازارچه از سرویس های پایه و حداقلی تا سرویس های سطح بالایی که از جنس های تک هستند در دستور کار قرار دارند. این بازارچه انواع متنوعی از داده های عددی، متنی، صوتی، تصویری و ویدئویی را تحلیل و پردازش می نماید.

شهاب: زیرساخت سخت افزاری هوش مصنوعی شهاب نیز یکی دیگر از سامانه های زیرساختی پارت دانش بنیان است. شهاب، سخت افزار لازم برای ارائۀ سرویس های هوش مصنوعی در حجم انبوه و مبتنی بر ابر را ارایه می دهد. شبکه هوشمند ابری شامل زیرساخت های پردازشی، پلتفرم مبتنی بر وب و سرویس های مبتنی بر وب است که علاوه بر امنیت، سرعت و انعطاف بسیار، قابلیت دسترسی لحظه ای نیز دارد. از آنجا که در توسعه فناوری های هوش مصنوعی، پردازش انواع داده های متنی، عددی، صوتی، تصویری و ویدئویی احتیاج به توان محاسباتی بالایی دارد، شهاب به عنوان اولین مرکز رایانش ابری هوش مصنوعی در کشور، راه توسعه این فناوری را برای کسب وکارها هموار نموده است.

نگاه ویژه پارت به حوزه آموزش هوش مصنوعی

هوش مصنوعی موضوعی جدید، جذاب و کاربردی است که آینده کسب و کارها با این حوزه گره خورده است. بنابراین آموزش نیروهای جوان و کارآمد در این حوزه لازم است. در این راستا کالج هوش مصنوعی در مرکز هوش مصنوعی پارت با هدف آموزش رایگان این حوزه به علاقه مندان تاسیس شد. در این کالج مجرب ترین متخصصان هوش مصنوعی کشور با استفاده از به روزترین منابع آموزشی در دنیا به علاقه مندان خدمات آموزشی ارائه می دهند.

از دیگر فعالیت های آموزشی پارت، آموزش سواد مالی است که در قالب آموزشگاه هوش مالی انجام می گردد. تهیه منابع معتبر علمی گام نخست در راستا آموزش بوده که ثمره آن تا به امروز انتشار بیش از 60 جلد کتاب بوده است که سال جاری تعداد آنها به 150 عنوان خواهد رسید. انتشار مجموعه 17 جلدی کتاب های صوتی سواد مالی، یکی دیگر از اقدامات آموزشگاه بوده است. با توجه به اهمیت موضوع و استقبال مردم، بعضی از این کتاب ها به چاپ دهم رسیده و در مجموع، ببیش از 250هزار نسخه از این کتاب ها تا به امروز منتشر شده است.

راه های ارتباطی با پردازش اطلاعات مالی پارت

وبسایت: partdp.ir

اینستاگرام:partdp.ir

ایمیل:[email protected]

تلفن تماس: 02174318000

آدرس: تهران، میدان شهید طهرانی مقدم، سرو شرقی، خیابان مجد، کوچه نسترن، شماره 34

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه وبلاگ ساعت دیواری

منبع: جام جم آنلاین

به "پارت؛ دستیار هوشمند مالی قدرتمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارت؛ دستیار هوشمند مالی قدرتمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید