با حمایت 1.6 میلیارد دلاری شاید تا زمستان واکسن ضدکرونا فراوری گردد

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، دولت آمریکا 1.6 میلیارد دلار حمایت اقتصادی برای یاری به شرکت توسعه دهنده نانوواکسن ضدکرونا در نظر گرفته است و امیدوار به فراوری انبوه 100 میلیون دوز از این واکسن تا خاتمه امسال میلادی است.

با حمایت 1.6 میلیارد دلاری شاید تا زمستان واکسن ضدکرونا فراوری گردد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ساعت دیواری به نقل از پایگاه خبری فناوری نانو ایران، شرکت نوواواکس (Novavax) برای فراوری واکسن کووید 19 به وسیله پیشگامی OWS دولت آمریکا پیروز به دریافت بودجه 1.6 میلیارد دلاری شد.

این حمایت اقتصادی قرار است برای پشتیبانی از فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ضدکرونای این شرکت صرف گردد. هدف نهایی، فراوری و تحویل 100 میلیون دوز واکسن در اواخر سال 2020 است.

این واکسن که به NVX-CoV2373 شهرت داشته و حاوی نانوذرات است، در حال حاضر، مرحله اول و دوم کارآزمایی بالینی را در استرالیا طی می نماید که این کار با پشتیبانی CEPI انجام می گردد.

این رقم بیشترین حمایت اقتصادی است که دولت آمریکا از فراوری واکسن نموده است، پیش از این، حمایت اقتصادی 1.2 میلیارد دلاری از واکسن AZD1222 شرکت آسترازنکا در میانه های ماه می صورت گرفته بود.

البته این که هنوز توسعه واکسن ضدکرونای شرکت نوواواکس در فاز دوم کارآزمایی بالینی است و این که این شرکت هیچ تجربه ای از فراوری و توزیع انبوه واکسن ندارد، حاکی از آن است که معین هدف 100 میلیون دوز واکسن در اواخر سال 2020 بسیار جاه طلبانه است.

شرکت نوواواکس هیچ محصولی در بازار ندارد اما یک فناوری بسیار امیدوارکننده دارد، بنابراین مجبور است که خیلی سریع ظرفیت های فراوری خود را افزایش داده و با دیگر فراوریکنندگان همکاری کند.

نوواواکس به تازگی یک کارخانه فراوری واکسن را در جمهوری چک خریداری نموده است اما این حمایت اقتصادی برای فراوری واکسن و تحویل آن به آمریکا اعطاء شده است.

با توجه به شیوع کرونا و احتیاج دولت آمریکا برای واکسن، شرکت های مختلفی برای فراوری واکسن با هم رقابت دارند اما احتمالا بسیاری از گزینه های احتاقتصادی برای فراوری واکسن در مطالعات بالینی پیروز نباشند.

نوواواکس واکسنی به نام NVX-CoV2373 را برای مقابله با آنفولانزای فصلی در درست توسعه دارد که از نانوذرات نوترکیبی حاوی مواد گیاهی در آن استفاده شده است. این واکسن برای افراد سالمند بالای 65 سال است. نتایج فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن امیدوارکننده بوده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "با حمایت 1.6 میلیارد دلاری شاید تا زمستان واکسن ضدکرونا فراوری گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با حمایت 1.6 میلیارد دلاری شاید تا زمستان واکسن ضدکرونا فراوری گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید