آمریکا؛ اخراج بازیکن فوتبال به دلیل نژادپرستی همسر

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری، همسر بازیکن تیم فوتبال گلسکی، در صفحه اینستاگرامی خود از سیاهان به عنوان گله نفرت انگیز یاد نموده است.

آمریکا؛ اخراج بازیکن فوتبال به دلیل نژادپرستی همسر

تیم فوتبال آمریکایی لس آنجلس گلکسی یکی از بازیکنان صربستانی خود را به دلیل اظهارات نژادپرستانه همسرش از مجموعه خود جدا کرد.

به گزارش وبلاگ ساعت دیواری به نقل از رویترز، دلیل جدایی الکساندر کاتای بازیکن صرب تیم لس آنجلس گلکسی انتشار یک سری پست نژادپرستانه و خشونت آمیز از سوی همسرش در رسانه های اجتماعی است.

تی کاتای همسر بازیکن تیم فوتبال گلسکی در صفحه اینستاگرامی خود با اشاره به جنبش موضوع زندگی سیاهان از آنها به عنوان گله نفرت انگیز یاد نموده و براساس گزارش بعضی از رسانه ها، خواستار اعمال خشونت علیه آنها شد.

الکساندر کاتای بازیکن 29 ساله صربستانی تیم فوتبال لس آنجلس گلکسی به دلیل پست های اینستاگرامی و نژادپرستانه همسرش از باشگاه خود جدا شد/ عکس: USA TODAY Sports

هواداران جنبش موضوع زندگی سیاهان این روزها خواستار اجرای عدالت برای مرگ یک سیاه پوست آمریکایی به نام جورج فلوید هستند که در 2 هفته گذشته توسط پلیس آمریکا کشته شد. از آن روز تا کنون تظاهرات و اعتراض های زیادی در شهرهای آمریکا و بسیاری از کشورهای دنیا برگزار شده و معترضان خواستار اجرای عدالت نژادی و اصلاح رفتار پلیس آمریکا با سیاهان هستند.

باشگاه لس آنجلس گلکسی در روز آدینه و در بیانیه ای کوتاه گفت که با کاتای هافبک تیمش برای جدایی وی به توافق مشترک رسیده اند. این باشگاه همچنین پست های اینستاگرامی همسر بازیکن صربش را به شدت محکوم کرد.

باشگاه گفت: باشگاه لس آنجلس گلکسی در اعتراضات علیه نژادپرستی، نابرابری اجتماعی و مبارزه با خشونت و تعصب در کنار جوامع رنگین پوست به ویژه سیاهان ایستاده است.

کاتای 29 ساله که قبلا برای تیم شیکاگو فایر بازی می کرد، قرارداد خود را در ماه دسامبر گذشته با گلکسی امضا کرد. او به دلیل پست های اینستاگرامی همسرش عذرخواهی نموده است.

--

--

منبع: عصر ایران

به "آمریکا؛ اخراج بازیکن فوتبال به دلیل نژادپرستی همسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا؛ اخراج بازیکن فوتبال به دلیل نژادپرستی همسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید