هر آنچه که باید درباره سدان بهمن رسپکت بدانید!

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، سدان کلاس c کوین ژوآندو تازه ترین محصول هدف گذاری شده گروه بهمن برای مونتاژ است. براساس گفته مسئولان این شرکت، این سدان تحت عنوان بهمن رسپکت تا سرانجام امسال معرفی می گردد. اما بعضی کارشناسان خودرو پیش بینی می نمایند که عرضه این خودرو از بهار سال آینده شروع گردد.

هر آنچه که باید درباره سدان بهمن رسپکت بدانید!

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که بهمن موتورز در حال تست فنی کوین ژوآندو در خیابان های تهران است. پس از آن هم قرار است که این شرکت خودروساز خصوصی زیرساخت مونتاژ رسپکت را آماده کند.

متخصصان حوزه خودرو معتقدند پلتفرم کوین ژوآندو بسیار شبیه به چری آریزو 5 و آریزو 6 است.

البته ناگفته نماند که شرکت خودروساز سازنده ژوآندو، یعنی کوین یکی از زیر مجموعه های کمپانی چری است؛ بنابراین عجیب نیست که پلتفرم این سدان شبیه محصولات چری باشد.

در این میان بعضی از رسانه های چینی نیز مدعی اند که ژوآندو همان آریزو 7 است که فراوری آن در کمپانی چری متوقف شد. اما در نهایت فیس لیفت ماژو آن به کوین رفت.

با این حال فعالان بازار خودرو پیش بینی می نمایند که با عرضه بهمن رسپکت، فروش آریزو 6 تحت تاثیر قرار بگیرد.

مسئولان بهمن خودرو می گویند که مونتاژ این محصول را با داخلی سازی 30 در صدی شروع خواهند کرد و در نهایت به 50 درصد خواهند رساند.

معینات فنی بهمن رسپکت

گروه بهمن می گوید که سدان رسپکت به موتور 1.5 لیتر توربو شارژ مجهز است. پیشرانه ای که قدرت 150 اسب بخار با گشتاور 230 نیوتن متر را در اختیار خودرو قرار می دهد. سیستم انتقال قدرت این محصول نیز از نوع CVT با شبیه سازی 9 سرعته است که در آریزو 5 توربو تازه به کار رفته است.

ابعاد این خودرو نیز 4666 در طول، 1825 در عرض و 1483 میلی متر در ارتفاع و فاصله بین دو محور آن به 2700 میلی متر می رسد.

بعلاوه گفته می گردد که مصرف سوخت ترکیبی بهمن رسپکت در هر 100 کیلومتر حدود 7 لیتر است.

کارشناسان حوزه خودرو نیز می گویند که سیستم تعلیق عقب بهمن رسپکت، تحت همان سیستم مولتی لینک مستقل در عقب است، که برای چری آریزو 7 طراحی شده بود.

امکانات رفاهی، ایمنی و قیمت احتمالی

آنالیز سایت شرکت خودروسازی کوین، ژوآندو یا همان بهمن رسپکت با 6 کیسه هوا 10 نقطه ای، رینگ های 17 اینچی، تودوزی چرمی، دوربین 360 درجه، نورپردازی مخفی داخل کابین، تنظیم برقی جایگاه راننده در 6 جهت و تنظیم برقی جایگاه شاگرد در 4 جهت، نمایشگر لمسی مولتی مدیای 10.25 اینچی، گرمکن جایگاه سیستم های کمکی ترمز شامل برنامه کنترل پایداری (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)، توزیع الکترونیک نیروی ترمز (EBD) عرضه شده است.

اما هنوز معین نیست که گروه بهمن کدام یک از امکانات را به رسپکت اضافه می نماید.

در حال حاضر نیز قیمت نهایی سدان کلاس c این شرکت خودروسازی معلوم نیست. اما فعالان بازار پیش بینی می نمایند که رسپکت هم قیمتی نزدیک به آریزو 6 داشته باشند.

در حال حاضر آریزو 6 در مدیران خودرو، 873 میلیون تومان قیمت خورده است.

منبع: فرارو

به "هر آنچه که باید درباره سدان بهمن رسپکت بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه که باید درباره سدان بهمن رسپکت بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید