نگاهی به نمایش پرسپولیس مقابل فولاد؛ دو نیمه کاملا متفاوت و تعویض هایی که جواب داد

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، خبرگزاری خبرنگاران- پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان در هفته نخست رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف هم رفتند که این بازی با فزونی 3 بر 1 پرسپولیس به خاتمه رسید.

نگاهی به نمایش پرسپولیس مقابل فولاد؛ دو نیمه کاملا متفاوت و تعویض هایی که جواب داد

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، حامد لک گلر پرسپولیس در این بازی بود، سیدجلال حسینی و فرشاد فرجی دو مدافع وسط سطخ ها بودند، مهدی شیری دفاع راست بود و وحید امیری در پست دفاع چپ حضور داشت. رضا اسدی و میلاد سرلک هافبک دفاعی های پرسپولیس بودند و جلوتر نیز پهلوان و عالیشاه و ترابی حضور داشتند و مهدی عبدی نیز تنها مهاجم تخصصی سرخ ها بود.

نمایش پرسپولیس در نیمه اول این بازی، چیزی شبیه به بازی با الهلال بود. سرخ ها آشفته در میانه زمین، و ناتوان در ایجاد موقعیت بودند و شاید اگر فولاد نیز مهاجمان و وینگرهای قدرتمند الهلال را داشت، می توانست همانند آن ها دروازه پرسپولیس را باز کند. در خطرناک ترین صحنه نیمه اول، پرسپولیس از جایی ضربه خورد که در بازی با الهلال نیز ضربه خورده بود. پشت دفاع راست پرسپولیس، و فاصله سمت راست محوطه جریمه پرسپولیس بین دفاع راست و مدافع وسط پرسپولیس کاملا خالی شد اما شوت وحید حیدریه از کنار دروازه به بیرون رفت.

روی ناهماهنگی مدافع وسط پرسپولیس و دفاع راست این تیم که مهدی شیری بود، موقعتی به وجود آمد که در بازی با الهلال چندین بار به وجود آماده بود اما سالم الدوساری به خوبی از این موقعیت استفاده نموده بود. البته در آن بازی سیامک نعمتی دفاع راست بود و این نشان دهنده این است که هر سیستم پرسپولیس باگ دارد و یحیی باید در این خصوص فکری کند. سرخ ها در میانه زمین هم اشفته بودند و در روزهای پسا نوراللهی هنوز نتواسنتند نسبت به حریف خود در میانه زمین رجحان داشته باشند و بازی سازی نمایند.

اما در نیمه دوم اوضاع عوض شد. سانتر عالی امید عالیشاه به درون محوطه جریمه و دقیقا پشت محوطه شش قدم، جایی که هم کار گلر در آن منطقه سخت است و هم مدافعان نمی توانند واکنش خوبی داشته باشند، رضا اسدی با یک ضربه سر استادانه گره بازی را گشود. در ادامه باز هم ارسال ترابی دقیقا به همان نقطه طلایی یک گل دیگر برای پرسپولیس به همراه داشت و این بار هوشمندی حامد پاکدل گل دوم را برای پرسپولیس به همراه داشت. در ادامه فولاد پیروز به زدن گل شد اما پرسپولیس رفته رفته بازی را در دست گرفته بود و این گل نتوانست نظم آن ها را به هم بریزد. نتیجه هم این شد که حرکت تیمی عالی سرخ ها و پاس طلایی وحید امیری به عیسی آل کثیر گل سوم را برای پرسپولیس به همراه داشت.

این بازی برای پرسپولیس بسیار مفید بود چرا هم برخی از نقاط ضعف پرسپولیس نمایان تر شد. همانند ضعف در بازیسازی و ناهماهنگی در دفاع خصوصا سمت راست. بعلاوه بسیار هم برای سرخ ها مفید بود. رضا اسدی و حامد پاکدل و عیسی آل کثیر با گلزنی در این بازی از زیر فشار بیرون آمدند و با روحیه بهتری کار را ادامه می دهند و بعلاوه بار دیگر نشان دادند که این تیم می تواند مدعی اصلی قهرمانی باشد و روحیه از دست رفته خود را به دست آوردند.

نمایش فولاد در هفته نخست اصلا شبیه آن چیزی نبود که در سال های اخیر از این تیم شاهد بودیم. در هفته نخست لیگ برتر، دو تیم فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران در اهواز به مصاف هم رفتند که این بازی با رجحان 3 بر 1 پرسپولیس به سرانجام رسید. با این شکست سنگین، دو رکورد خوب فولاد خوزستان که در زمان جواد نکونام به ثبت رسده بودند خراب شدند.

اولین رکورد، مربوط به شکست های خانگی فولاد بود که بالاخره پس از 718 روز رخ داد و فولاد در خانه بازی را واگذار کرد. نکته جالب اینجاست که آن شکست نیز در بازی با پرسپولیس بود که تیم گابریل کالدرون پیروز شد فولاد را با نتیجه 1 بر 0 شکست بدهد. دیگر رکوردی که خراب شد، تعداد گل های خورده فولاد در بازی های خانگی بود. آخرین باری که فولاد بیش از یک گل در استادیوم خانگی دریافت کرد، مربوط به 917 روز پیش می شد که این رکورد نیز خراب شد و تیم یحیی گل محمدی با زدن 3 گل اولین شکست فصل را به فولاد تحمیل کرد.

یحیی گل محمدی بعد از پیروزی 3 بر یک مقابل فولاد خوزستان در نشست خبری گفت: برد ارزشمندی بود، بازی سختی برای ما بود. برای این برد خیلی کوشش کردیم. با توجه به اینکه بعد از بازگشت از عربستان تحت فشار زیادی بودیم و مشکلاتی داشتیمجمع کردن تیم مشکل بود. نیمه اول تعیین بود که نتوانستیم بازی همیشگی مان را انجام بدهیم و نیمه اول بازی جالبی نبود.

وی اضافه نمود: از نظر روحی و روانی و هم از بدنی و جسمانی به علت اینکه مدام در پرواز بودیم، تحت فشار قرار گرفته بودیم. نیمه دوم بازی بهتری را ارائه کردیم. از ضربات ایستگاهی خوب استفاده کردیم و گل های خوبی زدیم. بردن فولاد در زمین خودش سخت است و کار هر تیمی نیست. البته می توانستیم گل های بیشتری بزنیم. آخرین باخت فولاد در خانه مقابل پرسپولیس با کالدرون بود و دو سال بود که در خانه نباخته بود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "نگاهی به نمایش پرسپولیس مقابل فولاد؛ دو نیمه کاملا متفاوت و تعویض هایی که جواب داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به نمایش پرسپولیس مقابل فولاد؛ دو نیمه کاملا متفاوت و تعویض هایی که جواب داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید