خبرنگاران 29 درصد تردد جاده ای در سیستان و بلوچستان کاهش یافته است

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، زاهدان- خبرنگاران - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: 13 میلیون و 29 هزار و 959 تردد در چهار ماهه سالجاری در راه های ارتباطی این استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال با 18 میلیون و 292 هزار و 715 تردد 29 درصد کاهش یافته است.

خبرنگاران 29 درصد تردد جاده ای در سیستان و بلوچستان کاهش یافته است

ایوب کرد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ ساعت دیواری اظهارداشت: کاهش تردد نشان از تاثیر شیوع ویروس کرونا بر سفرهای جاده ای دارد که با توجه به ضرورت همراهی مردم در پیشگیری و مقابله با این ویروس، کماکان بر پرهیز از ترددهای غیرضروری و ماندن در خانه برای قطع زنجیره انتقال تاکید می گردد.

وی با بیان اینکه سرعت متوسط تردد در مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان در چهار ماهه نخست سالجاری نسبت مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش یافته است،اضافه کرد:بیشترین سرعت غیرمجاز ثبت شده این مدت در استان به مسیرهای میرجاوه - زاهدان، سراوان - خاش و نیکشهر - قصرقند، اختصاص دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اظهارداشت: همچنین بیشترین تردد ثبت شده این مدت در راه های ارتباطی این استان به ترتیب با 861 هزار و 290 تردد به محور ایرانشهر - بمپور، 537 هزار و 711 تردد به محور زابل - هیرمند و 468 هزار و 141 تردد به محور زهک - مرز میلک مربوط می گردد.

وی پیگیری راه اندازی 51 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور را از مهمترین برنامه های سالجاری برای افزایش ایمنی تردد در جاده های سیستان و بلوچستان مطرح نمود و گفت:امروزه یکی از مباحث مهم در حمل و نقل جاده ای، توجه به سیستم های هوشمند حمل و نقل است که با هدف افزایش ایمنی، سهولت جا به جایی، امنیت و کارایی، صرفه جویی در هزینه سفر ناشی از کاهش زمان سفر و مصرف انرژی انجام می گردد.

کرد با اشاره به تلفن گویای 141، درگاه اینترنتی 141.ir و نرم افزار موبایلی 141 به عنوان ابزارهای ارتباطی شهروندان جهت اطلاع یابی از آخرین شرایط ترافیکی مسیرهای ارتباطی، شرایط آب و هوایی و رخدادهای جاده ای، اظهارداشت: در چهار ماهه سالجاری 41 هزار و 684 تماس تلفنی در سامانه 141 استانی به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 29 درصد تردد جاده ای در سیستان و بلوچستان کاهش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 29 درصد تردد جاده ای در سیستان و بلوچستان کاهش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید