سالانه حدود 15 درصد به آمار گردشگران استان کردستان افزوده می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، سالانه حدود 15 درصد به آمار گردشگران استان کردستان افزوده می گردد.

سالانه حدود 15 درصد به آمار گردشگران استان کردستان افزوده می گردد

منصور مهرزاد، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی کردستان در نشستی با وبلاگ ساعت دیواری رسانه های گروهی کردستان که در سالن جلسات فرمانداری مریوان برگزار گردید، اظهار کرد: بیش از چهار هزار آثر تاریخی و جهانگردی و صنایع دستی ارزشمند در استان شناسایی شده که از این تعداد تا به امروز یک هزار و 52 اثر ثبت ملی شده است.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های موثر برای توسعه و افزایش عایدی و اشتغال استان بهره مندی از ظرفیت جهانگردی است، اضافه نمود: حدود 30 هزار نفر از 25 اسفند تا 30 فروردین جهانگرد خارجی از مرزهای باشماق و سیرانبند بانه وارد استان شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی کردستان با بیان اینکه افزایش جهانگردان تاثیر مطلوبی در اشتغالزایی منطقه داشته، ادامه داد: مریوان در حوزه های ورزشی، مذهبی، کشاورزی، محیط زیست دارای ظرفیت های فراوانی از لحاظ جهانگردی دارد.

مهرزاد با بیان اینکه تالاب زریبار یکی از جاذبه های جهانگردی مریوان است، اضافه نمود: در راستای کاهش تراکم جمعیت در محوطه دریاچه زریبار درصدد ساماندهی و ایجاد زیرساختهای مناسب جهانگردی در روستاهای اطراف دریاچه هستیم

وی گفت: برای توسعه جهانگردی و اجرای برنامه های مختلف احتیاج به همراهی و همکاری همیشگی شهرداری و فرمانداری داریم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی کردستان اظهار کرد: ارائه آموزش در راس برنامه ها در بخش جهانگردی است تا از مزایای مثبت این بخش نهایت بهره را ببریم.

منبع: همگردی

به "سالانه حدود 15 درصد به آمار گردشگران استان کردستان افزوده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه حدود 15 درصد به آمار گردشگران استان کردستان افزوده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید